סגור
חיל האוויר מפציץ רפיח עזה
חיל האוויר מפציץ ברפיח עזה (צילום: AFP)

מטה החטופים: ליאור רודאיף נרצח ב-7 לאוקטובר וגופתו נחטפה לעזה

רודאיף היה חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ ניר יצחק; צה"ל: מטרה חשודה, ככל הנראה כטב"ם שהגיע ממזרח, יורטה באזור אילת; 12 רקטות שוגרו במטח ליישובי חבל אשכול. 5 יורטו, היתר נפלו בשטחים פתוחים; משרד החוץ מאשר: הנרצח במצרים - איש עסקים בעל אזרחות קנדית-ישראלית; הבית הלבן: ישראל עדכנה שהמבצע ברפיח מוגבל; נתניהו: הצעת חמאס רחוקה מאוד מדרישותינו

23:30 - צה"ל: השמדנו במרחב רפיח את המשגר שממנו שוגרו היום הרקטות לעוטף. כוחות צה"ל השמידו במרחב רפיח את המשגר שממנו בוצע ירי של כ-12 רקטות לעבר העוטף מוקדם יותר היום. (יואב זיתון)

23:20 - צה"ל: מטרה חשודה יורטה באזור אילת. דובר צה"ל הודיע כי מטרה חשודה, ככל הנראה כטב"ם שהגיע ממזרח, יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל באזור אילת. המטרה לא חדרה לשטח ישראל. (יואב זיתון)
23:20 - אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בקריית שמונה וביישובים כפר גלעדי, תל חי, כפר יובל, מרגליות ומשגב עם בגליל העליון.
23:15 - תושבי אילת דיווחו על הדי פיצוצים ועל שובל יירוט שנצפה בשמי העיר.
23:10 - אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו ביראון ובאביבים שבגליל העליון.
22:58 - משרד החוץ מאשר: הנרצח במצרים - איש עסקים בעל אזרחות קנדית-ישראלית. משרד החוץ אישר כי הגבר שנרצח במצרים הינו איש עסקים בעל אזרחות קנדית-ישראלית שהיה בעל עסק במדינה. עוד נמסר כי שגרירות ישראל בקהיר נמצאת בקשר עם הרשויות המצריות, אשר חוקרות את נסיבות המקרה. (איתמר אייכנר)
22:54 - הפנטגון: הושלמה בניית הרציף הימי הזמני מול חופי עזה. הפנטגון הודיע כי צבא ארה"ב השלים את בניית הרציף הימי הזמני שהוקם מול חופי עזה, לטובת העברת סיוע הומניטרי לרצועה. לפי ההודעה, הושלמה בניית שני חלקי הרציף, וכעת ממתינים ל"הצבתם הסופית שמתעכבת בשל תנאי מזג אוויר".

12 צפייה בגלריה
בניית נמל הסיוע עזה רציף צבא ארה"ב
בניית נמל הסיוע עזה רציף צבא ארה"ב
בניית נמל הסיוע בעזה
(צילום: U.S. Army via AP)
22:05 - הבית הלבן: מעבר כרם שלום ייפתח מחר; יש לחדש את הכנסת הדלק ממעבר רפיח. הבית הלבן התייחס לסגירת חלק מהמעברים לרצועת עזה בעקבות מטח הטילים לכרם שלום והפעולה במעבר רפיח, ומסר כי "נאמר לנו שמעבר כרם שלום ייפתח מחר". כמו כן, נמסר כי "המעברים שנסגרו חייבים להיפתח, והכנסת הדלק לרצועה דרך מעבר רפיח צריכה להתחדש מחר". (רויטרס)
21:30 - מטה משפחות החטופים: החטוף ליאור רודאיף נרצח ב-7 לאוקטובר וגופתו נחטפה לעזה. מטה משפחות החטופים הודיע על הירצחו של החטוף ליאור רודאיף, שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס. רודאיף היה חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ ניר יצחק. בהודעת המטה נכתב כי "ליאור רודאיף (61) היה איש של נתינה ולב ענק לכל סובביו. במשך 40 שנה התנדב כנהג אמבולנס באשכול, לכל מקום תמיד התנדב ראשון והושיט יד לכל. ארגנטינאי בנשמה, רוכב אופניים מושבע ומעריץ את שלמה ארצי. ליאור נשוי ליפה כבר 38 שנה, אבא לנעם, נדב, בר ובן, סבא לתומר, דגן ושי".

