סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

החשודים בפריצה למיקרוסופט, בני 16 ו-17, הופיעו לדיון בבית משפט לנוער בלונדון

השניים חשודים בהובלת תקיפת הסייבר המיוחסת לכנופיית Lapsus$, תחת סעיפי הונאה וייצוג כוזב. התביעה דורשת להעביר את הדיון לבית משפט רגיל בשל מורכבות המקרה והכספים המעורבים בו

שני נערים בבריטניה מואשמים שפעלו כהאקרים בשירות כנופיית סייבר. באתר ה-BBC דווח כי הנערים, בני 16 ו-17, הופיעו ביום שישי בבית המשפט לנוער בהייברי שבלונדון והואשמו במספר עבירות סייבר. השניים נעצרו (ובהמשך שוחררו בערבות) כחלק מחקירת משטרה בינלאומית סביב כנופיית הסייבר Lapsus$ המואשמת שפרצה לחברות טכנולוגיה גדולות, ביניהן מיקרוסופט.
נגד שני הנערים הוגשו כתבי אישום הכוללים שלושה סעיפים של גישה לא מאושרת מתוך כוונה לפגוע בפעילות או למנוע גישה למחשב ושני אישומים של הונאה באמצעות ייצוג כוזב. בן ה-16 מואשם גם בסעיף אחד של השגת כניסה לא מאושרת לתוכנה. בשל גילם הצעיר לא פורסמו שמם או פרטים אישיים אחרים שעלולים לחשוף את זהותם. התובעת ואלרי בנג'מין טענה כי יש להעביר את המשפט לבית המשפט הרגיל בשל המורכבות של המקרים והכספים המעורבים לכאורה.
1 צפייה בגלריה
קמפוס מיקרוסופט הרצליה
קמפוס מיקרוסופט הרצליה
מיקרוסופט
(צילום: עמית גירון)
קבוצת Lapsus$ הצליחה, כאמור, לפרוץ לחברות גדולות כמו מיקרוסופט ואוקטה, ואף התפארה בכך ברשת. בבולשת הפדרלית עתרו לקבלת מידע על האנשים שמאחוריי הכנופייה ובשבוע שעבר הודיעה משטרת לונדון, המובילה את החקירה הבינלאומית, כי נעצרו שבעה נערים ובגירים בבריטניה, בגילאי 16-21. במקביל, ב-Lapsus$ עדכנו את 45 אלף העוקבים שלהם בטלגרם כי חלק מהחברים בקבוצה "יצאו לחופשה".
ובכל זאת, ביום רביעי שעבר חזרה הקבוצה להעלות פוסטים ופרסמה חומרים גנובים מחברת פיתוח תוכנה שהמטה שלה שוכן בארגנטינה.