סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי Vesttoo
מייסדי וסטו, מימין: יניב ברטלה, בן ציקל ואלון ליפשיץ (צילום: Vesttoo)

יוניקורן פינטק חדש: וסטו מגייסת 80 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר

החברה הישראלית שנוסדה ב-2018 פיתחה פלטפורמה דיגיטלית להערכת הסיכון בהשקעות ביטוחיות. היא מעסיקה 140 עובדים ברחבי העולם ונמצאת בעיצומו של סבב גיוס עובדים נוסף. "נסיים את 2022 ברווחיות וגם את 2023"

חברת הפינטק הישראלית וסטו (Vesttoo) הודיעה הבוקר (ג'), בניגוד מוחלט לסנטימנט ההתייעלות בתעשייה, שהיא מגייסת 80 מיליון דולר בשווי של יוניקורן - מושג שכמעט אבד לחלוטין בשנה האחרונה. החברה מדווחת שהיא יותר משילשה את שוויה מאז הגיוס הקודם שלה בנובמבר האחרון ושהיא סיימה את שנת 2021 בהכנסות של עשרות מיליוני דולרים.
וסטו הוקמה ב-2018 על ידי יניב ברטלה, בן ציקל ואלון ליפשיץ. החברה פיתחה פלטפורמה דיגיטלית להערכת הסיכון בהשקעות ביטוחיות, המאפשרת לחברות ביטוח להשיג כיסוי ביטוח משנה דרך שוק ההון. בלב המוצר שלה נמצאת טכנולוגיה המזינה מידע היסטורי מחברות הביטוח אל תוך מודלים ליצירת התפלגות הסתברותית של הסיכון וההפסד בכל השקעה. לחברה יש משרדים בתל אביב, בניו יורק, בלונדון, בהונג קונג, בסיאול, בטוקיו ובדובאי, בהם מועסקים 140 עובדים.
"מהיום שהקמנו את החברה הרווחיות היתה בראש מעייניו", אומר המנכ"ל ברטלה לכלכליסט. "נסיים את שנת 2022 ברווחיות וגם את 2023. ניקח את הכסף שגייסנו למטרה אחת בלבד: מיזוגים ורכישות של חברות אחרות ב-12 החודשים הקרובים, שחלקם כבר בתהליך מתקדם. בנוסף, אנחנו מגייסים עכשיו הרבה מאוד עובדים ומגדילים את היצע הגיוסים בצד הטכנולוגי".
הסבב הנוכחי מגיע פחות משנה אחרי סבב הגיוס השני בהובלת קרן ההשקעות של Santander ובהשתתפות MS&AD Ventures, בו הוערכה החברה בכ-300 מיליון דולר. קרן הסיכון Hanaco Ventures הובילה את סבב A של החברה.
את הגיוס הנוכחי הובילה Mouro Capital - קרן ההשקעות של בנק Santander, עם קרן פרטית מקבוצת ה Royal Group באמירויות. בנוסף, השתתפו בסבב אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם, Hanaco Ventures, וכן Black River Ventures ו-Grammercy Ventures.
בין המשקיעות הראשונות בחברת וסטו נמצאת שותפות המו"פ שור-טק. אחזקותיה של שור-טק בווסטו (שנרכשו באפריל 2021 תמורת 2 מיליון דולר) עלו ל-2% והן שוות כעת פי 10 ממחיר הרכישה. דני נוה הוא המייסד של שותפות שור-טק ( יחד עם יוסי תמר מקפיטל פוינט) וכיהן כיו"ר שלה עד שעבר לתפקיד הנוכחי כנשיא הבונדס.