12 צפייה בגלריה
ליאור רודאיף ז"ל מקיבוץ ניר יצחק נרצח בשבי החמס
ליאור רודאיף ז"ל מקיבוץ ניר יצחק נרצח בשבי החמס
ליאור רודאיף
בתוך כך כ-300 בני אדם מפגינים בכיכר פריז למען החזרת החטופים. המוחים התיישבו על הכביש וחוסמים את התנועה במקום. המשטרה עצרה מפגין אחד ומוכנה עם פרשים ומכת"זית. (לירן תמרי)
20:55 - דיווח: ישראלי נרצח במצרים. כלי תקשורת במצרים דיווח הערב כי איש עסקים יהודי, ככל הנראה ישראלי, נרצח במצרים. הרקע לרצח אינו ברור. ממשרד החוץ נמסר כי המקרה מוכר ומטופל על ידי שגרירות ישראל בקהיר, ומטה משרד החוץ בירושלים.

12 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון ב מצרים
כוחות הביטחון ב מצרים
כוחות הביטחון במצרים
(צילום: AFP)
באל-ערביה פורסם כי מדובר באיש עסקים, בעל חברה לייצוא ירקות ופירות. עוד פורסם כי הוא עובד במצרים יותר מתשע שנים ובסיס החברה שלו נמצא באלכסנדריה. בנוסף נכתב כי המשטרה המצרית חוקרת את נסיבות הרצח. ככל הנראה האיש, שמגיע למצרים פעמים רבות מדי שנה, נכנס למדינה עם דרכון של קנדה. הוא פרסם ברשתות החברתיות תמונות רבות שלו במצרים, בין היתר עם אשתו. (איתמר אייכנר)
20:50 - אחרי הפגיעות בשתולה: בתים במטולה נפגעו מנ"ט. שני בתים נפגעו במטולה מטילי נ"ט ששוגרו מבלנון. חיזבאללה לקח אחריות על הירי ואף פרסם תיעוד שלו. מוקדם יותר שני טילי נ"ט פגעו ישירות בשני בתים גם במושב שתולה שבגליל המערבי. משעות הבוקר ארגון הטרור לקח אחריות על שמונה אירועי ירי לשטח ישראל, שכללו טילי נ"ט, רקטות וכטב"מים. (יאיר קראוס וליאור בן ארי)
20:15 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי לישראל; דיווח בלבנון על תקיפה בדרום המדינה. חיזבאללה לקח אחריות על ירי שלטענתו בוצע "לעבר חיילים באזור מנרה באמצעות הנשק המתאים". מדובר בלקיחת אחריות שביעית של ארגון הטרור על אירוע ירי לישראל משעות הבוקר. במקביל, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה ישראליות באזור אל-חיאם שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
20:00 - הבית הלבן: "מאמינים שניתן לגשר על הפערים, מקווים לסגור עסקה בקרוב". היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס בתדרוך לכתבים למשא ומתן על הפסקת אש ועסקת חטופים, ואמר כי "ההבנה שלנו מהתבוננות בהצעה הנוכחית היא שנצליח לגשר על הפערים". כמו כן, הוא ציין כי "ארה"ב מקווה להשיג עסקה בקרוב מאוד, וכולם משתתפים בשיחות". (איתמר אייכנר ורויטרס)

