סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
דיווח: האקרים הלבינו 10 מיליון דולר דרך פלטפורמת הסטרימינג טוויץ'

הפושעים הלבינו 9.8 מיליון דולר שנגנבו מכרטיסי אשראי, באמצעות תרומות זעירות ליוצרי תוכן מטורקיה שהסכימו לקחת חלק בתרמית - בסך עד כ-1,800 דולר בחלק מהמקרים. טוויץ' מסרה כי נקטה צעדים נגד יותר מ-150 איש שניצלו לרעה את הפלטפורמה

קבוצת האקרים הלבינו כמעט 10 מיליון דולר באמצעות שלל תרומות קטנות לסטרימרים מטורקיה בטוויץ' - כך עולה מדיווחים בגופי התקשורת Gamegar ו-Middle East Eye. הפרשה התגלתה בעקבות חקירת דליפת המידע בחודש שעבר מטוויץ'. המידע שהודלף חשף רשימה ארוכה של תרומות בסכומים קטנים שהועברו לאותם יוצרי תוכן בפלטפורמה.
טוויץ' הוסיפה בשנת 2016 את האפשרות לתרום מיקרו-תרומות באמצעות מטבע וירטואלי בשם "ביט" (Bit). כל יוצר תוכן מקבל סנט אחד על כל ביט שנשלח אליו במהלך השידור החי שלו. כך, למשל, ברכישת 500 "ביטים" תמורת שבעה דולר ותרומתם ליוצר תוכן בודד - הוא יקבל תרומה בסך חמישה דולר. משתמשי טוויץ' מטורקיה שבדקו את דליפת המידע גילו כי חלק מהסטרימרים, שזוכים בדרך כלל לכ-50 צפיות מדי יום, הרוויחו עד כ-1,800 דולר ביום אחד - נתון חריג לכל הדעות.
ראשית, ההאקרים גנבו כרטיסי אשראי אקראיים באינטרנט. לאחר מכן, הם ניהלו משא ומתן עם הסטרימרים, שהסכימו לקבל תשלומים גדולים באמצעות תרומת "ביטים". הסטרימרים הסכימו להשיב 80% מהתרומות שקיבלו לחשבונות הבנק של ההאקרים. על פי הדיווחים, 9.8 מיליון דולר הולבנו באמצעות 2,400 סטרימרים טורקיים.
במשך כמה שבועות, התרמית נותרה בגדר חשד בלבד. אלא שבשבוע שעבר, הסטרימר הטורקי "Grimnax" שיתף צילומי מסך מאתר הצ'אטים דיסקורד (Discord), בהם ההאקרים לכאורה פנו אליו וביקשו ממנו לקחת חלק בהלבנת הכספים. סטרימר טורקי ידוע בשם ג'הריין (Jahrein), בעל 1.7 מיליון מנויים לערוץ, ניסה גם הוא להעלות מודעות להלבנת הכספים. הוא נפגש עם פוליטיקאים טורקיים, שעתה קוראים למוסדות המדינה לחקור את הפשע. המשטרה בטורקיה טרם פתחה בחקירת המקרה, אך גם הפרשה דווחה גם לטוויץ', שמסרה כי פעולות ננקטו נגד "יותר מ-150 שותפים (סטרימרים) בטורקיה בגין ניצול לרעה של כלי המונטיזציה שלנו".