סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
עוד יוניקורן נולד: סולט סקיוריטי מגייסת לפי שווי 1.5 מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית מגייסת 120־150 מיליון דולר, תוך כדי הכפלת השווי שלה פי 3 בתוך שבעה חודשים בלבד; על פי הערכות, בין המשקיעות בסיבוב הנוכחי קרן קפיטל G של אלפאבית

חברת הסייבר הישראלית סולט סקיוריטי מגייסת 120־150 מיליון דולר לפי שווי של כ־1.5 מיליארד, כך נודע ל"כלכליסט". בגיוס האחרון במאי הכריזה החברה על סבב גיוס של 70 מיליון דולר, לפי שווי של כחצי מיליארד דולר, כך שהגיוס הנוכחי, כשיושלם, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית. על פי הערכות, בין המשקיעות בסיבוב הנוכחי קרן קפיטל G של אלפאבית (גוגל), שכבר השקיעה בכמה חברות סייבר ישראליות, ובהן אורקה סקיורטי ואחרות. לא מן הנמנע שלסיבוב יצטרפו משקיעים חדשים נוספים.


Salt Security הוקמה ב־2016 כחלוצה בתחום אבטחת ממשקי התוכנה (API), וגייסה 131 מיליון דולר במצטבר מאז הקמתה, כאשר 120 מיליון דולר גייסה החברה בתוך שנה אחת. עם משקיעי העבר בסולט סקיוריטי נמנים Advent International, Alkeon Capital, DFJ Growth, Sequoia Capital, Tenaya Capital, S Capital VC, מריוס נכט ו־Y Combinator.
קצב המכירות של החברה הישראלית עלה משמעותית בשנה האחרונה, מה שהביא לפתחה משקיעים רבים שמבינים ששוק ממשקי התוכנה בו היא פועלת הוא אחד החמים להשקעה.
סולט סקיוריטי
שנת הקמה: 2016
פעילות: אבטחת ממשקי תוכנה
מייסדים: רועי אליהו (בתמונה) ומייקל ניקוסיה
מספר עובדים: 150 בארץ וארה"ב
לקוחות בולטים: Equinix Finastra ,Armis
גיוסים: 131 מיליון דולר
משקיעים בולטים: Sequoia Capital ומריוס נכט
בשבוע האחרון גייסה המתחרה העיקרית של סולט סקיוריטי, NoName Seccurity, כ־135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר. עם משקיעיה נמנים קרן סייברסטארטס של גילי רענן וליאור סיימון, קרנות ההשקעה האמריקאיות Lightspeed ו־Insight Partners ועוד. הגיוס של NoName Seccurity האיץ מגעים שהיו לחברת סולט לגיוס כספים עוד לפני כן.
חברה ישראלית נוספת בתחום ממשקי התוכנה היא אימוויז'ן (Imvision), שנמכרה בשבוע שעבר לענקית הפיננסים האמריקאית אינטואיט בכ־50 מיליון דולר לאחר שגייסה כ־8 מיליון דולר בלבד.

1 צפייה בגלריה
רועי אליהו מנכל ומייסד Salt Security
רועי אליהו מנכל ומייסד Salt Security
המנכ"ל והמייסד, רועי אליהו
(צילם: Nir Slakman)

סולט, שהוקמה על ידי רועי אליהו (מנכ"ל) ומייקל ניקוסיה (סמנכ"ל תפעול), מעסיקה 150 עובדים, מחציתם בישראל ומחציתם בארצות הברית. עם לקוחות החברה נמנים חברות מרשימת פורצ'ן 500, כגון Equinix ,Finastra TripActions, Armis, DeinDeal, תאגידי קמעונאות מהגדולים בעולם, חברות Fintech ,SaaS ועוד.
שוק אבטחת ה־API צומח בקצב מרשים לאחרונה, ועל פי הערכות של סולט, כשני שלישים מהארגונים כיום חסרים אמצעי אבטחת API. ממשקי API משמשים למתן גישה למערכות שונות. לדוגמה לקוח המעוניין לבצע פעולות דרך אפליקציית הבנק שלו מקבל גישה מהטלפון הנייד למערכת הבנקאית דרך חיבורי API. גם בתהליכים פנים־ארגוניים מערכות טכנולוגיות שונות המשמשות את הארגון מתקשרות זו עם זו דרך API. לדוגמה אם קופת חולים צריכה לנהל רישום של חיסוני קורונה בפריסה ארצית, העברה וקבלת מידע בזמן אמת מכל נקודות החיסון עוברות דרך API. למעשה כיום כ־83% מכלל תעבורת האינטרנט נעשים דרך ממשקי API, אך למרות היקף המידע והרגישות סביבו הממשקים פריצים ברובם. לכן תוקפים מתמקדים בממשקים אלו, המאפשרים גישה לנתונים ולשירותים קריטיים.