סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גם אובר מכריזה: נאט בקצב גיוס העובדים

בהמשך להחלטתן של מטא, רובינהוד וחברות נוספות באגפי הטק השונים לצמצם גיוסים והוצאות על כוח אדם בעקבות שינוי הסנטימנט הגורף, מודיעה חברת שיתוף הנסיעות, החווה משבר, על קיצוץ בתמריצים ועל התייחסות לגיוס עובדים חדשים כאל "מותרות". מי תהיה הבאה בתור?

חברת אובר מתכוונת לחתוך עלויות ולהפוך לעסק גמיש יותר כדי להתמודד עם השינוי הטקטוני בסנטימנט המשקיעים, כך אמר מנכ"ל החברה דארא ח'וסרושאהי לעובדיה במייל. "אחרי דו"ח הרווח ביליתי כמה ימים עם משקיעים מניו יורק ובוסטון, והגענו למסקנה שזה ברור שהשוק חווה שינוי ושעלינו להגיב בהתאם", הוא כתב.
חברת שיתוף הנסיעות תחתוך את ההוצאות ואת התמריצים שהיא נותנת לעובדים, ותתייחס לגיוס עובדים חדשים כאל "מותרות", לדברי ח'וסרושאהי. "עלינו להבטיח שכלכלת היחידות שלנו עובדת", כתב מנכ"ל אובר, והוסיף ש"הוצאות השיווק והתמריצים ייחתכו... נהיה מאוד מדויקים בכל הנוגע לתוספות כוח אדם לסגל העובדים שלנו, ונהיה אפילו יותר קשוחים לגבי הוצאות לכל רוחב החברה".
המהלך הופך את אובר לאחרונה בשורה של חברות טק שמאטות את גיוס העובדים החדשים. החברה-האם של פייסבוק, מטא, אמרה לעובדיה בשבוע שעבר שתפסיק או תאט את קצב גיוס העובדים המקצועיים, בעוד רובינהוד הודיעה שתפטר 9% מצוות העובדים שלה.
מניות אובר ירדו ב-2.5% לפני פתיחת המסחר בארצות הברית וב-40% עד כה השנה. אובר תעבור כעת להתמקד בהשגת רווחיות על בסיס תזרים מזומנים חופשי ולא ברווחים מותאמים לפני מסים, ריבית, פיחות, ואובדן ערך, לדברי ח'וסרושאהי. "התקדמנו מאוד במונחי רווחיות וקבענו יעד של 5 מיליארד דולר לפני מסים ופיחות ל-2024, אך שדה המשחק השתנה. עכשיו הכל יתנהל סביב תזרים מזומנים חופשי. אנחנו אמורים ויכולים להגיע לשם מהר".
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי Dara Khosrowshahi
מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי Dara Khosrowshahi
מנכ"ל אובר דארא ח'וסרושאהי
(צילום: רויטרס)
הכנסתה של אובר יותר מהכפילה עצמה והגיעה ל-6.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022 על רקע התאוששות בביקוש לשירותיה בעקבות הקלת מגבלות הקורונה. עם זאת, היא עדיין דיווחה על הפסד של 5.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון - זאת בעקבות הפסדים בהשקעות ההון שלה.
מניות הטק צללו בחודשיים האחרונים בחדות מהשיאים שאליהם הגיעו במהלך מגפת הקורונה, בעוד משקיעים חוששים מסוף עידן הכסף הזול שעזר להניע שוק שורי ברמות היסטוריות. מדד הנאסד"ק רשם את שבוע הירידות החמישי שלו בשבוע שעבר, ברצף הירידות הארוך ביותר שלו מאז 2012.