סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פיטר ת'יל פלנטיר צה"ל בינה מלאכותית
המשקיע פיטר ת'יל, ממייסדי פלנטיר, והמנכ"ל אלכס קארפ בביקור בישראל (צילום: בלומברג)

מנכ"ל פלנטיר: חלק מעובדי החברה עזבו בגלל התמיכה שלי בישראל

אלכס קארפ אמר בראיון ל-CNBC כי תמיכתו בישראל לאחר ה-7 באוקטובר גרמה לו לשלם מחיר יקר: "איבדנו עובדים, ואני בטוח שעוד נאבד עובדים". לדבריו, "אם יש לך עמדה כלשהי שלא גורמת לך לאבד מישהו - זו לא עמדה"

מנכ"ל חברת התוכנה פלנטיר אלכס קארפ אמר שכמה מעובדי החברה עזבו אותה בשל תמיכתו הציבורית בישראל, והוא צופה שעובדים נוספים יעזבו אף הם.
"איבדנו עובדים, ואני בטוח שנאבד עובדים", אמר קארפ בראיון ל-CNBC. "אם יש לך עמדה כלשהי שלא גורמת לך אי פעם לאבד עובד, זו לא עמדה". קרפ הגיב לשאלה שהפנתה אליו המנחה ביחס לתחלופה של כוח האדם בחברה כתוצאה מעמדותיה של פלנטיר.
קארפ אמר בשיחה עם אנליסטים שקיים בחודש שעבר שהוא "גאה באופן מיוחד בכך שאחרי ה-7 באוקטובר, תוך שבועות, היינו בשטח ואנחנו מעורבים בפעולות חיוניות מבחינה מבצעית בישראל".
פלנטיר קיימה את ישיבת הדירקטוריון הראשונה שלה השנה בתל אביב, ולאחר מכן הסכימה לשותפות אסטרטגית עם משרד הביטחון בארץ. בנובמבר קארפ הצהיר על תמיכת החברה בממשלות ארה"ב וישראל, והכריז כי "פלנטיר מספקת את מוצריה רק ​​לבעלי ברית מערביים".
היום (ד') אישר קארפ בראיון ל-CNBC את עמדותיו הפרו-ישראליות. המראיינת התייחסה, בין היתר, להחלטת פלנתיר באוקטובר לפרסם בניו יורק טיימס מודעה על גבי עמוד שלם ולהצהיר שהיא "עומדת לצד ישראל".
בשבוע שעבר, פלנטיר השיגה חוזה של 178.4 מיליון דולר עם צבא ארה"ב לפיתוח 10 תחנות קרקע המבוססות על AI כחלק מפרויקט שנקרא Tactical Intelligence Targeting Access Node, או TITAN.
הרבה לפני המלחמה, קארפ לא היסס להשמיע את קולו בנושאים חברתיים ופוליטיים שנויים במחלוקת, וניסה להראות ניגוד ברור בין עמדותיו לדעות השכיחות יותר בקרב אנשים בסן פרנסיסקו ובעמק הסיליקון.