סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יניב ורדי  מנכ"ל קלארוטי
יניב ורדי מנכ"ל קלארוטי (צילום: קרן מזור )

בלעדי
חברת הסייבר הישראלית קלארוטי נערכת להנפקה לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר

החברה החלה להיפגש עם חתמים בשאיפה לבצע הנפקה במחצית הראשונה של 2025. בכך היא מצטרפת לשורה של חברות טק ישראליות עם תוכניות דומות. קלארוטי גייסה בחודש שעבר 100 מיליון דולר לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר

שורת הנפקות הטכנולגיה המוצלחות שהתרחשו בוול סטריט לאחרונה, יחד עם ההייפ המחודש סביב ענף הסייבר, מייצרים עבודה לחתמים. ל"כלכליסט" נודע כי חד־הקרן הישראלי קלארוטי (Claroty), שפועל בתחום הסייבר, החל בחודשים האחרונים בהכנות ראשוניות לקראת הנפקה באחת מהבורסות האמריקאיות — נאסד"ק או ניו יורק (NYSE). ההכנות כוללות מפגשים עם חתמים פוטנציאליים.
קלארוטי, שפועלת בתחום של הגנת סייבר עבור מפעלים חיוניים ותשתיות קריטיות, היא אחת מחברות החד־קרן (כלומר, חברות פרטיות בעלות שווי של מיליארד דולר ומעלה) הצומחות ביותר, וכיום היא גם אחת מהבודדות שהצליחה לשמור על מעמדה כחד־קרן, ואף לגייס כסף בעת הנוכחית המאתגרת.
רק לפני חודש הכריזה החברה על גיוס של 100 מיליון דולר בהון ואשראי - לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר - אך בחברה סירבו לאשר את השווי ורק התייחסו לכך שהגיוס התבצע לפי שווי גבוה מהשווי שלפיו בוצע הגיוס שלפניו, גיוס זה נערך בסוף 2021, והתבצע לפי שווי של 2 מיליארד דולר. אומנם לא מדובר בזינוק מסחרר בשווי של החברה, אולם בתקופה שבה מרבית הגיוסים הגדולים נערכים ללא שינוי בשווי, או בשווי נמוך יותר בהשוואה לתקופת הגאות של 2021, מדובר בהישג.
במקביל להודעה על הגיוס, קלארוטי הודיעה שהיא עברה את הרף של 100 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR) ושמספר הלקוחות צמח ב־300%. אם החברה תצליח לשמור על קצב הצמיחה הנוכחי, אז לאור רמות התמחור הנוכחיות בשוק היא תוכל לצאת להנפקה בניו יורק לפי שווי של כ־3.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2025. במידה רבה התחום שבו החברה פועלת תומך בכך גם כן. קלארוטי פועלת בתחום של הגנה פיזית על מערכות סייבר ומערכות אינטרנט של הדברים (IOT). מדובר בתחום שנחשב לפחות רווי בענף הסייבר.

2 צפייה בגלריה
מימין נדב צפריר יוסי כהן
מימין נדב צפריר יוסי כהן
מימין נדב צפריר יוסי כהן
(צילומים: נדב נויהאוז אלכס קולומויסקי)