12 צפייה בגלריה
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
ג'ון קירבי
(צילום: Anna Moneymaker/Getty Images)
19:50 - הבית הלבן: ישראל עדכנה שהמבצע ברפיח מוגבל - ונועד לקטוע הברחת נשק וכסף. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ישראל עדכנה את ארה"ב שהמבצע ברפיח הוא "מוגבל ונועד לקטוע את יכולת חמאס להבריח נשק וכספים לעזה". הוא ציין כי "עמדתנו לגבי רפיח נותרה זהה והבענו את דאגתנו מפעילות באזור צפוף שיסכן אזרחים. הנשיא ג'ו ביידן הבהיר את זה בשיחה שלו עם נתניהו ונפקח על המצב לראות איך זה יתפתח". קירבי הוסיף כי "אנחנו עובדים להבטיח זרימה חופשית של סיוע הומניטרי ופתיחה של מעבר רפיח וכרם שלום". (איתמר אייכנר)
19:40 - צה"ל: תשתית טרור, מבנים ומשגר נייד של חיזבאללה הותקפו בלבנון. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון, ביניהם בלידא, מרון א-ראס, יארון, ואל-חיאם. בנוסף, נמסר כי הותקפה תשתית טרור של חיזבאללה במרחב כפר חמם, לצד עמדת שיגור ניידת במרחב עיתא א-שעב בדרום המדינה. דובר צה"ל הוסיף כי "במהלך היום זוהו שתי מטרות אוויריות שחצו מלבנון לעבר צפון הארץ, אחת מהן יורטה, נגרם נזק קל ואין נפגעים". (יואב זיתון)



19:34 - שני בתים נפגעו מטילי נ"ט בשתולה שבגליל, אין נפגעים. שני טילי נ"ט ששוגרו מלבנון פגעו פגיעות ישירות בשני בתים במושב שתולה שבגליל המערבי. אין נפגעים. (יאיר קראוס)

12 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית ב שתולה גליל מערבי גבול לבנון מלחמה חיזבאללה יירוט חרבות ברזל
פגיעה ישירה בבית ב שתולה גליל מערבי גבול לבנון מלחמה חיזבאללה יירוט חרבות ברזל
פגיעה ישירה בבית בשתולה

19:33 - דיווח: ממשל ביידן מעכב משלוחי פצצות מדויקות לישראל כ"מסר פוליטי". ממשל ביידן מעכב משלוחי נשק הכוללים שני סוגי פצצות מדויקות מייצור חברת "בואינג" האמריקנית. כך דיווח האתר "פוליטיקו" מפי גורם ממשל רשמי, שציין כי העיכוב נעשה במטרה "להעיבר מסר פוליטי לישראל". לפי הפרטים, שאושרו על ידי שישה גורמים נוספים המעורים בפרטים, ארה"ב טרם חתמה על מכירה של חימושים מסוג JDAM וערכות שאמורות להפוך את הפצצות ל"חכמות", כמו גם פצצות נוספות.

12 צפייה בגלריה
F-16 אף-16 של חיל האוויר חמוש בפצצות JDAM
F-16 אף-16 של חיל האוויר חמוש בפצצות JDAM
F-16 של חיל האוויר חמוש בפצצות JDAM
(חזי שמואלי)

19:20 - צה"ל: 12 רקטות שוגרו במטח לעוטף; 5 יורטו, היתר נפלו בשטחים פתוחים. לפי הצבא שוגרו 12 רקטות מדרום הרצועה ליישובי המועצה האזורית אשכול. חמש מהן יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים בעוטף. (יואב זיתון)
18:31 - מועצה אזורית אשכול: "30 רקטות שוגרו לעוטף - כמחציתן יורטו". מועצה אזורית אשכול עדכנה כי במטח האחרון לעבר יישובי העוטף שוגרו כ-30 רקטות. לפי ההודעה, "כמחציתן יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל והשאר נפלו בשטחים פתוחים, מחוץ ליישובים". כמו כן, נמסר כי "כתוצאה מהמטח נגרמה שריפה בנחל הבשור וכוחות בדרכם למקום. לא ידוע על נפגעים". (מתן צורי)
18:13 - כמה רקטות יורטו בהמשך להתרעות שהופעלו ביישובי העוטף. (יואב זיתון ומתן צורי)
18:05 - נתניהו: הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הצהרה שבה הוא אמר כי "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל". לדבריו, "ההצעה אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה. תוך שעות מהנחיית הקבינט כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר רפיח והורידו את דגלי חמאס". נתניהו, שציין כי למרות הפערים הורה להוציא משלחת לקהיר, הוסיף: "הכניסה לרפיח משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים: השבת חטופינו וחיסול חמאס, וכבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי הוא תנאי הכרחי להשבת חטופינו". (איתמר אייכנר)

12 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו  ישראל תסתדר לבד?
בנימין נתניהו  ישראל תסתדר לבד?
בנימין נתניהו
( צילום: מארק ישראל סלם )

17:25 - גורמים בישראל: "ללא התקדמות במגעים - נעבור לשלב השני בפעולה ברפיח". גורמים בישראל התייחסו למגעים לעסקת חטופים על רקע תשובת חמאס שכללה הצעה נגדית, ואמרו כי "אם לא תהיה התקדמות במגעים - ישראל תעבור לשלב השני בפעולה ברפיח, וזה יגביר את הלחץ על חמאס". לדברי הגורמים, "ההבנה בישראל שסינוואר מהתל בישראל ומנסה להרוויח זמן. אסור להוריד את הרגל מהגז ברפיח - זה הסיכוי היחיד להביא לעסקה". (איתמר אייכנר)
17:10 - בשבועות האחרונים: צה"ל השמיד שתי מנהרות התקפיות בצפון רצועת עזה. צה"ל השמיד בשבועות האחרונים שתי מנהרות התקפיות באזור בית חאנון שבצפון רצועת עזה, אחרי שהיו תחת מעקב מודיעיני וטכנולוגי מתמשך. אחת המנהרות נחשפה עוד בשנת 2014 במבצע "צוק איתן", שבמהלכו שימשה את מחבלי חמאס לפשיטה לשטח הארץ והושמדה מיד לאחר מכן. מקטע נוסף של המנהרה בעומק הרצועה, שהיווה חלק מרשת מנהרות מסועפת של חמאס, הותקף מספר פעמים במהלך המלחמה הנוכחית, ולאחר עבודות חקר ומיפוי שהתקיימו בשבועות האחרונים עלה כי התקיפות האוויריות השמידו את התוואי. המנהרה השנייה הייתה חלק מאותה רשת, ונחפרה למרחק של כ-150 מטרים מגדר הגבול, אך לא חצתה לשטח ישראל באף שלב. המנהרה הושמדה באמצעות חבלה. (יואב זיתון)


17:00 - המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר: "גם משלחות ארה"ב, קטאר וחמאס נוכחות". המשלחת הישראלית שכוללת אנשי מוסד, שב"כ וצה"ל הגיעה לקהיר, במסגרת המגעים לעסקת חטופים. במקביל, הערוץ המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה" דיווח מפי "מקור בכיר" כי גם משלחות מקטאר וארה"ב נוכחות, כמו גם משלחת חמאס. (איתמר אייכנר ורויטרס)
16:40 - דיווח: "הפעולה ברפיח - בתיאום אמריקני מלא, מצרים עודכנה מראש". העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי מקורות כי ישראל הודיעה למצרים על פעולתה הלילית ברפיח מבעוד מועד, וכי הפעולה בוצעה "בתיאום אמריקני מלא". לפי הדיווח, "הממשל האמריקני נתן לראש הממשלה בנימין נתניהו אור ירוק למבצע מצומצם שעשוי להימשך כמה ימים, כדי להשיג 'תמונת ניצחון' שיוכל לשווק לשרי הימין הקיצוני". (ליאור בן ארי)

12 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב רפיח 07.5.24
תקיפה של צה"ל ב רפיח 07.5.24
תקיפה של צה"ל ברפיח
(צילום: AFP)

