סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסד ומנכ"ל סופטבנק מאסיושי סון
מייסד ומנכ"ל סופטבנק מאסיושי סון (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)

מנכ"ל סופטבנק: אנחנו חוזרים להיות התקפיים

מאסיושי סון הופיע לראשונה זה שמונה חודשים בפני בעלי המניות והכריז על שיפור במצב המזומנים שמוביל לביטול מדיניות ההגנה שנקטה החברה בשלוש השנים האחרונות. עוד הוסיף כי החברה תתמקד ב-AI, אך הזהיר מהיעדר רגולציה שיהפוך את הטכנולוגיה למסוכנת יותר מפצצת אטום

ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק משנה את האסטרטגיה ועוברת לגישה התקפית, כך לדברי המנכ"ל והיו"ר מאסיושי סון. "הגיעה העת לעבור להתקפה", אמר אמש (ג') בפגישת בעלי המניות השנתית של החברה. "בשנים האחרונות התמקדנו בחזית ההגנתית. לפני שלוש שנים לא היה לנו הרבה מזומן זמין, אך מכיוון שהיינו בגישה הגנתית הצלחנו להעלות את המזומן ל-5 טריליון ין (35.3 מיליארד דולר)", אמר. "אנחנו מוכנים עכשיו לחזור לגישה התקפית. אני מתרגש מזה". זו הייתה ההופעה הראשונה של סון מול בעלי המניות זה שמונה חודשים.
כחלק מהגישה ההגנתית אליה התייחס סון הקפיאה החברה השקעות חדשות וקיצצה את האחזקה שלה בעליבאבא. קרן ויז'ן של החברה, המיועדת להשקעה בחברות טכנולוגיה, דיווחה במאי על הפסד שיא של 32 מיליארד דולר.
סון (65) הביע גם את התלהבותו מהטרנד הלוהט ביותר כיום בעולם הטכנולוגיה – הבינה המלאכותית. "מה שהכי מעניין אותי, מה שאני מתעסק אתו הכי הרבה, הוא מהפכת ה-AI. אני מאמין שמחשבים או בינה מלאכותית יגברו על האנושות", הוסיף. "ברצוננו להיות בעמדה מובילה במהפכת ה-AI". עוד קודם סיפר שהוא משתמש כבד של הצ'טבוט מבוסס הבינה המלאכותית ChatGPT, והגדיר את המוצר כ"מדהים". יתרה מכך, סון תיאר את סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, החברה שפיתחה את ChatGPT, כ"אחד מאנשי המפתח בכדור הארץ". לדבריו, חברות ימצאו את עצמן משתרכות מאחור אם יתעלמו מהשימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית. אך על אף ההתלהבות הרבה, סון הודה שיש צורך ברגולציה כדי למנוע ניצול לרעה של הטכנולוגיה. "יש סיכון של השלכות מפחידות יותר מפצצת אטום אם הבינה המלאכותית תנוצל לרעה על ידי האנשים הלא נכונים", אמר. "לכן צריך לדון ברגולציות ולאמץ אותן".
בנוסף לכך בסופטבנק מתעסקים בהנפקה המתוכננת של יצרנית השבבים ARM, אותה רכשו ב-2016. לדבריו של סמנכ"ל הכספים של סופטבנק יושימיטסו גוטו, הליך ההכנה להנפקה "מתקדם בצורה חלקה".
סון אף הצהיר כי בכוונתו להקדיש את שארית חייו כדי להפוך להיות "אדריכל של האנושות העתידית". הוא סיפר שעבר משבר באוקטובר, אך בשמונת החודשים שעברו מאז הוא עבד על 630 המצאות והקים חמישה משרדים כדי להגיש את בקשות הפטנט עבור ההמצאות הללו.