ברקע המשא ומתן למכירת החברה - AppsFlyer משיקה מוצרי בינה מלאכותית
היוניקורן אפספלייר הודיע על פלטפורמת Modern Marketing Cloud. הפלטפורמה תספק פתרון שלם בעולם השיווק למדידה רב-ערוצית ותספק אוטומציית בינה מלאכותית. זאת במטרה לאפשר למותגים לקבל החלטות מדויקות, מהירות ומבוססות AI. כל זה קורה על רקע מו"מ למכירת החברה
היוניקורן אפספלייר הודיע היום (ג') על פלטפורמת Modern Marketing Cloud. הפלטפורמה תספק פתרון שלם בעולם השיווק למדידה רב-ערוצית, מדידת קישור ישיר בין פלטפורמות שונות - Deep Linking, היכולת של מותגים וצרכנים לשתף מידע באופן מאובטח, ואוטומציית בינה מלאכותית. זאת במטרה לאפשר למותגים לקבל החלטות מדויקות, מהירות ומבוססות AI.
אורן קניאל, מנכ״ל ומייסד שותף AppsFlyer אמר לכלכליסט: “שינויי ה-AI מעבירים את מרכז הכובד מבנייה ופיתוח של מוצרים, לשיווקם, ולכן החברה נמצאת במומנטום אדיר. בשש השנים האחרונות לא גייסנו הון, ובשנים האחרונות החברה רווחית. בשביל לנצל את המומנטום הזה, אנחנו בוחנים שיתופי פעולה כאלה ואחרים עם שותפים אסטרטגיים ופיננסים". כאשר קניאל מדבר על השותפים הוא מתייחס לשמועות שנפוצו על כוונת החברה לגייס משקיע משמעותי לרכישת החברה או חלקים ממנה.
כלכליסט פירסם בחודשים האחרונים שהחברה שכרה את גולדמן זאקס לבחינה אפשרות של מכירת החברה או גיוס השקעה משמעותית. על פי הערכות בין הגופים שבוחנים את רכישת החברה בסכום שמוערך ביותר מ-2 מיליארד דולר הם קרן פורטיסימו הישראלית וקרן ההשקעות אפולו. למרות שקרנות אלו לרוב רוכשות פעילות מלאה של החברה לא מן הנמנע שבסופו של תהליך תתבצע רכישה של חלק ממשקיעי החברה שנמצאים איתה כבר 16 שנה ולא רכישה מלאה של החברה. אפספלייר בחנה בעבר הנפקה שירדה מהפרק הן בשל שוק לא בשל וכן הצורך של החברה להשקעה משמעותית בטכנולוגיה.
קניאל אמר שהעתיד החברה הוא הרבה מעבר לעולם המובייל ובעיקר בעולם הרב ערוצי - אומני צ'אנל והבינה המלאכותית. כיום אנחנו עושים מדידה רק לאפליקציות וזה 10% משוק הפרסום ולשוק האומני צ'אנל זה פי 10 בכלל והדבר השני הוא מה שקורה ב-AI ובעיקר במרקטינג רוצים להתמקד בכל מה שקורה ב-AI".
"רוב הכסף של הפרסום לא כולל מדידה אמיתית של תנועת האנשים שנעים במספר רב של ערוצים במקביל. אנשים לא ממש יודעים מהיכן מגיע באמת הלקוח. כל פעם שיש אפליקציה שמותקנת על המובייל נשאלת שאלה מדוע התקין את האפליקציה ואין תמיד תשובה . יש המון פוטנציאל מדידה כי זה לא רק ייתן אור אלא גם יקבלו החלטות יותר טובות", אומר קניאל .
"ה-AI חייב דאטה ואנחנו צריכים לחבר הכל ברגע שיהיה את כל הדאטה נעשה מדידה לאורך כל המכשירים. AI צריך גישה לכל הנתונים ולכן מפתחים את הגישה לכל הערוצים ודבר שני שיתוף מידע על הפלטפורמה. נראה הצפה של מוצרים חדשים לצרכן וכולם יתחרו על אותם כמות אנשים באותו זמן והרבה משאבים שיחסכו מעולם ההנדסה יעברו לפרסום ואנחנו מאמינים שהפרסום יגדל משמעותית בשנים הקרובות כי י יכנסו סכומים חדשים לתעשיה. העלות של פיתוח תקטן וכסף יילך לפרסום".
בין הפיתוחים החדשים שמשיקה החברה: מערכות בינה מלאכותית שמסייעות לאנשי השיווק לייצר סוכני AI, לזהות מהיכן הגיעו משתמשים לפלטפורמה שלהם, לעקוב אחרי המסע שלהם בתוך הפלטפורמה והפעם לנתח מסעות משתמשים חוצי פלטפורמות, ממובייל ועד טלוויזיה חכמה, ולשתף נתונים בצורה מאובטחת עם שותפים עסקיים תוך שמירה על פרטיות המשתמשים. הפתרונות החדשים מבוססים על שילוב של תשתיות נתונים חכמות עם תמיכה במודלים כמו ChatGPT וClaude, וכוללים יצירת סוכני AI מותאמים אישית לניהול סביבת עבודה שיווקיות.
בנוסף, החברה משיקה חבילת אבטחה ארגונית הכוללת ניהול הרשאות וגישה לפי סטנדרט Zero Trust המהווה מודל מדידה חדש המבוסס על ניתוח התנהגות בזמן אמת למניעת הונאות פרסום, ייצור דוחות הנשענת על עוזר AI, וכן מרכז ניהול קריאייטיב שמאפשר לייעל ולהאיץ את תהליכי יצירת הקמפיינים וההפצה שלהם.































