סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כנס פינטק 2021 אסף חורש שותף מנהל, וינטג'
אסף חורש שותף מנהל בקרן וינטג' (צילום: אוראל כהן)

קרן ההשקעות וינטג' גייסה 200 מיליון דולר להשקעה בחברות צמיחה

הקרן ה-16 במספר של וינטג', תפעל במקביל לקרנות ה- Fund of Funds וסקנדרי, ותשקיע ב-15-20 חברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה בישראל, באירופה ובארה"ב

קרן ההשקעות, Vintage Investment Partners הודיעה היום על סגירת הקרן הרביעית שלה, קרן צמיחה ב-200 מיליון דולר, מעל ליעד המקורי שעמד על 175 מיליון דולר. הקרן תשקיע ב-15-20 חברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה בישראל, באירופה ובארה"ב.
הקרן ה-16 במספר של וינטג' תפעל במקביל לקרנות ה- Fund of Funds וסקנדרי ומביאות את סך הנכסים המנוהלים על ידה לשווי של כ-4 מיליארד דולר.
בשיחה עם כלכליסט אמר אסף חורש, שותף מנהל בקרן, "את מרבית הכסף גייסנו בקיץ והמשכנו במהלך המלחמה עם מספר גופים שכבר עבדנו איתם ויכולנו לסגור קרן של מעל 200 מיליון דולר. בתוך המלחמה נכנסו גופים בינלאומיים שבחרו להיכנס בתקופה זו.

1 צפייה בגלריה
שותפים בקרן השקעות וינטג' Vintage Investment Partners
שותפים בקרן השקעות וינטג' Vintage Investment Partners
שותפים בקרן ההשקעות Vintage Investment Partners
(צילומים: באדיבות Vintage Growth IV Partners)

"לפני כ-8 שנים התחלנו לעשות תהליך של מעבר בין דורי של השותפים. היום אנחנו מוציאים לפועל את התהליך. בגיל 62 פורשים השותפים ואינם פעילים בקרנות הבאות וזה נכון לכל השותפים בקרן. הראשון שיגיע לקרן הוא אלן פלד שהוא המנהל הכי פעיל בכל הקרנות. החל מהקרן הנוכחית הקרן הרביעית או ה- 16 של וינטג' הוא לא שותף פעיל בקרן", מסביר חורש. "הגיל 62 נבחר כדי שבגיל 65 לא נעשה עוד השקעות חדשות. זהו תהליך שיימשך לכל השותפים וכולל בניית צוות משמעותי לכל הדורות".
לצד ההשקעות, וינטג' תומכת בחברות וקרנות הפורטפוליו שלה באמצעות שירות יצירת הערך Value+. עד כה, שירות Value+ הצליח לייצר יותר מ-3,300 היכרויות בין סטארטאפים וחברות גלובליות, שהניבו קרוב ל-300 הזמנות רכש משולמות (POs) או הוכחות היתכנות (POCs) עבור סטארטאפים, בהיקף עסקאות של מעל ל-200 מיליון דולר.
וינטג' הגדילה את הצוות שלה באופן משמעותי מאז גיוס קרן הצמיחה האחרונה, ומונה כיום מעל ל-60 אנשים. אלן פלד, מייסד ושותף מנהל: "בשבע השנים האחרונות עבדנו קשה כדי לבנות את וינטג' לעתיד. יש לנו את הזכות ליהנות משני דורות של מנהיגים עתידיים מצוינים שיובילו את וינטג' לשלב הבא. אני נרגש שהשותפים שלי הצליחו לגייס את הקרן הצמיחה הרביעית בהצלחה רבה, ומצפה לעבוד איתם כדי להשקיע באופן רווחי מקרן ה-Fund of Funds בסך 632 מיליון דולר שגייסנו בשנה שעברה, קרן סקנדרי עם 312 מיליון דולר שגייסנו לפני כמה שנים, וההון שנותר בקרן הצמיחה השלישית".