שופיפיי למנהלים: תוכיחו ש-AI לא מספיק לפני שתבקשו לגייס עובדים חדשים
מנכ"ל חברת הסחר הקנדית הודיע למנהלים כי לפני שהם מבקשים תוספת כוח אדם, עליהם להוכיח שהם "לא יכולים לקבל את מה שהם רוצים באמצעות AI". הוא כתב כי הציפייה שלו מהעובדים היא לשלב AI בשטף העבודה שלהם
שופיפיי (Shopify) לא תשכור עובדים חדשים, אלא אם מנהלים יוכיחו שבינה מלאכותית לא מסוגלת לבצע את המשרה בעצמה – כך, לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, הודיע מנכ"ל חברת הסחר המקוון טוביאס לוטקה במכתב לעובדים.
"לפני בקשת תוספת כוח אדם ומשאבים, צוותים חייבים להדגים שהם לא יכולים לקבל את מה שהם רוצים באמצעות AI", הוא כתב. "איך יראה תחום הפעילות הזה אם סוכני AI אוטונומיים כבר היו חלק מהצוות". הוא ציין שהצוותים נדרשים לשלב AI בכל שטף העבודה שלהם, ושמעתה זו הציפייה מכל עובדי החברה.
שופיפיי הקנדית מפתחת פלטפורמת סחר מקוון בעבור עסקים קטנים ובינוניים, ומתחרה בתחום זה בוויקס הישראלית. היא מעסיקה כ-8,100 עובדים, כולם במתווה של עבודה מרחוק. עתה, היא מבקשת להגדיל את היתרון התחרותי שלה באמצעות הרחבה משמעותית של השימוש בכלי AI בפעילותה השוטפת.
לפי הוול סטריט ג'ורנל, לוטקה כתב שעובדים יתוחקרו על השימוש שהם עושים ב-AI בעבודתם במסגרת הביקורת התקופתית שלהם. "אני לא חושב שזה בר-קיימא לוותר על לימוד הכישור של יישום AI", הוא כתב. "אתם מוזמנים לנסות, אבל אני לא רואה איך זה יכול לעבוד היום, לא כל שכן מחר".






























