סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

רוסיה פותחת חזית עם מטא: תגביל הגישה לפייסבוק

במוסקבה טוענים כי מטא הגבילה את החשבונות של ארבעה ערוצי חדשות רוסיים, וכי מדובר בצנזורה פסולה; עדיין לא ברור מה יכללו ההגבלות הרוסיות

רוסיה הודיעה הערב כי תגביל את הגישה של תושבי המדינה לפייסבוק, ברקע המלחמה באוקראינה - כך מדווחת סוכנות רויטרס. עדיין לא ברור מה יהיו בדיוק ההגבלות האלה - שכרגע נראה כי אינן כוללות השבתה כוללת של הרשת החברתית ברוסיה.

השירות הפדרלי הרוסי לפיקוח על התקשורת, רוסקומנדזור, טען בהודעתו כי מטא, החברה האם של פייסבוק, הגבילה את החשבונות של ארבעה ערוצי חדשות רוסיים. ברוסקומנדזור אמרו כי ההחלטה של מטא מהווה "צנזורה" ופגיעה בזכויות האדם של אזרחיה. עוד ציינו שם כי מאז אוקטובר 2020 נרשמו 23 מקרים שבהם צנזרה פייסבוק מקורות מידע רוסיים.
מטא הודיעה כי תנקוט כמה צעדים כדי להבטיח שהרשת החברתית שלה תהיה בטוחה לשימוש על רקע המלחמה באוקראינה. ניק קלג, סגן נשיא בחברה, אמר כי הוקם "מרכז מיוחד" שיבחן תוכן בעייתי בנוגע למלחמה באוקראינה, ויבדוק מקרים בהם הפלטפורמה מנוצלת באופן שלילי. לדברי קלג, מטא "נוקטת צעדים נמרצים במטרה להיאבק בהפצת מידע שגוי, ומתייגת תוכן של ערוצי תקשורת ממשלתיים ותוכן שבודקי העובדות שלה זיהו כשגוי".
פייסבוק הואשמה בשנים האחרונות בכך שהפלטפורמה שלה שימשה את רוסיה להפצת פייק ניוז שסייע לדונלד טראמפ לנצח את הילארי טראמפ בבחירות בארה"ב ב-2016. לקראת בחירות 2020 נקטה החברה שורה של צעדים, שכללו בין השאר הגבלת של תכנים.

1 צפייה בגלריה
פייסבוק 5.5.21
פייסבוק 5.5.21
(צילום: שאטרסטוק)