סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובד בגלריה בלונדון אוחז בסמארטפון המציג NFT וליטוגרפיה חתומה
עובד בגלריה בלונדון אוחז בסמארטפון המציג NFT וליטוגרפיה חתומה (צילום: בלומברג )

בעקבות צניחת הקריפטו: שפל של שנה במכירות NFT

בסך הכל, הגיעו מכירות ה-NFT ביוני החולף לכמיליארד דולר - הסכום הנמוך ביותר מאז יוני אשתקד, אז הגיעו המכירות ל-648 מיליון דולר. בשיאן, שנרשם בינואר השנה, עמדו המכירות של המוצר הדיגיטלי מבוסס הקריפטו על 12.6 מיליארד דולר

הירידות בתעשיית הקריפטו חלחלו גם לשוק ה-NFT והמכירות נפלו ביוני לשפל של 12 חודשים. לפי נתונים שאספה חברת המחקר בתחום הקריפטו Chainalysis, המכירות של NFT הסתכמו ביוני במעט יותר ממיליארד דולר - הביצועים הגרועים ביותר של המטבעות הלא ניתנים להמרה מאז אותו החודש בשנה שעברה, אז עמדו המכירות על 648 מיליון דולר.
שיא המכירות נרשם בינואר, אז הן טיפסו ל-12.6 מיליארד דולר. "הירידה בהחלט מקושרת להאטה הרחבה יותר בשוקי הקריפטו", מסר לגרדיאן אית'ן מקמהון, כלכלן ב- Chainalysis. "תקופות מסוג זה לרוב מובילות למיזוגים ולאיחודים בתוך השווקים המושפעים. מבחינת ה-NFT, קרוב לוודאי שנראה צמצום בכל הקשור לאוספים ולסוגי ה-NFT שעולים לגדולה".
הירידות במכירות ה-NFT מגיעות בעוד ששוק מטבעות הקריפטו, שבנובמבר השווי שלו עמד על 3 טריליון דולר, שווה כיום פחות מטריליון דולר. NFT מסתמכים על טכמנולוגיית בלוקצ'יין כדי לתעד בעלות ולאפשר מסחר בהם. בשיאו, שוק ה-NFT משך סכומים גבוים במיוחד, כולל 2.9 מיליון דולר עבור NFT של הציוץ הראשון שפורסם בטוויטר על ידי המייסד ג'ק דורסי. בדומה, קולז' דיגיטלי שיצר האמן הוויזואלי ביפל נמכר ב-69 מיליון דולר, בעוד שקוקה קולה גייסה יותר מ-575 אלף דולר ממכירת פריטים דיגיטליים כמו ז'קט בהתאמה אישית שאפשר ללבוש בתוך המטאוורס.
המכירות טיפסו כאמור לשיא בינואר, אך באפריל ניסיון למכירה חוזרת של הציוץ של דורסי ננטש לאחר שההצעה הגבוהה ביותר עמדה על 14 אלף דולר. ובכל זאת, האוספים המבוקשים של NFT שומרים על מחירם. לפי חברת DappRadar שמנטרת NFT ומשחקי מחשב המבוססים על בלוקצ'יין, מחיר ה-NFT הזול ביותר של Bored Ape Yacht Club ירד בחודש שעבר ב-1% בלבד ל-90 אלף דולר.
מכירות ה-NFT עמדו על 40 מיליארד דולר בשנה שעברה והסכום עד כה ב-2022 כבר עקף זאת ועומד על יותר מ-42 מיליארד דולר, כשהמכירות בינואר ובפברואר ייצגו יותר ממחצית הסכום הכולל עד כה השנה.