סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

לכו לישון: Airbnb בוחנת שימוש בטכנולוגיית "אנטי-מסיבות"

החברה תנסה לאכוף את האיסור הגורף שהיא הטילה על עריכת מסיבות בנכסים המושכרים דרכה באמצעות כלי שמזהה מראש בליינים מועדים ומקומות שבהם עלולה להתקיים הילולה. בינתיים, הפיילוט שלה באוסטרליה מצליח לצמצם את התופעה

ענקית השכרת הנכסים לטווח קצר Airbnb הודיעה כי תבחן שימוש ב"טכנולוגיית אנטי-מסיבות" חדשה בארה"ב ובקנדה כחלק מניסיון לאכוף את האיסור הגלובלי שהטילה על מסיבות מוקדם יותר השנה.
הטכנולוגיה נועדה לסרוק ולסנן באופן אוטומטי את סוגי הנכסים שבהם עלולות להתקיים מסיבות אסורות על פי התקנון. בין השאר, מתכננים בחברה לבחון את היסטוריית הביקורות של האורחים, את ותק החשבון שלהם, את אורך השהות המתוכננת ואם ההזמנה נעשתה לסוף שבוע. אורחים חשודים ייחסמו באופן שלא יאפשר להם להזמין נכס שניתן לערוך בו מסיבה, כמו למשל בית, אבל עדיין יוכלו לשכור נכס חלופי באמצעות הפלטפורמה, כמו חדר בדירה או במלון.
טכנולוגיה דומה מופעלת באזורים מסוימים באוסטרליה כבר מאוקטובר 2021 - ובמקומות אלה נרשמה ירידה של 35% במסיבות האסורות. בעבר נעשה שימוש בטכנולוגיה דומה גם בארה"ב, אך אז התמקדו בחברה בעיקר באורחים מתחת לגיל 25 בלבד. במהלך אותו ניסיון נאסר על אורחים צעירים לשכור בתים גדולים בסמוך למקום מגוריהם אם לא היתה להם היסטוריה של ביקורות חיוביות. ואולם, הפוקוס של הכלי הנוכחי רחב יותר - ואין כל תכנון להגביל את גיל האורחים שייבחנו.
באיירביאנבי מנסים למנוע את קיומן של מסיבות אסורות כבר שנים. ב-2019 הודיעה החברה כי תמנע את השכרתם של "בתי מסיבות" לאחר שחמישה בני אדם נורו למוות בחגיגת האלווין בנכס בקליפורניה. ב-2020 הודיעה החברה כי תנקוט צעדים נוספים בעקבות פרוץ מגפת הקורונה - זאת, בשל חשש מכך שסגירת מקומות הבילוי תוביל לחיפוש אחר אלטרנטיבות בבתים המוצעים להשכרה בלפטפורמה תוך התעלמות מהנחיות לריחוק חברתי. ואולם, גם לאחר שהוסרו מרבית האיסורים שהוטלו עם פרוץ המגפה, החליטו באיירביאנבי להמשיך במגמה כיוון שהצעד הוכיח את עצמו כמועיל לעסקים.
בחברה מסרו בעבר כי נרשמה ירידה של 44% בשיעור המסיבות האסורות שנערכו בנכסים מאז הטלת האיסור על קיומן באוגוסט 2020. בסך הכל, נחסמו באופן זמני חשבונות של 6,600 אורחים (מתוך 150 מיליון משתמשים) בגין הפרת התקנות שנקבעו למסיבות.