16:30 - חיל האוויר פתח בגל תקיפות של יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. (יואב זיתון)
15:40 - במבצע שנמשך מעל 20 שעות: מעבדות מטענים הושמדו בטול כרם, מחבל חוסל. כוחות הביטחון השלימו מבצע לסיכול טרור בטול כרם שבשומרון, שבמהלכו השמידו מעבדות מטענים, חיסלו מחבל חמוש והחרימו אמצעי לחימה רבים. בפעילות, שנמשכה יותר מ-20 שעות, השתתפו כוחות סיירת חרוב, דובדבן, שב"כ, ומג"ב. הכוחות השמידו שלוש מעבדות מטענים וכוחות הנדסיים חשפו כמה מטענים שהוטמנו מתחת לצירים. כמו כן, במהלך חילופי אש חוסל מחבל חמוש, ונעצרו שישה מבוקשים. בנוסף, הכוחות איתרו והחרימו עשרות חלקי כלי נשק וציוד צבאי, וסרקו מעל 60 מבנים במרחב. (אלישע בן קימון)


14:40 - משלחת ישראלית תצא לקהיר, ללא מנדט לניהול המו"מ: "פריצת דרך אינה סבירה". משלחת ישראלית שמורכבת מאנשי מוסד, שב"כ וצה"ל תצא בקרוב לקהיר, על רקע קבלת תשובת חמאס. הצוות יוכל להקשיב ולשאול שאלות אך לא מוסמך לנהל את המשא ומתן. בישראל אומרים כי "הסיכוי להגיע לפריצת דרך אינו גבוה, ותלוי במרחב התמרון של חמאס". גורם ישראלי הוסיף: "קשה להאמין שהם יעלו על נתיב זהה לשלנו. הצעת חמאס נועדה להטעות ולהציג את ישראל כסרבנית". קבינט ניהול המלחמה יתכנס מחר לדיון במגעים לאחר קבלת דיווח מהצוות. (איתמר אייכנר)
14:24 - תוך שעה: חיזבאללה שיגר 6 כטב"מים מתאבדים - אחד יורט, אחר התפוצץ בגליל. חיזבאללה שיגר שישה כטב"מים מתאבדים בשעה האחרונה לעבר הגליל העליון ואצבע הגליל. דובר צה"ל עדכן כי מטרה אווירית אחת יורטה ומטרה חשודה נוספת נפלה באזור הקיבוץ יפתח, ושריפה פרצה במקום. שתי מטרות נפלו בשטח פתוח, והיתר נפלו וגרמו לנזק קל. אין נפגעים. כמו כן, נמסר כי מטוסי קרב תקפו אמש מטרות חיזבאללה באזור מזרעת עקמתא שבדרום לבנון, וכוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום במרחב וואדי קטעיה מוקדם יותר היום. (יואב זיתון)
13:26 - גורם ישראלי בכיר: "הצעת חמאס לא מקובלת עלינו, משלחת תצא לקהיר". גורם ישראלי בכיר אמר כי "הצעת חמאס לא מקובלת עלינו. משלחת ברמה 'בינונית' תיסע לקהיר בשעות הקרובות כדי לקיים הערכה בנוגע ליכולת חמאס לנוע בעמדותיו". לדבריו, "ההצעה של ארגון הטרור מותחת את ההצעה מ-27 באפריל לקיצון בלתי-מתקבל". (רויטרס)
12 צפייה בגלריה
תמונות של ה חטופים בתל אביב מלחמה בעזה
תמונות של ה חטופים בתל אביב מלחמה בעזה
תמונות של החטופים בתל אביב
(צילום: Amir Levy/Getty Images)
11:00- אזעקה בכרם שלום. אזעקה מתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה ביישוב כרם שלום שבעוטף עזה. (ynet)
10:30 - דיווח בעזה: צה"ל תקף את בית יועצו של הנייה; חמאס: "תקפנו כוחות ליד רפיח". חיל האוויר הפציץ את ביתו של טאהר אל-נונו, יועץ התקשורת של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, בשכונת א-רימאל בעיר עזה. כך לפי דיווחים ברצועה. בתוך כך, גדודי "אל-קסאם", הזרוע הצבאית של חמאס, טענו: "הפגזנו עם פצצות מרגמה את כוחות האויב שחדרו ממזרח למעבר רפיח". (עינב חלבי)
9:33 - צה"ל: הפשיטה על מעבר רפיח - בעקבות מידע מודיעני על שימוש באזור לצרכי טרור. דובר צה"ל עדכן כי לוחמי חטיבה 401 השתלטו על צידו העזתי של מעבר רפיח, בעקבות מידע מודיעיני כי מחבלים משתמשים באזור לצרכי טרור. בנוסף, נמסר כי מטוסי קרב וכוחות חטיבת האש 215 תקפו והשמידו מטרות טרור של חמאס באזור, בהן מבנים צבאיים ותשתיות תת-קרקעיות. כ-20 מחבלים חוסלו במהלך הפעילות ושלושה פירים מבצעיים אותרו, ללא נפגעים לכוחות. לפי צה"ל, המבצע התבצע לאחר תיאום עם ארגונים בינלאומיים באזור, בבקשה לנוע לעבר המרחב ההומניטרי. (יואב זיתון)


