סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עסקת קריפטו - פרשנות מאיר אורבך
(אולפן כלכליסט)

כלכליסט-טק
אקזיט חגיגי: ענקית הקריפטו קוינבייס רוכשת את Unbound הישראלית בכ-200 מיליון דולר

חברת הקריפטו האמריקאית, שנסחרת בשווי של 69 מיליארד דולר, בחרה בחברת הסייבר המקומית כרכישה הראשונה שלה אי פעם בארץ. בעקבות הרכישה קוינבייס תקים בישראל מרכז פיתוח. "זה זמן רב זיהינו את ישראל כמצע חם של כישרונות טכנולוגיה וקריפטוגרפיה"

רכישה ראשונה בישראל לענקית הקריפטו האמריקאית קוינבייס (Coinbase), המפעילה אתר להמרת מטבעות קריפטו. החברה, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-69 מיליארד דולר, רוכשת את חברת הסייבר הישראלית אנבאונד (Unbound). החברות לא פרסמו את סכום הרכישה, אך ל"כלכליסט" נודע שהוא מוערך ב-200-150 מיליון דולר במזומן. קוינבייס הנפיקה לראשונה בהנפקה ישירה בחודש אפריל האחרון, לפי שווי שוק של כ-63 מיליארד דולר. הכנסותיה עומדות על כ-1.8 מיליארד דולר ברבעון של ההנפקה, ויש לה עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם. בעקבות הרכישה תקים קוינבייס מרכז פיתוח בישראל, המבוסס על הרכישה.
לעמוד כלכליסט-טק לחצו כאן


אנבאונד הוקמה בשנת 2015 על ידי שני חוקרים אקדמאים בינלאומיים - פרופ' יהודה לינדל ופרופ' נייג'ל סמארט - אליהם הצטרף גיא פאר, שעומד בראש צוות המחקר והפיתוח. השלושה נחשבים למובילים בתחום של מפתחות הצפנה. החברה מעסיקה עשרות עובדים במרכז הפיתוח שלה בפתח תקווה. בין המשקיעים באנבאונד, שגייסה עד היום 40 מיליון דולר: קרן Evolution Equity Partners, Innovation Endeavors, Goldman Sachs, Citi ו- BlueRed Partners. סבב הגיוס האחרון של החברה היה בסוף 2020 ועמד על 20 מיליון דולר.
חברת הסייבר הישראלית פיתחה טכנולוגיה לניהול מפתחות הצפנה ולהגנה עליהם. היא מספקת תשתית קריפטוגרפית מתקדמת לתאגידים ולמוסדות פיננסיים ברחבי העולם להגנה על המידע ועל הנכסים הדיגיטליים שלהם. בעזרת טכנולוגיה של חישוב מרובה משתתפים (Multi-party Computation), החברה מספקת הגנה מקסימלית לארגון על ידי כך שהמפתחות הקריפטוגרפיים לא נחשפים בשום שלב. הפתרון מתאים לכל סביבה: ענן ציבורי או פרטי, או כל סביבה מקומית או וירטואלית אחרת.

