סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

צפוף בשכונה: הקרבות בין אנשי הסייבר עלו קומה

אינפלציית חברות סייבר דומות העמיקה השנה את התחרות העזה ביניהן. הזירות החמות: Wiz מול אורקה סקיוריטי, Salt Security מול NoName, וסייבריזן מול סנטינל וואן

יום אחד קמה בישראל גלידרייה ליוגורט קפוא (פרוזן יוגורט), יום לאחר מכן קמו מאות נוספות וחיסלו זו את זו. בהייטק הישראלי מתברר שתופעת הפרוזן יוגורט חוזרת אם כי בגרסת היוניקורן. כמה חברות ישראליות פועלות בתחומים מאוד דומים, מקיזות דם זו לזו, מתחרות על השווי הראוי לכל אחת, ומסבירות לכל העולם עד כמה הטכנולוגיה שלהן היא המנצחת והשנייה נחותה שנות דור.

1 צפייה בגלריה
מימין אסף רפפורט מ וויז ו אבי שוע מ אורקה
מימין אסף רפפורט מ וויז ו אבי שוע מ אורקה
ראש בראש: אסף רפפורט (מימין) לוויז מול אבי שוע לאורקה
(צילומים: אורקה סקיוריטי בע"מ, נתנאל טוביאס)
המאבק הבולט מכולם עד לפני כמה שנים היה בין טאבולה לבין אאוטברייין – שתי יצרניות של טכנולוגיה לגילוי תוכן שניסו להתמזג, לא ממש הצליחו וכיום כל אחת נסחרת בנאסד"ק. הן ממשיכות להתחרות כעת אם כי באופן גלוי הפעם, כאשר הכל חשוף לעין הציבורית.
העולם הקשוח ביותר שבו מתחוללים קרבות עזים כיום הוא עולם הסייבר, שם יש לפחות שלושה תחומים שבהם יש חברות ישראליות גדולות בעלות מוצרים מאוד דומים. הזוג הבולט ביותר בזירת המאבקים הוא Wiz של אסף רפפורט וחבורתו אל מול אורקה סקיוריטי של אבי שוע וחבורתו. שתי החברות מפתחות פלטפורמות אבטחה לענן ללא סוכנים, ולשתיהן יש משקיעי ענק. הראשונה כבר הוערכה בשווי של 6 מיליארד דולר והיד עוד נטויה והשנייה גייסה לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר ושמועות על מכירתה ב־2.5 מיליארד דולר הוכחשו.
זירה חדשה שהחלה להתחמם בשבועות האחרונים היא תחום אבטחת ממשקי התוכנה. הוותיקה מבין שתי היריבות היא Salt Security שנוסדה ב־2016 ומולה NoName Security הצעירה. שתי החברות מציגות את פתרון הקסם שלהן נגד אחת הבעיות הגדולות בעולם הסייבר והיא פרצות ממשקי התוכנה, אותם חיבורים בין תוכנות חיצוניות לענן של החברה. שתיהן מחזיקות ברשימת משקיעים מפוארת ושתיהן מאמינות שיוכלו לנצח את המתחרה ואת השוק כולו.
שוק הסייבר מתאפיין בכפילויות רבות גם אם לעתים החברות הישראליות מנסות להציג את התחום כרחב מספיק. דוגמאות טובות לכך הן סייבריזן וסנטינל וואן. שתיהן מגינות על נקודות הקצה, אחד מתחומי האבטחה העמוסים ביותר עם מתחרות ענק דוגמת קראוד סטרייק. סנטינל נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של יותר מ־10 מיליארד דולר, וסייבריזן תגיע לשם קרוב לוודאי בשנה הקרובה בשווי נאה ביותר.