סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ביתן וואווי בתערוכת CES בלאס וגאס
ביתן וואווי בתערוכת CES בלאס וגאס ב-2019 (צילום: רויטרס)

"חזרנו לעסקים כרגיל": בוואווי טוענים שהשפעת הסנקציות האמריקאיות נבלמה

אחרי שהכנסות ענקית הטק הסינית צנחו ב-30% בשנה שעברה לעומת 2020 בשל הסנקציות שהטיל עליה ממשל טראמפ, מעריכים כעת בחברה שהצניחה בהכנסות נעצרה והן נותרו ב-2022 ללא שינוי, סביב 91 מיליארד דולר. יו"ר החברה: "המגבלות האמריקאיות הפכו לנורמה החדשה שלנו"

ענקית הטק הסינית וואווי טכנולוגיות העריכה היום (ו') שהכנסותיה ב-2022 נותרו ללא שינוי לעומת השנה שעברה, מה שמראה שהירידה במכירות עקב הסנקציות האמריקאיות נעצרה. למרות עלייה של 0.02% בלבד במכירות, יו"ר החברה הנוכחי אריק שו נשמע אופטימי במכתב לשנה החדשה ששלחה החברה לעובדיה, שבו הוא חשף את המספרים.
"המגבלות האמריקאיות הפכו לנורמה החדשה שלנו, וחזרנו לעסקים כרגיל", כתב שו במכתב שמוען לסגל החברה, ופורסם לעיתונות. ההכנסות ב-2022 צפויות לעמוד על 636.9 מיליארד יואן (91.53 מיליארד דולר), על פי שו. זוהי עלייה זעירה לעומת 2021, אז ההכנסות הגיעו ל-636.8 מיליארד יואן, לאחר שירדו ב-30% לעומת 2020, בעקבות הסנקציות האמריקאיות נגד החברה.
במכתב של שו לא הוזכרה רווחיות החברה, שנוהגת לחשוף את נתוניה השנתיים המלאים ברבעון הראשון של השנה העוקבת. ההכנסות ב-2022 נותרו הרבה מתחת לשיא של 122 מיליארד דולר שרשמה החברה ב-2019, אז הייתה מוכרת האנדרואיד הגדולה בעולם.
ב-2019 הטיל ממשל טראמפ סנקציות על וואווי, מסיבות של חשש לביטחון הלאומי, שמנעו ממנה להשתמש בין היתר במערכת ההפעלה אנדרואיד של אלפבית בסמארטפונים החדשים שהיא מייצרת. הסנקציות גרמו לצניחה במכירות המכשירים הניידים, והחברה איבדה גישה למרכיבים חיוניים, שמנעו ממנה לתכנן קו שבבים לסמארטפון, תחת חטיבת השבבים שלה – HiSilicon.
החברה ממשיכה להפיק הכנסות מחטיבת ציוד הרשת שלה, שמתחרה עם נוקיה ואריקסון, ומפעילה גם חטיבת מיחשוב ענן. החברה החלה להשקיע גם במגזר הרכב החשמלי ובטכנולוגיות ירוקות, בערך בתקופה שבה הסנקציות נכנסו לתוקף. "סביבת המאקרו אולי מלאה באי ודאות, אבל מה שאנחנו יכולים להיות בטוחים לגביו הוא שדיגיטציה והפחתת פליטות פחמן הן העתיד, ושם גם מונחות ההזדמנויות", כתב שו.