סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
קלארוטי במגעים לרכישת מדיגייט ב־300 מיליון דולר

חברת הסייבר הישראלית, שביוני השנה הפכה ליוניקורן, תגייס מאות מיליוני דולרים למימון רכישת חברת הסייבר הרפואי מדיגייט. אם הרכישה תצא לפועל זו תהיה אחת הרכישות המשמעותיות של חברות סייבר ישראלית על ידי חברת סייבר פרטית

יוניקורן הסייבר הישראלי קלארוטי (Claroty) במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת הסייבר הרפואי מדיגייט (Medigate) הישראלית אף היא, כך נודע ל"כלכליסט". המשא ומתן כולל גיוס של מאות מיליוני דולרים שתבצע קלארוטי למימון הרכישה שתעמוד על פי ההערכה על כ־300 מיליון דולר. אם הרכישה תצא לפועל זו תהיה אחת הרכישות המשמעותיות של חברות סייבר ישראלית על ידי חברת סייבר פרטית. עד כה רוב הרכישות הגדולות של חברות ישראליות נעשו על ידי חברות ציבוריות שגייסו כספים בשוק הציבורי. השילוב בין שתי החברות ייצור מערך הגנה הן ברשתות תעשיות והן במוסדות רפואיים דוגמת בתי חולים. ממדיגייט נמסר כי החברה אינה מתייחסת לכוונותיה.
את קלארוטי הקימו ב־2015 אמיר זילברשטיין (יו"ר), גלינה אנטובה (סמנכ"לית פיתוח עסקי) ובני פורת (CTO). נשיא קלארוטי הוא נדב צפריר. מנכ"ל החברה הוא יניב ורדי שנכנס לתפקיד ב־2020. החברה גייסה עד היום 235 מיליון דולר. ביוני השנה גייסה 140 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. בין המשקיעים: קרן הצמיחה Century II של Bessemer Venture Partners, ו־40 North זרוע ההשקעות של ענקית התעשייה הגלובלית Standard Industries.

1 צפייה בגלריה
יניב ורדי מנכ"ל קלארוטי
יניב ורדי מנכ"ל קלארוטי
יניב ורדי מנכ"ל קלארוטי
(צילום: קלארוטי)
מדיגייט, שהוקמה על ידי יונתן לנגר, איתי קירשנבאום ופיני פנחסוב – בוגרי יחידות המודיעין בצה"ל – גייסה עד היום 50 מיליון דולר. הגיוס האחרון היה בספטמבר 2020 ובו גייסה 30 מיליון דולר. בין המשקיעים ניתן למצוא את Partech, YL Ventures, U.S. Venture Partners, Blumberg Capital ו־Maor Investments.
לפי הערכות, הפתרון של מדיגייט נותן מענה לצורך בשמירה על הבטיחות והפרטיות של המטופלים על ידי איתור וניהול אוטומטיים של סיכוני האבטחה של כל המכשירים הרפואיים המחוברים לרשת. בנוסף, מדיגייט מספקת יכולת לניהול וניתוח של הנתונים שנאספים על ידי המכשירים לצורך ניהול מלאי המכשור הרפואי בארגונים. הנתונים הנאספים ממכשור רפואי וניתוחם משפרים את היעילות ומביאים לחיסכון משמעותי בעלויות עבור ארגוני בריאות בעולם.
קלארוטי שונה מאוד בנוף של חברות הסייבר התעשייתי שרבות מהן לא שרדו את השנים האחרונות ונמכרו במחירים נמוכים יחסית, כמו סייבר איקס ואינדג'י. השינוי הגדול במצבה של החברה היה בעקבות שורה ארוכה של מתקפות על מתקנים וחברות תעשייתיות שנאלצו להתמודד עם כופרה והשבתות של מערכות. המודעות בקרב חברות תעשייתיות לצורך במערכות סייבר עלתה בעקבות מתקפות כאלו ושוויה של קלארוטי עלה בהתאם. מנכ"ל החברה יניב ורדי אמר ל"כלכליסט" ביוני כי בכוונת החברה להתרחב לתחומים אחרים, ותחום בתי החולים הוא תחום משמעותי מאוד לאחר שורה של תקיפות על בתי חולים.
על פי נתוני פירמת הייעוץ PWC מתחילת השנה נרכשו 86 חברות הייטק ישראליות פרטיות בסכום שמתקרב ל־10 מיליארד דולר, בכמעט שליש מהעסקאות גם החברה הרוכשת היא ישראלית. 26 חברות ישראליות רכשו השנה חברות מקומיות, נתון שיא המציב את ישראל במקום השני רק לאחר ארה"ב. קלארוטי מעסיקה יותר מ־280 עובדים בעולם, מתוכם כ־150 בישראל. מתחילת השנה גייסה קלארוטי כמאה עובדים חדשים, מתוכם 55 בישראל, והיא מגייסת בימים אלה עשרות עובדים נוספים.