סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
סמארטפון שיכול לחזות זמן המתנה במוקד שירות: הפיקסל 6 הושק רשמית

המפרטים הטכניים של שני הדגמים - הפיקסל 6 ו-6 פרו - הודלפו ברובם לרשת כבר לפני כשבועיים, אבל עד היום לא היה ברור מה בדיוק עושה את המכשיר לשונה כל כך מרוב סמארטפוני האנדרואיד; התשובה, בשתי מילים: בינה מלאכותית. מדובר במכשיר מרשים מאוד, שמציב את ה-AI בלב מערכת ההפעלה - וגם מתומחר בצורה מאוד הוגנת

אחרי שלא נותר הרבה מקום לדמיון שלנו, גוגל השיקה היום (ג') רשמית את סמארטפוני הפיקסל 6 ו-6 פרו שלה. רוב רובם של המפרטים הטכניים של שני הדגמים הודלפו לרשת כבר לפני כשבועיים, אבל יש דבר אחד שמפרטים לא מספרים - וזה מה עושה את המכשיר לשונה כל כך מרוב סמארטפוני האנדרואיד. בשתי מילים: בינה מלאכותית. זהו המכשיר הראשון של גוגל שמציב את ה-AI בלב מערכת ההפעלה, ואפילו לא דורש חיבור רשת כדי להפעיל את היכולות האלה.
השבב שמניע את הפיקסלים הוא ה-Tensor, מעבד שפותח על ידי גוגל במיוחד למכשירים שלה. בעוד שאפל יצרה מעבדים שהם מפלצות ביצועים - בגוגל העדיפו למקד את המעבד בהפעלה של תכונות בינה מלאכותית. זה לא שמדובר במעבד איטי חלילה, הוא משתווה למיטב התוצרת של קוואלקום למשל, אבל הוא כן מסוגל לנתח נתונים בצורה הרבה יותר חסכונית בחשמל, והניתוח הזה מניב לנו שירותים יוצאי דופן שלא תמצאו במקום אחר. האם גוגל סוף סוף מצאה את הזווית המתאימה כדי להתמודד מול אפל, שיאומי וסמסונג? מה שבטוח זה שבחברה כבר שיריינו 8 מיליון יחידות שישווקו בתחילה ב-8 מדינות - וכרגיל ישראל לא ביניהן.
כדי להבין מה ה-AI מאפשר, הדוגמה הכי מעניינת וקרובה לחווייה הישראלית היא ניתוח זמני המתנה במוקדי שירות לקוחות. מכירים את הצורך המעיק להמתין חצי יום לנציג שיענה כי אתם זקוקים לו מיידית ולא יכולים לסמוך על כך שהוא יחזור אליכם? אז בגוגל ציידו את הפיקסל במערכת שהיא מעין ווייז למוקדי שירות. המערכת מסוגלת לנתח כמה זמן ייקח לכם לקבל מענה בהתאם לשעה שתבחרו כדי להתקשר ואז לסייע לכם למצוא את השעה הטובה ביותר. מדובר בשדרוג אדיר ליכולות התוכנה של גוגל, וזו בעצם החוזקה של הטלפון הזה - הוא מסוגל לבצע את החישובים הנדרשים ליכולות האלה בצורה מקומית, בעזרת המעבד המובנה.
2 צפייה בגלריה
סמארטפוני הפיקסל 6 החדשים של גוגל 3
סמארטפוני הפיקסל 6 החדשים של גוגל 3
פיקסל 6
(צילומי מסך אתר carphonewarehouse)
בגוגל מבטיחים שהפעם מדובר במכשיר רציני. לא עוד מדגים יכולות או אב-טיפוס לאיך שהחברה רואה סמארטפון אנדרואיד - אלא מוצר בוגר שמיועד להתחרות ראש בראש עם האייפון ושאר האנדרואידים. הוא מספק חומרה מעולה - מסכי 6.4 אינץ' ו-6.7 אינץ' ל-6 ו-6 בהתאמה; קצב רענון גבוה של 90 הרץ ו-120 הרץ בהתאמה, ותמיכה בטכנולוגיית LTPO כמו זו של האייפון שמאפשרת למכשיר לבחור את קצב הרענון המתאים לאופן השימוש. כמו כן יש לו 12 גיגה-בייט זיכרון פעולה ומרחבי אחסון של 128, 256 או 512 גיגה-בייט. תקן האחסון הוא UFS 3.1 המהיר מאוד.
אבל מה שמוביל את המכשירים של גוגל זו בעיקר המצלמה, שבעבר היתה ברובה מבוססת תוכנה וכעת קיבלה שדרוג גם לחיישנים ולחומרה שלה. המצלמה הראשית בת 50 מגה-פיקסל, מפתח F/1.9 ומייצב תמונה אופטי; מצלמת הזום מרשימה ביותר, עם חיישן בן 48 מגה-פיקסל, זום פי 4, אוטו פוקוס מבוסס לייזר ומפתח F/3.5; ומשלימה את התמונה מצלמה לצילום בזווית רחבה בת 12 מגה-פיקסל. מצלמת הסלפי בת 11.1 מגה-פיקסל מאפשרת זווית צילום רחבה מאוד, מה שמקל על צילום של קבוצה ללא צורך במקל סלפי - המחייה.
2 צפייה בגלריה
סמארטפון פיקסל 6 של גוגל
סמארטפון פיקסל 6 של גוגל
סמארטפון פיקסל 6 של גוגל
(צילום: גוגל)
אבל כמו במערכת ההפעלה, גם המצלמה קיבלה שדרוגים מרשימים ליכולות שלה בדמות תמיכה ביכולות ריטוש שלא היו מביישות פוטושופ מקצועי - אבל בהינף אצבע. כך למשל, אתם יכולים להסיר כל אובייקט שתרצו מהתמונה ישירות ממסך הטלפון, מבלי לפתוח אפליקציה חיצונית. יש עוד תכונות AI, כמו תרגום סימולטני מקומי ללא חיבור אינטרנט - כולל של תמונות או הוספה של כתוביות לכל צליל שהמכשיר שומע או משמיע. בקיצור, גוגל שמה את כל כובד משקלה בכל תכונה שיכולה לסייע למשתמשים לנהל את החיים שלהם יותר בקלות.
בסך הכל הגוגל פיקסל הוא מכשיר מאוד מרשים, אבל מה שיותר מרשים הוא שגוגל תמחרו אותו בצורה מאוד הוגנת. בעוד שכל המתחרים נמכרים במחירים של סביב האלף דולר, בגוגל בחרו למכור את הפיקסל 6 ב-600 דולר ואת ה-6 פרו בכ-900 דולר. זה לא זול, אבל זה פחות מהשאר. למעט שיאומי, אף יצרן אנדרואיד מוכר לא מציע מכשירי דגל במחירים כאלה. עם זאת, כדי לשים את ידכם על אחד מהמכשירים האלה, תצטרכו לגור באחת מ-9 מדינות או לנסוע לארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, קנדה, אוסטרליה, יפן, טאיוואן ואירלנד. זמינות המכשירים למכירה מוקדמת היא ברוב המקרים סביב ה-1 בנובמבר, אבל בישראל הוא כנראה ישאר מעין חד-קרן כזה בינתיים.