סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
החיישנים של Vayyar מיהוד יסייעו לקשישים סינים לא ליפול

החברה הישראלית תשתף פעולה עם הענקית הסינית Haier. יציעו מערכות פיקוח והתרעה לזיהוי נפילות של קשישים בבתיהם. Vayyar שהוקמה ב-2011 גייסה עד היום 188 מיליון דולר ופיתחה חיישני תלת-ממד שרואים דרך עצמים ללא שימוש במצלמות

חברת הענק הסינית Haier חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה הישראלית Vayyar. לפי ההסכם שנחתם בין החברות, באמצעות טכנולוגיית החיישנים של החברה הישראלית יציעו השתיים מערכות פיקוח והתרעה לזיהוי נפילות של קשישים בבתיהם. שתי החברות יקימו חברה-בת שתשווק את הטכנולוגיה של החברה הישראלית בסין.


חברת Vayyar הישראלית פיתחה חיישנים ללא מגע המותקנים בבית ומזהים נפילה של קשיש ללא מצלמות על בסיס טכנולוגיות RF - טכנולוגיות תקשורת אלחוטיות. שתי החברות פונות לאוכלוסיות מזדקנות בסין ומחוצה לה, שעבורן נפילה היא הגורם המוביל לפציעה ולתמותה מוקדמת. לפי Vayyar, בסביבות 120 מיליון קשישים סינים חיים לבדם ועד שנת 2040 יהיו בסין 402 מיליון אנשים בני 60 ומעלה.
"טכנולוגיית חיישן הדמיה חדשנית יכולה לשמור על בטיחותם של הקשישים, לשפר את האבטחה ואני רואה הזדמנויות יוצאות דופן לסינרגיה המתקדמת קדימה", אמר ליו צ'אנגוון, המנהל הכללי של HCH Ventures, החברה-הבת המובילה את המיזם המשותף.
1 צפייה בגלריה
מוסף 50 הסטארטאפים המבטיחים הנהלת מירי רטנר ו נפתלי חייטוגם מייסדי Vayyar
מוסף 50 הסטארטאפים המבטיחים הנהלת מירי רטנר ו נפתלי חייטוגם מייסדי Vayyar
מירי רטנר ונפתלי חייט, ממייסדי Vayyar
(צילום: אוראל כהן)

"Vayyar נרגשת לשתף פעולה עם HCH כדי לספק את זיהוי הנפילה הטוב מסוגו שיהפוך את סין למובילה בעולם בהגנה על קשישים, תוך כיבוד פרטיותם ועצמאותם", אמר רביב מלמד, מייסד ומנכ"ל Vayyar. "המכשירים החכמים של Haier ישפרו את איכות החיים ואריכות החיים של מבוגרים, תוך התאמה מושלמת עם החזון של Vayyar ויכולות הטכנולוגיה שלנו".
vayyar הוקמה ב-2011 על-ידי רביב מלמד, לשעבר סגן נשיא חטיבת האלחוט באינטל ישראל, מירי רטנר מבריזקום (סגנית נשיא לפיתוח) ונפתלי חייט, לשעבר המדען הראשי של אלווריון. החברה פיתחה מערך חיישני תלת-ממד שמסוגלים לראות דרך עצמים, ללא שימוש במצלמות, וגייסה עד כה 188 מיליון דולר.
החיישנים של החברה יוצרים תמונה תלת-ממדית בזמן אמת, ללא שימוש במצלמה. החיישנים יכולים לראות דרך חומרים מוצקים, למפות אזורים גדולים וכן להגיע לאזורים שמוגנים מפני יכולות אופטיות. ליכולת "לראות", מעבר ליכולת הראייה האנושית, יש פוטנציאל גדול בתחומים רבים, בהם רובוטיקה, קמעונאות, רכב, בית חכם ועוד.