3 צפייה בגלריה
הנפקת קוינבייס Coinbase  נאסד"ק
הנפקת קוינבייס Coinbase  נאסד"ק
קוינבייס. בונה עלינו הרים וגבעות
(צילום: בלומברג)
"אנחנו רוכשים היום חברה שהיא חלוצה במספר טכנולוגיות אבטחה קריפטוגרפיות, לרבות התחום המתפתח של חישוב רב-צדדי מאובטח (MPC) - טכנולוגיה מתקדמת ביותר של מייסד שותף של Unbound Security, יהודה לינדל, שהוא מוביל עולמי", נמסר בהודעה שפרסמה הרוכשת. "בעקבות זאת קוינבייס מקבלת לא רק גישה לכמה ממומחי האבטחה הקריפטוגרפית המתוחכמים בעולם, עם יכולת מוכחת להפעיל ניהול מפתח מאובטח בקנה מידה עצום עבור המוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם, אלא גם נוכחות בישראל של חברה מבוססת ומהירה, מרכז טכנולוגיה צומח. נוכחות זו תוסיף עוצמה לאסטרטגיית רכישת הכישרונות הגלובלית של קוינבייס".
"קריפטו לא יכול לצמוח בלי קריפטוגרפיה חזקה ואבטחה חזקה, אבל הוא גם צריך להיות ידידותי למשתמש", הוסיפו בקוינבייס. "חישוב רב-צדדי מאובטח הוא יישום של מתמטיקה מתקדמת שמסוגל לאפשר אחסון, העברה ופריסה של נכסי קריפטו בצורה מאובטחת, קלה וגמישה יותר מאי פעם. כלכלת הקריפטו צומחת באופן אקספוננציאלי, ולמרבה הצער כך גם וקטורי האיום והמורכבות עבור המשתתפים בה. הטכנולוגיות של אנבאונד יאפשרו הגנה על נכסי הלקוחות שלנו בטכניקה של אחסון קר, לא מקוון, עם הנוחות של ארנקים חמים ומקוונים. לאורך זמן יכולות MPC יאפשרו לתכונות חדשות בכל מוצרי הצרכנים, המוסדיים והענן שלנו להשתתף בכלכלת הקריפטו".
3 צפייה בגלריה
פרופ יהודה לינדל מייסד ומנכל אנבאונד
פרופ יהודה לינדל מייסד ומנכל אנבאונד
פרופ' יהודה לינדל, מייסד ומנכ"ל אנבאונד. מוח מבריק
(צילום: אריאל ואן סטרטן)
בקוינבייס, כפי שניתן להתרשם, לא חסכו בסופרלטיבים לחברת הסייבר הישראלית ואף הכריזו, כאמור, על השתקעות בארץ. "בנוסף למומחיות הטכנולוגית שנצבור באמצעות רכישה זו, אנחנו גם מתכננים להקים בישראל מרכז מצוינות טכנולוגי שיבטיח שקוינבייס תהיה תמיד בקצה של טכנולוגיית האבטחה והבלוקצ'יין", נמסר מהחברה. זה זמן רב זיהינו את ישראל כמצע חם של כישרונות טכנולוגיה וקריפטוגרפיה חזקים, ואנחנו נרגשים להמשיך להצמיח את הצוות שלנו עם כמה מהמוחות הטובים והמבריקים ביותר בתחומים אלה. צוות Unbound Security יהווה את הגרעין של מתקן המחקר החדש הזה, אותו אנו מתכננים להגדיל עם הזמן".


3 צפייה בגלריה
ביטקוין וול סטריט
ביטקוין וול סטריט
(צילום: בלומברג)

הרכישה של קוינבייס בישראל מצטרפת לשורה של רכישות שעשו כאן בשנה האחרונה חברות סייבר בתחום הקריפטו. צלזיוס, חברת הקריפטו הישראלית-אמריקאית, למשל, רכשה בכ-115 מיליון דולר את סטארט-אפ הקריפטו הישראלי GK8, שפיתח טכנולוגיה לשליחת טרנזקציות מאובטחות לבלוקצ'יין ללא צורך בחיבור לאינטרנט - מערכת מוצפנת מקצה לקצה לניהול ולאבטחה של נכסים דיגיטליים. ענקית התשלומים פייפאל, מצדה, קנתה בכ-200 מיליון דולר את חברת Curv הישראלית, שפיתחה טכנולוגיית הצפנה על בסיס חישוב מרובה שחקנים (multi-party computation – MPC) המאבטחת נכסים דיגיטליים ומאפשרת להעביר, לאחסן ולנהל בבטחה כל נכס דיגיטלי על גבי כל בלוקצ'יין או יומן מבוזר (DLT).