סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רכישת VMware על ידי ברודקום חדש
רכישת VMware על ידי ברודקום (צילום: בלומברג, גטי אימג'ס)

דיווח: יצרנית השבבים ברודקום בדרך לקבל אישור מהרגולטור האירופי לרכישת VMware

אם תאושר העסקה בשווי 61 מיליארד דולר היא תהיה השלישית בגודלה אי פעם בענף הטכנולוגיה. נציבות התחרות האירופית צפויה להגיד כן, אבל להציב מספר תנאים לרכישה. בנוסף, עומדת בפני ברודקום משוכה נוספת בדמות רשות התחרות הבריטית. בעקבות הפרסומים זינקה מניית ברודקום ב-6.3%

יצרנית השבבים האמריקנית ברודקום צפויה לקבל אישור על תנאי מרשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי לרכישת VMware תמורת 61 מיליארד דולר - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס לפי גורמים המקורבים לנושא.
הרשות האירופית אמורה להחליט אם לאשר את העסקה עד 17 ביולי. בעקבות הפרסומים על האישור המסתמן של העסקה, זינקו מניותיה של ברודקום ב-6.3%. מניית VMware התחזקה ב-4%.
כדי לצלוח את העסקה תצטרך ברודקום לעבור גם את המשוכה של רשות התחרות הבריטית, שצפויה להכריז על ממצאי הבדיקה שלה לגבי העסקה ועל תנאים אפשריים לקיומה בחודש הבא. מדובר במשוכה לא פשוטה, לאחר שרק לפני כחודשיים חסמה הרשות הבריטית את עסקת הענק של מיקרוסופט לרכישת אקטיוויז'ן בליזרד בעוד שהאיחוד האירופי אישר אותה. גם ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב בוחנת את רכישת VMware על ידי ברודקום.
אם העסקה תצא לפועל היא תהיה העסקה השלישית בגודלה אי פעם בענף הטכנולוגיה, אחרי רכישת אקטיוויז'ן בליזרד על ידי מיקרוסופט עבור 69 מיליארד דולר ורכישת EMC על ידי דל ב-2016 עבור 67 מיליארד דולר.
גם רשות התחרות וגם ברודקום סירבו להגיב לדיווח.