8:00 - צה״ל השתלט על הצד העזתי של מעבר רפיח. מצה"ל נמסר, כי בשעה האחרונה כוחות חטיבה 401 השיגו שליטה מבצעית על מעבר רפיח בצדו העזתי. הכוחות ניתקו את מעבר רפיח מציר סלאח א-דין, וכעת כוחות השריון של חטיבה 401 שולטים מבצעית באופן מלא במעבר. במקביל, חטיבת גבעתי שולטת מרכס דהנייה על המעבר ועל ציר סלאח א-דין.
במהלך הלילה 20 מחבלים חוסלו בפעולה. הכוחות איתרו 3 פירים תת קרקעיים משמעותיים במרחב. הלילה מכונית תופת נסעה לכיוון טנק של צה״ל והושמדה. כעת הכוחות מבצעים סריקות במרחבים שעליהם הושגה שליטה, יחד עם יחידות מיוחדות שחברו לאוגדה 162. אין נפגעים לכוחותינו במהלך הלילה. במקביל, פיקוד הדרום תוקף במרחב רפיח עשרות מטרות של חמאס, כ-100 מטרות הותקפו במהלך הלילה.
7:28 - "ניו יורק טיימס": ההצעה שאישר חמאס כוללת שינויים מינוריים מהגרסה הישראלית. גורמים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי ההצעה שהסכים לה חמאס כוללת כמה שינויים "מינוריים" לעומת זו ששלחה ישראל לאחרונה. לדברי הגורמים, השינויים נעשו על ידי המתווכות הערביות, בתיאום עם ראש ה-CIA ביל ברנס. הם הוסיפו כי תגובת חמאס הייתה "רצינית", וכי עכשיו תורה של ישראל להחליט האם להשיב בחיוב. כמו כן, ציינו כי לאחר השלב הראשון בעסקה יפעלו הצדדים להגעה ל"שקט בר-קיימא", אך סביר להניח שהם יתעמתו בנוגע למשמעות מונח זה.

12 צפייה בגלריה
וויליאם ברנס המועמד של ג'ו ביידן לתפקיד ראש ה- CIA
וויליאם ברנס המועמד של ג'ו ביידן לתפקיד ראש ה- CIA
ראש ה-CIA ביל ברנס
(צילום: איי פי)

