סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עוד יוניקורן ישראלי: Noname Security מגייסת 135 מיליון דולר ומגיעה לשווי של מיליארד דולר

את סבב הגיוס של החברה המתמחה באבטחת ממשקי תוכנה (API) הובילו הקרנות Lightspeed ו-Georgian. עד כה גייסה החברה 220 מיליון דולר ובסבב הבא היא מצפה לשלש את כוח האדם שלה, המונה כעת 200 עובדים

הסטארט-אפ הישראלי Noname Security, המתמחה באבטחת ממשקי תוכנה (API), הודיע היום (ד') על גיוס של 135 מיליון דולר בסבב שלישי. זאת, כחצי שנה בלבד מסבב הגיוס הקודם שלו. הערכת שווי השוק שלו עומדת היום על כמיליארד דולר – כשנה וחצי בלבד מאז שהוקם ב-2020. את הסבב הנוכחי הובילו הקרנות Lightspeed ו-Georgian והשתתפו גם משקיעים קיימים, לרבות Insight Partners, Cyberstarts, Next47, Forgepoint ו-The Syndicate Group (TSG).
Noname Security הוקמה בתחילת 2020 על ידי עוז גולן המנכ"ל ושי לוי, שהכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200. סבב הגיוס הושלם בעיצומה של תקופת צמיחה משמעותית עבור החברה: בכל רבעון מאז הקמתה היא הגדילה את מספר לקוחותיה והכנסותיה ב-400%. עד כה היא גייסה 220 מיליון דולר, שנה בלבד לאחר חשיפתה.
הטכנולוגיה של החברה מספקת מענה כולל לאבטחה של ממשקי תוכנה שנחשבים לאחת מנקודות התורפה העיקריות ברשתות מחשבים תאגידיות. API הם החיבורים בין האפליקציות ושירותי הרשת השונים המאפשרים להם "לדבר" ביניהם. כך למשל, כשרוכשים ברשת או באפליקציה מוצר ומזינים את מספר האשראי דרך פייפאל, החיבור בין סליקה של פייפאל לאישור התשלום בחנות המקוונת מתבצע דרך אותו ממשק תוכנה - זה שהחברה מאבטחת.
בניגוד לפתרונות הקיימים בשוק, שמסתפקים בהגנה פסיבית והתראה בזמן אמת בלבד, הפתרון של Noname Security מסוגל לבצע סריקה של המערכות הקשורות לממשק ולוודא, עוד לפני שהן מותקנות בסביבת פרודקשן, שהן לא מכילות חולשות או פרצות אבטחה שעשויות להתבטא במהלך השימוש.
1 צפייה בגלריה
מייסדי Noname Security עוז גולן ו שי לוי
מייסדי Noname Security עוז גולן ו שי לוי
מייסדי Noname Security עוז גולן ושי לוי. מקדימים תרופה
(צילום: יוסי זליגר)
מדובר בגישה שונה מרוב הפתרונות בשוק המתבססים אך ורק על ניתוח של תנועות ברשת המחשוב הארגונית במטרה להצביע על תקיפות פעילות. הפתרון של החברה מסוגל לבצע ניתוח של ההגדרות, התצורה, תנועות הרשת בזמן אמת וגם הקוד עצמו על מנת לאבחן את המגוון הרחב ביותר של בעיות אבטחה.
על פי חברת המחקר גרטנר, חיבורי API יהוו את משטח ההתקפה הנפוץ ביותר למתקפות סייבר בשנת 2022. כיום, החברה חוסמת יותר מאלף מתקפות ביום על ממשקי API הקשורים ללקוחותיה. "חברות רבות, בכל התחומים בתעשייה, עוברות דיגיטציה והתפתחות טכנולוגית, שדורשת שימוש באלפי ממשקי API", אומר עוז גולן, מייסד שותף ומנכ"ל החברה.
"השוק צמא לפתרונות כמו שלנו ואנחנו רוצים להיות בכל מקום בו ניתן לספק אותם", מוסיף שי לוי, מנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO). "סבב הגיוס נועד לתמוך בצמיחה הגלובלית של החברה ובהרחבת מאמצי המחקר והפיתוח".
בסבב הגיוס הבא החברה מצפה להכפיל ואף לשלש את מצבת העובדים שלה, שעומדת כיום על כ-200 עובדים, המועסקים במשרדי החברה בפאלו אלטו ובתל אביב. בין לקוחותיה ניתן למצוא שתיים מתוך חמש חברות התרופות והפארמה הגדולות בעולם, אחת מרשתות הקמעונאות המובילות בעולם, אחת מחברות התקשורת הגדולות בעולם ו-20% מחברות Fortune 500.
"יחד עם הצמיחה של השימוש ב-API גדל הצורך לספק לממשקים הללו הגנה", אומר גילי רענן, שהקים את קרן Cyberstarts ומלווה את Noname Security מתחילת דרכה. "אני שמח לראות את ההתפתחות המהירה של Noname Security. סבב גיוס זה מהווה עדות לעבודה הקשה ולמסירות של הצוות".
"כמי שהשקיע ב- Noname Security בשלבים הראשונים היה ברור לי ששי לוי ועוז גולן מצאו פיתרון לבעיה משמעותית שצומחת עם ההתפתחות הדיגיטלית", מוסיף גורו כחל מקרן Lightspeed. "ככל שהשימוש בממשקי API גדל, כך המוצר של Noname Security מאפשר לארגונים לזהות ולאבטח ממשקי API באופן שלא יכלו לעשות לפני".
"הפיתוח של Noname Security הוא יחיד מסוגו", מסכמת הת'ר גאנט-אוונס, CISO בארגון SailPoint. "רוב הפתרונות המוצעים כיום מתמקדים במתקפות סייבר רק לאחר שקרו. הפתרון של Noname Security מאפשר לזהות את החולשה עוד לפני התוקפים, וזאת בנוסף ליכולת לזהות תקיפות בזמן אמת. מעבר לכך, הטכנולוגיה מאפשרת לראות בכל זמן נתון את מצבם של הממשקים ולאתר נקודות תורפה".