סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בר וינקלר ו רועי ללזר מייסדי וונדרפול Wonderful
מייסדי וונדרפול, בר וינקלר (מימין) ורועי ללזר (צילום: daniel jackont)

פחות משנה מהקמתה: מפתחת סוכני ה-AI וונדרפול בגיוס שני - של 100 מיליון דולר

קרן אינדקס הובילה את הגיוס הנוכחי בסבב A, שלושה חודשים בלבד לאחר סבב סיד של 34 מיליון דולר. בר וינקלר, מנכ"ל ומייסד שותף: "כיום השימוש בסוכנים מייעל את העבודה ולא מחליף עובדים, אך סביר להניח שבהמשך ארגונים יעסיקו פחות אנשים"

וונדרפול (Wonderful), שמפתחת פלטפורמה ליצירה וניהול של סוכני בינה מלאכותית, מודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר בסבב A בהובלת קרן אינדקס (Index Ventures) ובהשתתפות IVP וקרן אינסייט (Insight Partners) לצד המשקיעים הקיימים Bessemer ו-Vine Ventures. מלבד סכום זה, גויסו עוד 15 מיליון דולר בעסקת סקנדרי שבה עובדים ומנהלים מכרו מניות של החברה. הגיוס מגיע שלושה חודשים בלבד לאחר סבב סיד של 34 מיליון דולר, ומביא את סך הגיוסים של החברה ל-134 מיליון דולר.
וונדרפול הוקמה בתחילת 2025 על ידי בר וינקלר, המכהן כמנכ״ל, ורועי ללזר, המכהן כסמנכ״ל טכנולוגיה. וינקלר ייסד את Approve.com, פלטפורמה לניהול אוטומטי של תשלומים לעסקים, שנמכרה ל-Tipalti ב-2021, וללזר ייסד את Kaps, פלטפורמת לוקליזציה מבוססת בינה מלאכותית.
וונדרפול משלבת בין פלטפורמת בינה מלאכותית מתקדמת לצוות הטמעה מקומי בכל שוק, ומאפשרת לארגונים להפעיל סוכני AI הפועלים מול לקוחות בטלפון, צ׳אט ואימייל בכל שפה. כל סוכן שנבנה בפלטפורמה של וונדרפול מותאם לשפה ולרגולציות המקומית, ולצרכים הספציפיים של כל ארגון, תחום וענף. הסוכנים של וונדרפול משולבים במערכות הפנימיות של הארגון ומנהלים מדי יום עשרות אלפי אינטרקציות מורכבות, החל מטיפול במחלוקות חיוב, דרך עדכון פרטי חשבון, אבחון תקלות ועד תיאום פגישות. למעלה מ-80% מהפניות נפתרות באופן עצמאי, ללא התערבות אנושית.
"השימוש העיקרי שלנו הוא בעיקר שירות לקוחות", הסביר המנכ"ל והמייסד בר וינקלר. "יש הרבה יישומים שהלקוחות רוצים להטמיע, כמו תמלול שיחות, אימון עובדים ואופטימיזציה של תהליכי רכש. הידע של בניית סוכנים הוא מאוד חדש. אנחנו עובדים עם הלקוחות על בניית הסוכנים, ובעתיד מקוום שנעביר את העבודה אליהם".
בהתייחס להשלכות על עולם העבודה אמר וינקלר: "כיום, השימוש בסוכנים שלנו מייעל את קצב העבודה ולא מביא לקיצוץ בכוח אדם או החלפת אנשים. הסוכנים שלנו יכולים להחליף אנשים, אבל ארגונים רוצים לראות שרמת השירות לא נפגעת. יהיו שינויים במה שעושים אנשים בארגון. לקוחות יקבלו הרבה יותר ערך ושירות יותר איכותי באינסוף אינטראקציות. כיום ארגונים מביאים ש-AI מצליח לפתור בעיות מורכות. הם רוצים להטמיע את המערכות הכי טובות לארגון ומתחילים עם שירות לקוחות, שברור שאנשים פחות טובים שם וקשה לגייס שם עובדים. בהמשך נראה עוד פונקציות בארגון ש-AI יחליף אנשים. אין לי מושג מה יקרה עם האנשים האלה בארגון. לא משולל יסוד להניח שארגונים יעסיקו פחות אנשים במקצועות שאנחנו מסייעים להם".
החברה מעסיקה כיום 120 עובדים בתחומי הפיתוח וה-go-to-market, מרביתם בישראל, והיא צפויה לצמוח משמעותית עד סוף השנה. החברה מקימה צוותי הטמעה מקומיים בכל אחד מהשווקים החדשים שלה, הפועלים ישירות אל מול הלקוחות כדי להבטיח יישום מהיר ושירות מותאם בכל מדינה.
מאז סבב הסיד ביולי, הרחיבה החברה את פעילותה למדינות חדשות, בהן איטליה, שוויץ, הולנד, יוון, פולין, רומניה, המדינות הבלטיות, המדינות האדריאטיות, איחוד האמירויות ודרום אמריקה. בחודשים הקרובים תרחיב החברה את פעילותה לגרמניה, אוסטריה, סקנדינביה, ספרד ופורטוגל, ובתחילת 2026 היא צפויה להיכנס לשווקים נוספים באסיה-פסיפיק.
"פתחנו אתרים ב-10 מדינות וגייסנו בכירים לכל התפקידים", אמר וינקלר. "ההזדמנות עצומה. הבנו שצריך להכניס עוד כסף, להאיץ התרחבות ולרוץ יותר מהר. נמשיך לגייס עובדים לכל הפונקציות בארגון ולעוד מדינות. כרגע אנחנו לא פונים לארצות הברית, כי אנחנו חושבים שאם נפנה לשם יהיה קשה ללכת לשווקים אחרים".