סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
ההדלפה מטוויץ' חושפת: רק שלוש נשים בין 100 הסטרימרים המובילים

הפריצה לשרתי אתר הסטרימינג חשפה רשימה ובה הכנסותיהם של מאה יוצרי התוכן הבולטים ביותר באתר. הייצוג הנשי הקלוש מצביע על כך שדרושים מאמצים נוספים כדי לעודד גיוון באתר. טוויץ' טרם אימתה כי מדובר ברשימת תשלומים רשמית, אך מסרה כי ההדלפה בוצעה על ידי "צד שלישי זדוני"

המידע שהודלף אתמול (ד') מאתר הסטרימינג טוויץ' (Twitch) אישש את החשד של משתמשים רבים: מרבית יוצרי התוכן המובילים בפלטפורמה הם גברים. ההדלפה כוללת את רשימת התשלומים שהעבירה טוויץ' - שבבעלות אמזון - לסטרימרים הנצפים ביותר, וממנה עולה כי מתוך מאה יוצרי התוכן הבולטים, רק שלוש הן נשים.
מהימנות רשימת התשלומים טרם אומתה על ידי טוויץ', אך היא לכאורה כוללת את התשלומים שקיבלו 100 הסטרימרים המובילים מאז אוקטובר 2019. במקום הראשון נמצאת קבוצת שחקני משחקי קופסא שהרוויחה יחדיו 9.6 מיליון דולר. במקום השני נמצא אחד השחקנים המובילים במשחק "אוברווץ'" (Overwatch), שקיבל 8.4 מיליון דולר. סכומי התשלומים הללו לא כוללים חסויות ואמצעי הכנסה חיצוניים. הסטרימרית המובילה בטוויץ', פוקימיין (Pokimane), נמצאת רק במקום ה-39. אמורנת' (Amouranth), קוספליירית ידועה, נמצאת במקום ה-48, והמוזיקאית סינטיקה (Sintica) במקום ה-71.
באחד בספטמבר, יוצרי ויוצרות תוכן, רובם מקבוצות מיעוט, החרימו את טוויץ' במחאה על אוזלת היד של הפלטפורמה אל מול הנאצות וגילויי השנאה שרבים מהם נאלצו לספוג - וביתר שאת בשבועות האחרונים. טוויץ' הבטיחו כי הם עומלים על פתרון שימגר את התופעה. אולם רשימת התשלומים חושפת נדבך נוסף בפערים המגדריים. אתר הסטרימינג יידרש למאמצים נוספים אם בכוונתו להגביר תמיכה בנשים כחלק מקהילת היוצרים.
אמש פרצו האקרים אנונימיים לשרתי טוויץ' והדליפו משם אוסף קבצים במשקל 125 ג'יגה-בייט. בהודעה רשמית מטעם האתר נכתב כי האחראים לפריצה הם "צד שלישי זדוני". ההדלפה כוללת את קוד המקור של הפלטפורמה, חלק מכלי האבטחה של האתר, קוד משירות הענן של אמזון וגם תכניות לאתר משחקים עתידי שיתחרה ב"סטים" (Steam), חנות המשחקים המקוונת הגדולה בעולם.
הקבצים הועלו לאתר הפורומים 4Chan להורדה בעזרת קובץ טורנט. ההאקרים כינו את פלטפורמת הסטרימינג "ביב שופכין מגעיל" וכי מטרת ההדלפה היא "לשבש ולעורר תחרות בתחום הסטרימינג". טוויץ', שנרכשה על ידי אמזון ב-2014 תמורת מיליארד דולר, הדגישה כי אין ראיות לכך שסיסמאות המשתמשים ושמותיהם נחשפו - וכי מספרי האשראי נותרו חסויים גם כן.