6:40 - כוחות צה"ל החלו להתקדם במקביל לציר פילדלפי. זמן קצר אחרי תשובת חמאס: כלי תקשורת פלסטיניים ערביים דיווחו אמש (שני) כי טנקים החלו להיכנס למזרח רפיח, בצל הפגזות אינטנסיביות כבדות באזור מזרח העיר. הלילה החלו כבר כוחות קרקעים גדולים להתקדם במקביל לציר פילדלפי, ליד מעבר רפיח, שם לפי הפלסטינים מתנהלת פשיטה קרקעית, בגבול עזה-מצרים.
אמש מסר דובר צה"ל כי "כוחות צה"ל תוקפים ופועלים כעת כנגד מטרות של ארגון הטרור חמאס באופן ממוקד במזרח רפיח". במקביל ישנם דיווחים על ארטילריה מאסיבית בסביבת מעברי רפיח וכרם שלום. עוד מדווח כי מטוסים מבצעים חגורות אש מאסיביות בסביבת מעבר רפיח. הפלסטינים דיווחו כי בתים פוצצו באזור אל-שוקה ובסביבת מעבר רפיח, שם לפי דיווחים הוצבו טנקים במרחק כ-200 מטרים שיורים פגזים לעבר מבני המעבר.
12 צפייה בגלריה
צה"ל תוקף ב רפיח
צה"ל תוקף ב רפיח
צה"ל תוקף ברפיח
(צילום: AFP)
בנוסף דווח על ירי טנקים והפגזות ארטילריה נוספות באזור, בשכונות א-סלאם ואל-ג'ניינה ותקיפות אוויריות על שכונת אל-תנור. גורמים פלסטינים הביעו בלבול מהתקיפה של צה"ל, וטענו כי היא לא מובנת מאחר ש"יש הסכם והמלחמה נגמרה".
זמן קצר לאחר הדיווחים פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה שלפיה "קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה". לצד זאת, נכתב כי "על אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל". הטענה היא שיש מרחק גדול מאוד עדיין מהסכמה לעסקה, אבל אי אפשר להגיד לא לתשובת חמאס - ולכן שולחים משלחת לקהיר, ומצד שני ממשיכים בהכנות לפעולה ברפיח. את כינוס קבינט ניהול המלחמה יזמו הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון גלנט.
6:30 - הותר לפרסום: שני לוחמי מילואים נהרגו מפגיעת כטב"ם הנפץ ליד מטולה. שני לוחמי צה"ל - רס"ר במיל' דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים, ורס"ר במיל' נחמן נתן הרץ בן 31 מאלעזר - נהרגו אתמול (שני) מפיצוץ כטב"ם נפץ של חיזבאללה, שפגע באזור מטולה. שני לוחמי המילואים שנהרגו שירתו בגדוד סיור 6551, בעוצבת חצי האש (551). מלבדם, חייל נוסף נפצע באורח קל. מתחילת המלחמה נפלו 612 חללי צה"ל.
12 צפייה בגלריה
מימין רס״ר במיל' נחמן נתן הרץ ורס״ר במיל' דן קמחג׳י חיילים שנהרגו אתמול
מימין רס״ר במיל' נחמן נתן הרץ ורס״ר במיל' דן קמחג׳י חיילים שנהרגו אתמול
מימין רס״ר במיל' נחמן נתן הרץ ורס״ר במיל' דן קמחג׳י שנהרגו אמש באזור מטולה
(צילומים: דובר צה"ל)

סיכום חדשות הלילה
דיווח: ממשל ביידן לא קידם העברה של אמצעי לחימה לישראל מאז חודש מרץ. על רקע הדיווח כי ממשל ביידן מעכב משלוח של תחמושת שהיה אמור לצאת בשבוע שעבר לישראל, ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי המשלוח, בשווי 260 מיליון דולרים, מכיל בין היתר כ-6,500 ערכות JDAM ("ברד כבד") שהופכות פצצות בליסטיות ל״פצצות חכמות״ ומונחות מטרה. כך לפי גורמים המעורים בעיכוב העסקה. עוד דווח כי מאז חודש מרץ, ממשל ביידן לא קידם את תהליך ההעברה לישראל של אמצעי לחימה נוספים בשווי כמיליארד דולר, בעסקאות הכוללות תחמושת טנקים, כלי רכב צבאיים וטילי מרגמה. העסקאות הפוטנציאליות הללו כללו העברה של 700 מיליון דולר בתחמושת של טנקים 120 מ"מ, 500 מיליון דולר בכלי רכב טקטיים ופחות מ-100 מיליון דולר בתחמושת מרגמה של 120 מ"מ, לפי גורמים אמריקנים. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
גורם מצרי: הפעולה ברפיח - "בהיקף מוגבל". חמאס טוען: ישראל תיסוג מהאזור בתום המבצע. גורם מצרי בכיר אמר לסוכנות הידיעות AP כי נראה שישראל פועלת באזור רפיח "בהיקף מוגבל". במקביל, בערוץ "אל-אקצה TV" של חמאס נטען כי גורמים ישראלים הודיעו למצרים כי כוחות צה"ל ייסוגו מהאזור "בתום המבצע".