סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ה-Airbnb של העננים: רידג' של גיגי לוי-וייס ומייסד אקמאי גייסה 12 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי מספק שירותי ענן לתשתיות קיימות בדאטה סנטרים ברחבי העולם. לוי-וייס: "בעבר פריסת ענן היתה מוגבלת ותלויה בתשתיות, אך כעת, הודות לרידג', המגבלה הזאת אינה קיימת עוד"

החברה הישראלית רידג' (Ridge), שמפתחת שירותי ענן, גייסה 12 מיליון דולר בסבב ראשון שהסתיים ב-2021. קרן ההון סיכון NFX של גיגי לוי-וייס הובילה את סבב הסיד, וכעת הצטרפה לסבב A, שנערך בהובלת Chartered Group. בשני הסבבים השתתפו בנוסף Mayfield, Slow Ventures ו-Viola. ב-2019 גייסה החברה 10 מיליון דולר בסבב סיד.
רידג' הוקמה על ידי מתי לרנר, מנכ"ל משותף, ניר שפי, מנכ"ל משותף ו-CTO, וג'ונתן סיליג, יו"ר הדירקטוריון. השלושה חברו זה לזה בעזרתו של גיגי לוי-וייס, שותף מייסד ב-NFX והמשקיע המוביל בסבב הסיד. סיליג היה שותף בעבר להקמת Akamai, והוא מחלוצי שוק ה-CDN.
2 צפייה בגלריה
גיגי לוי וייס
גיגי לוי וייס
גיגי לוי וייס
(צילום: אוראל כהן וטל אזולאי)
טכנולוגיית הענן של רידג' בנויה על גבי תשתיות קיימות במאות דאטה סנטרים ברחבי העולם. לחברה יש עשרות שותפויות עם דאטה סנטרים מובילים כמו T-Systems, NTT ו-INAP. דאטה סנטרים שעובדים עם רידג' מוסיפים את שירותי הענן הציבורי שלה בלי להזדקק למומחיות בהפעלת השירותים בעצמם. החברה החלה את דרכה ב-2019, ומעסיקה כיום כ-40 עובדים.
"רידג' מנגישה הלכה למעשה את שירותי הענן למקומות שבהם קיימים פערים בכיסוי הענן הציבורי, או עבור יישומים שהענן הציבורי אינו בהכרח מתאים להם - שני אתגרים שהולכים וגדלים", אומר לוי-וייס. "בעבר פריסת ענן היתה מוגבלת ותלויה בתשתיות, אך כעת, באמצעות הפתרון של רידג', המגבלה הזו אינה קיימת עוד. בדיוק כמו ש-Airbnb מאפשרת פתרונות מלונאות ואירוח בלי להחזיק בנדל"ן כלשהו, רידג' מאפשרת גישה בלתי מוגבלת לענן בלי להחזיק בדאטה סנטרים".
2 צפייה בגלריה
מימין: ניר שפי, מתי לרנר, ג׳ונתן סיליג, מיסדיי רידג'
מימין: ניר שפי, מתי לרנר, ג׳ונתן סיליג, מיסדיי רידג'
מימין: ניר שפי, מתי לרנר וג'ונתן סיליג, מייסדי רידג'
(צילום: תום חוליגנוב)
"למדנו שאין ארכיטקטורת ענן אחת שמספיקה לדרישות היישומים של היום", מוסיף יונתן סיליג. "חברות ומפתחים זקוקים לגמישות כדי להנגיש את היישומים שלהם בצורה הטובה ביותר בכל מקום בעולם בו הם נדרשים לעשות זאת, ורידג' מעניקה להם את החופש הזה".