סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ChatGPT צ'ט בינה מלאכותית OpenAI מיקרוסופט
ChatGPT (צילום: שאטרסטוק)

איטליה אוסרת זמנית להפעיל ChatGPT: "חשד להפרת חוקי הפרטיות"

רשות ההגנה על המידע טוענת כי צ'אטבוט הבינה המלאכותית של OpenAI "נעדר כל בסיס חוקי שמצדיק את האיסוף והאחסון המסיביים של מידע אישי"; איטליה היא המדינה המערבית הראשונה שנוקטת צעדים נגד ChatGPT

חברת OpenAI הפסיקה את הפעלת ChatGPT באיטליה, לאחר שרשות ההגנה על המידע (Garante) אסרה אתמול זמנית על הפעלת צ'אטבוט הבינה המלאכותית, ופתחה בחקירה בחשד להפרת חוקי הגנת הפרטיות.
לדברי הרשות, "ChatGPT נעדר כל בסיס חוקי שמצדיק את האיסוף והאחסון המסיביים של מידע אישי שנועד 'לאמן' את הצ'אטבוט". עוד נטען כי OpenAI לא וידאה את גיל המשתמשים - שאמור להיות 13 ויותר. לחברה ניתנו 20 יום להגיב או שתעמוד בפני סכנה של קנס בגובה עד 20 מיליון יורו או 4% ממחזורה העולמי.
ברשות הזכירו גם תקלה שהתרחשה בשירות במרץ וגרמה לחשיפת פרטים אישיים של חלק מהמשתמשים.
OpenAI מסרה שהפסיקה להפעיל את הצ'אטבוט באיטליה לבקשת Garante. "אנו פועלים אקטיבית כדי להפחית את כמות המידע האישי המשמש לאמן את מערכות ה-AI שלנו, כמו ChatGPT, כי אנחנו רוצים שה-AI שלנו ילמד על העולם, ולא על אנשים פרטיים", כך הודיעה החברה.
איטליה הפכה למדינה המערבית הראשונה שנוקטת צעדים נגד צ'אטבוט המונע על ידי בינה מלאכותית. גם בסין, הונג קונג, איראן, רוסיה וחלקים מאפריקה אין גישה לצ'אטבוט, והתושבים בהן לא יכולים לפתוח חשבונות של OpenAI.
מאז השקתו בשנה שעברה הפך ChatGPT ללהיט טכנולוגי, והביא יריבות של החברה להשיק מוצרים דומים, וחברות שונות לשלב אותו או טכנולוגיות דומות באפליקציות ובמוצרים שלהן. הפיתוח המהיר של הטכנולוגיה משך תשומת לב של מחוקקים בכמה מדינות. מומחים רבים אומרים שיש צורך ברגולציה נוספת כדי למשול בטכנולוגיה עקב השפעתה האפשרית על הביטחון הלאומי, המשרות וההשכלה.