סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק 13.9.23
אלון מאסק. לדבריו מדובר בפייק ניוז (צילום: REUTERS/Leah Millis)

דיווח: אלון מאסק בדרך לגייס מיליארד דולר לחברת ה-AI שלו

לפי בלומברג, xAI שהוקמה כאלטרנטיבה ל-OpenAI, השיגה התחייבויות להשקעה של 500 מיליון דולר. החברה מנהלת דיונים להערכת שווי של 20-15 מיליארד דולר. מאסק דחה את הדיווח

חברת הבינה המלאכותית של אלון מאסק, xAI השיגה התחייבויות להשקעה של 500 מיליון דולר, זאת כחלק מהמאמצים לעמוד ביעד השקעות של מיליארד דולר, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא. לדבריהם, החברה מנהלת דיונים להערכת שווי של 20-15 מיליארד דולר, אולם התנאים עשויים להשתנות בימים הקרובים. עם זאת, מאסק דחה את הדיווח ובפוסט בפלטפורמה החברתית שבבעלותו, X (לשעבר טוויטר) כתב כי מדובר ב"פייק ניוז".
מאסק, האדם העשיר בעולם, השיק את סטארט-אפ הבינה המלאכותית בשנה שעברה כאלטרנטיבה ל- OpenAI. הוא אמנם היה אחד ממייסדי החברה אך עזב אותה בעקבות חילוקי דעות לגבי הדרך שבה ניתן להרוויח מהטכנולוגיה. הצ'אטבוט גרוק שמפתחת החברה של מאסק הוכשר על בסיס פוסטים ב-X, כך שיש לו גישה ליותר מידע עדכני לבסס עליו את התשובות שלו מאשר צ'אטבוטים מתחרים.
בנובמבר אמר מאסק כי משקיעים ב-X יחזיקו ב-25% מ- xAI. המשקיעים שעזרו למאסק לממן את הרכישה ב-44 מיליארד דולר של X באוקטובר 2022 כוללים את מייסד אורקל לארי אליסון, הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל והקרנות סקויה קפיטול ואנדריסן הורוביץ. הצהרתו של מאסק פירושה כי המשקיעים הללו מוזמנים להשקיע לפחות 25% מהסכום שהשקיעו ב-X, כך לפי אדם המעורה בנושא שביקש להישאר בעילום שם. כך למשל, אם הם השקיעו 10 מיליארד דולר ב-X הם מוזמנים להשקיע מינימום של 2.5 מיליארד דולר בסטארט-אפ. לדברי המקורבים, מאסק והמשקיעים מתוכננים ליישב את התנאים בשבועות הקרובים. לפי אחד המקורבים, חלק מהמשקיעים בוחנים האם עדיף להם לקבל כוח מיחשוב בנוסף או במקום למניות.