סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין: עידו סוסן והלל קוברינסקי
מימין: עידו סוסן והלל קוברינסקי (צילום: דורון לצטר)

כסף גדול: דרייבנטס גייסה 262 מיליון דולר לפי שווי של יותר מ-2.5 מיליארד דולר

החברה הישראלית שיסדו עידו סוסן והלל קוברינסקי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת בנייה של רשתות טלקום על תשתיות ענן. במהלך השנה האחרונה היא הכפילה את כוח האדם שלה, שעומד כיום על 450 עובדים. בסך הכל גייסה החברה עד כה 587 מיליון דולר

חברת דרייבנטס (DriveNets) הישראלית, שבונה רשתות תקשורת על תשתיות ענן, גייסה 262 מיליון דולר - מה שמעלה את שוויה של החברה באופן משמעותי לעומת השווי בסבב הקודם. הסך הכל, כולל סבב זה, גייסה החברה 587 מיליון דולר ושוויה, כפי שנודע לכלכליסט, עומד על יותר מ-2 מיליארד דולר.
דרייבנטס נוסדה בדצמבר 2015 על ידי עידו סוסן והלל קוברינסקי - שני יזמי הייטק מצליחים. סוסן יסד בעבר את Intucell, החברה שהמציאה את הרשת בעלת יכולות האופטימיזציה העצמאיות, שנרכשה על ידי סיסקו ב-2013 תמורת 475 מיליון דולר. קוברינסקי יסד את Interwise, מומחית שיחות הוועידה ב-Web, שנמכרה ל- AT&T תמורת 121 מיליון דולר.
סבב הגיוס הנוכחי הושלם לאחר שנה משמעותית, במהלכה החברה המשיכה לצמוח, התרחבה שלווקים חדשים והגדילה את מצבת העובדים שלה בכ-50% לכ-450 עובדים בארץ בעולם. בנוסף, החברה זכתה בחוזים משמעותיים עם חברות התקשורת הגדולות בעולם ונמצאת בשלבים שונים של הטמעת הפתרונות שלה איתם.
2 צפייה בגלריה
עידו סוסן דרייבנטס
עידו סוסן דרייבנטס
עידו סוסן, מייסד-שותף ומנכ"ל דרייבנטס
(צילום: תמוז רחמן ודרייבנטס)
עידו סוסן, מנכ"ל ומייסד שותף: "מודל הענן מאפשר פתרון מבוסס תוכנה ופותח יכולות תפעוליות וכלכליות חדשות. הגישה שלנו מאפשרת לספקי טלקום ליהנות מאותם היתרונות שיש לספקיות הענן. זה הסבב השלישי בו פיטנגו ובסמר משקיעות בנו וסבב שני עבור D1 Capital, Atreides והראל - ואנו מודים להם על השותפות והאמון שהם נותנים בנו ובחזון שלנו. ההשקעה תאפשר לנו להרחיב את קו המוצרים ואת הערך שהטכנולוגיה שלנו מעניקה ללקוחותינו, וכן להרחיב את צוותי האופרציה שלנו הפרושים ברחבי העולם ומעניקים שירות נגיש ומהיר ללקוחותינו".
2 צפייה בגלריה
הלל קוברינסקי דרייבנטס 1
הלל קוברינסקי דרייבנטס 1
הלל קוברינסקי, מייסד-שותף בדרייבנטס
(צילום: תמוז רחמן ודרייבנטס)
את הגיוס הנוכחי לחברה הובילה קרן ההשקעות D2 Investments, בהשתתפות המשקיעים הקיימים של החברה ובהם Bessemer Partners,Pitango, D1 Capital, Atreides Management והראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים.