סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

וולוו משקיעה ביוניקורן הישראלי אופטיבס

ענקית הרכב השבדית תיעזר בחברה שדורגה ראשונה ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של כלכליסט על מנת להאיץ את פריסת האוטובוסים החשמליים שלה ב-85 מדינות. אופטיבוס, שגייסה לאחרונה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, פיתחה פלטפורמת ענן לתפעול ציי תחבורה

קבוצת וולוו השבדית משקיעה ביוניקורן הישראלי אופטיבס (Optibus), שפיתח פלטפורמת לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית. שווי ההשקעה לא פורסם, אבל הוא מוערך במיליוני דולרים בודדים. ההשקעה נעשתה באמצעות זרוע ההשקעות של הקבוצה – אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.
וולוו מצטרפת לאופטיבס במסגרת הרחבת סבב הגיוס הרביעי (Series D) של החברה, בו גייסה החברה הישראלית 100 מיליון דולר בשווי של 1.3 מיליארד דולר. מכירותיה של וולוו ב-2021, אגב, עמדו על כ-37 מיליארד אירו נטו. זרוע ההשקעות של החברה, Volvo Group Venture Capital, פועלת מזה 25 שנים ולאחרונה אף השקיעה בסטורדוט הישראלית. אופטיבס דורגה במקום הראשון בדירוג 50 הסטארט-אפים המבטיחים של כלכליסט לשנת 2021.
אופטיבס, שדורגה במקום הראשון בדירוג 50 הסטארט-אפים המבטיחים של כלכליסט, פיתחה פלטפורמת ענן לתכנון ולתפעול תחבורה ציבורית, שמשמשת מפעילי היסעים, ערים ומוסדות, ומאפשרת להם לבנות מערכת תחבורה טובה יותר עבור ציבור הנוסעים תוך חיסכון משמעותי במשאבים. בנוסף, החברה מסייעת לחברות התחבורה לעבור בהדרגתיות לשימוש בכלי רכב חשמליים.
החברה הישראלית הוקמה ב-2014 על ידי עמוס חג'אג' ואיתן ינובסקי. מאז היא הכפילה את מספר הערים שבהן היא פועלת וכעת היא מספקת את שירותיה ביותר מ-1,000 ערים ברחבי העולם. החברה מעסיקה יותר מ-300 עובדים, כשרוב פעילות המחקר והפיתוח שלה מרוכזת במטה החברה שבתל אביב, לצד משרדים בארה"ב, אנגליה, ברזיל, צ'ילה, צרפת, גרמניה ופורטוגל.
זרוע ההשקעות של קבוצת וולוו החליטה להצטרף לאופטיבס כמשקיעה אסטרטגית במטרה להאיץ את פריסת כלי הרכב החשמליים ב-85 המדינות בהן החברה השבדית מספקת את מוצריה.