מקלארוטי נמסר: "הנפקה בניו יורק היא אבן דרך עסקית חשובה בהתפתחות החברה. התהליך טרם החל ואין לנו עדיין לוח זמנים סדור להנפקה. נודיע על כך בבוא העת. בינתיים אנחנו ממשיכים בצמיחה מהירה לפי התוכניות שלנו".
עם רקורד של סבב ענק
קלארוטי נולדה ב־2015 כמיזם ראשון של Team8, קרן ההון סיכון שדוגלת בגידול חברות. נדב צפריר, שעומד בראש Team8, הוא גם יו"ר קלארוטי. החברה מנוהלת על ידי יניב ורדי, שאיבד את חמותו שנרצחה בטבח 7 באוקטובר על ידי מחבלים שחדרו למושב נתיב העשרה. גם בנו החייל נפצע בקרבות ההגנה על היישובים. צוות המייסדים של קלארוטי מכהן כיום בתפקידים שונים בחברה: אמיר זילברשטיין ובני פורת חברים בדירקטוריון; וגלינה אנטובה היא סמנכ"לית פיתוח עסקי.
כיום קלארוטי מעסיקה 533 עובדים, מהם 260 בישראל. מיום הקמתה ועד כה גייסה קלארוטי 735 מיליון דולר. ב־2021 היא גייסה 400 מיליון דולר, במה שהיה אחד הסבבים הגדולים ביותר שביצעה חברה ישראלית. הכסף שימש לרכישת חברת מדיגייט הישראלית, שמתמחה בהגנה על מכשור רפואי — והכניסה את קלארוטי לתחום חדש. את סבב הענק המדובר הובילה ענקית ההשקעות היפנית סופטנבק, ולאחריו הצטרף לדירקטוריון קלארוטי יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר שמנהל את הפעילות הישראלית של סופטבנק. בין בעלי המניות בקלארוטי גם קרן ההון סיכון האמריקאית בסמר, קרן הפרייבט אקוויטי ורבורג פינקוס, סימנס, שניידר אלקטריק, רוקוול, LG, וקרנות ההשקעות של ג'נרל מוטורוס ו־BMW.
רכבת אווירית של חברות
קלארוטי היא לא חברת ההייטק הישראלית היחידה שלוטשת עיניים להנפקה בניו יורק במהלך 2025, והיא מצטרפת למה שנראה כרכבת אווירית של חברות, בעיקר מתחום הסייבר. לפי הפרסומים האחרונים, קייטו נטוורקס של שלמה קרמר, שפועלת בשוק ה־SASE (קצה שירות לגישה מאובטחת), כבר שכרה את בנקי ההשקעות גולדמן סאקס, ברקליס וג'יי.פי מורגן כדי להוביל את ההנפקה שלה. קייטו צפויה לכוון לשווי של עד 5 מיליארד דולר, לאחר שבסוף 2023 ביצעה גיוס לפי שווי של 3 מיליארד דולר.

2 צפייה בגלריה
אינפו חדי הקרן הישראליים שוב דוהרים לוול סטריט?
אינפו חדי הקרן הישראליים שוב דוהרים לוול סטריט?
חדי הקרן הישראליים שוב דוהרים לוול סטריט?

גם סניק, שמפתחת כלי הגנה למפתחים, מתכננת להנפיק בשנה הבאה. סניק תנסה לכוון גבוה יותר ולבצע הנפקה לפי שווי של 8 מיליארד דולר, לאחר שהסבב האחרון שביצעה נערך לפי שווי של 7.4 מיליארד דולר.
בשני המקרים מדובר בחברות, שבדומה לקלארוטי, לא זקוקות למזומנים אלא רוצות להתקדם לשלב הבא שיבסס את מעמדן כחברות המובילות בתחומן.
גם אי־טורו, חברת הפינטק שמפעילה פלטפורמת מסחר בני"ע ונכסי סיכון, שואפת לנצל את הגאות בביטקוין ולהשלים את הנפקתה, לאחר שגנזה את המהלך לאחר התפוצצות בועת הספאקים ב־2022. בראיון ל"פייננשל טיימס" אמר יוני אסיא, מנכ"ל אי־טורו ואחד ממייסדיה, כי החברה שוב בוחנת הנפקה לפי שווי שלא יפחת מ־3.5 מיליארד דולר. לפי התוכנית המקורית, אי־טורו היתה אמורה להיכנס לנאסד"ק באמצעות מיזוג עם ספאק (מעין שלד בורסאי) לפי שווי של 10 מיליארד דולר, אך הנפילות במניות הטכנולוגיה, בעיקר של המתחרה רובינהוד, הובילו לביטול התוכנית ולביצוע גיוס פרטי לפי שווי מופחת של 3.5 מיליארד דולר.
החברה שנחשבת למי שהנפקתה היא הקרובה ביותר לביצוע היא חברת התוכנה הארגונית נאוון (שמה הנוכחי של טריפאקשנס), שכבר היה לה תשקיף מוכן ב־2022 תוך שהיא מכוונת לשווי של 12 מיליארד דולר, זאת לאחר שביצעה את הגיוס הפרטי האחרון לפי שווי של 9 מיליארד דולר.