סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גל הפיטורים נמשך
טראקס תפטר 100 עובדים, מחציתם בישראל

החברה הישראלית, שפיתחה פתרונות של ראייה ממוחשבת לקמעונאים, מעסיקה 950 עובדים ברחבי העולם, מתוכם יפוטרו 12%. באפריל 2021 היא גייסה 640 מיליון דולר, לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר. היו"ר-מייסד יואל בר אל: "אנחנו נדרשים לדאוג שהחברה תגיע לרווחיות מהר יותר משתכננו"

חברת טראקס תפטר יותר מ-100 מעובדי החברה, מתוכם כ-50 עובדים בישראל. הפיטורים מהווים כ-12% מעובדי החברה, בה מועסקים כ-950 עובדים. בישראל הפיטורים מהווים 20% מהעובדים. "אנחנו עושים את זה הצעד בקושי רב, לאחר מחשבה רבה, אבל אנחנו מחויבים לבריאות הפיננסית של החברה", מסביר יואל בר אל, ממייסדי החברה והיו"ר הפעיל שלה. "אנחנו עוברים תהליך של התייעלות עקב המצב של השוק הציבורי בעולם. יש לנו הרבה כסף בקופה מהגיוס בשנה שעברה, ואנחנו נדרשים לדאוג שהחברה תגיע לרווחיות מהר יותר משתכננו".
במקביל מתכוונת החברה לבצע צמצום נוסף של פעילות שאינה רווחית - מה שמביא לכך שהפגיעה בעובדים בישראל קשה יותר. "לא נוריד שכר לעובדים ולא נעשה עוד פיטורים", אומר בר אל. לגבי ההנפקה המתוכננת של החברה, הוא אומר: "הנפקה היא תהליך שכל הזמן על הפרק. התחלנו אותו בתחילת השנה, אבל כרגע זה לא רלוונטי כי אין שוק. נחכה שהשווקים הציבוריים יהיו רלוונטיים".
באפריל אשתקד החברה, שפיתחה פתרונות ראייה ממוחשבת ועיבוד נתונים לעולם הקמעונאות, גייסה 640 מיליון דולר, לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר, בסבב גיוס חמישי (Round E), בהובלת קרן ההשקעות של סופטבנק SoftBank Vision Fund 2 וקרנות טכנולוגיה בניהולה של המשקיעה הנוכחית של החברה BlackRock.
החברה נוסדה בשנת 2010 על ידי בר אל ודרור פלדהיים, ויש לה משרדים מרכזיים בישראל, בסינגפור ובסן פרנסיסקו. היא מספקת פתרונות ללקוחותיה ביותר מ-90 מדינות ברחבי העולם.