ניצחון למטא: ביהמ"ש קבע כי אינה מונופול ברשתות החברתיות
ועדת הסחר הפדרלית טענה כי אסור היה לאפשר למטא לרכוש את אינסטגרם ואת ווטסאפ, ויש לחייב אותה למכור אותן; אך בית המשפט דחה זאת וקבע כי הרכישות בוצעו לפני זמן רב, ומאז קמו מתחרים משמעותיים לחברה המחזיקה גם בפייסבוק
ניצחון למטא במשפט ההגבלים העסקיים: ענקית הטכנולוגיה ניצחה את ועדת הסחר הפדרלית (FTC), שטענה כי החברה מחזיקה במונופול ברשתות חברתיות. השופט ג'יימס בואסברג מבית המשפט המחוזי בוושינגטון קבע כי ה-FTC לא הצליחה להוכיח את טענותיה בנוגע לרכישות אינסטגרם ו-ווטסאפ, באופן שלכאורה הופך את מטא למונופול.
"גם אם מטא נהנתה מכוח מונופוליסטי בעבר, הרשות חייבת להוכיח שהיא ממשיכה להחזיק בכוח כזה כיום", קבע בואסברג. "בית המשפט מגיע למסקנה שה-FTC לא עשתה זאת". התיק הוגש לראשונה לפני חמש שנים, כאשר ה-FTC טענה שמטא לא הייתה צריכה לקבל אישור לרכוש את אינסטגרם ב-2012 תמורת מיליארד דולר ואת ווטסאפ ב-2014 תמורת 19 מיליארד דולר, ודרשה את מכירתן של היחידות.
לדברי השופט, האתגר המרכזי של ה-FTC היה להוכיח שמטא מפרה חוק הגבלים עסקיים כיום, ולא לפני שנים כאשר השימוש ברשתות החברתיות היה שונה מאוד. בואסברג קיבל את טענת מטא שתעשיית הטכנולוגיה התפתחה מאז ימיה הראשונים של פייסבוק, והחברה מתמודדת כיום מול מגוון רחב של מתחרים כמו טיקטוק.
"אמנם ניתן להתווכח עם כל אחת מההוכחות האמפיריות של מטא, אבל כולן מספרות סיפור עקבי: משתמשים רואים בטיקטוק וביוטיוב תחליפים לפייסבוק ואינסטגרם, והחפיפה התחרותית משמעותית מבחינה כלכלית", כתב השופט. השופט ציין שיש מספיק ראיות המראות שצרכנים מקצים כמויות גדולות של זמן לשירותים אלה ואחרים, מה שמאלץ את מטא "להשקיע סכומי עתק כדי לעמוד בקצב".
מנכ"ל מטא מארק צוקרברג, לצד בכירים נוכחיים ולשעבר בחברה, העיד במשפט שהחל באפריל. מניית החברה לא רשמה תנודות מיוחדות בעקבות ההכרעה.































