סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מפעל של חברת ה שבבים הגרמנית Infineon באוסטריה
מפעל של חברת השבבים הגרמנית Infineon באוסטריה (בלומברג)

האיחוד האירופי אישר את תוכנית הסיוע לענף השבבים ב-47 מיליארד דולר

התוכנית, שמהווה תשובה לחוק השבבים שעליו חתם נשיא ארה"ב ביידן בקיץ, אמורה להכפיל את נתח השוק העולמי של חברות השבבים האירופיות, ל-20% ב-2030

האיחוד האירופי הגיע להסכמה על מהלך כולל בהיקף של 47 מיליארד דולר שיגן על תעשיית השבבים שלו באמצעות חקיקה חדשה - European Chips Act. ברקע: חוק השבבים שעליו חתם בקיץ נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
החקיקה מכוונת לשלושה יעדים. הראשון הוא קידום החדשנות ויכולת הייצור, באופן שישפר את מיצובן של חברות השבבים באירופה בתחרות מול התעשייה בארה"ב ובאסיה – שינויים שיובילו להגדלה מהותית של המכירות.
היעד השני הוא הבטחת השליטה של אירופה בתעשיית השבבים הקיימת שלה, ולהבטיח שהיא מייצרת מספיק שבבים לתעשייה האירופית באופן כללי.
היעד השלישי הוא בניית מוכנות של תעשיית השבבים האירופית למצב של משבר עולמי שיפגע בשרשרת האספקה (כפי שהיה במגיפת הקורונה). בפועל, הכוונה היא למנוע מצב שבו משבר עולמי יבודד את התעשייה האירופית שתישאר ללא שבבים.
הפרלמנט האירופי, ו-27 המדינות החברות באיחוד, הגיעו להסכם על החקיקה החדשה. בהודעה שפרסם הפרלמנט נאמר כי החקיקה תסייע להכפלת נתח השוק העולמי של חברות השבבים האירופיות, מ-10% כיום ל-20% ב-2030.
"ההסכם הזה הוא בעל חשיבות גדולה במעבר לתעשייה ירוקה ודיגיטלית, וזאת תוך הבטחת החוסן של אירופי בתקופה סוערת. החוקים החדשים משקפים מהפכה אמיתית עבור אירופה, בכל הקשור לתעשיית השבבים החיונית", אמרה שרת האנרגיה של שבדיה, אבה בוש.