סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

קרן הסייבר הגדולה ביותר להשקעות סיד: YL Ventures גייסה 400 מיליון דולר

הקרן החמישית של קרן הון הסיכון הישראלית שמתמחה בהשקעה בחברות סייבר מקומיות בשלבים מוקדמים תוקדש להשקעות בחברות בשלב הפרה-מוקדם, תוך ניסיון להתמודד עם הסנטימנט השלילי בשוק. אנחנו צריכים לשמור פי 2 או פי 3 כסף כדי לתמוך בחברות בעתיד"

קרן YL Ventures, קרן הון סיכון ישראלית-אמריקאית המתמחה בהשקעות בחברות סייבר ישראליות בשלבים מוקדמים, הודיעה היום על גיוס קרן חמישית (YLV V) בגובה של 400 מיליון דולר. קרן זו תביא את סך ההון המנוהל על-ידי YL Ventures לסכום כולל של 800 מיליון דולר. הקרן החדשה היא קרן הסייבר הגדולה ביותר שגויסה עד כה להשקעות בשלב הסיד.
מהקמתה בשנת 2007, הקרן השקיעה ב-25 חברות על פני 4 קרנות, מתוכן 11 אקזיטים ו-13 חברות פורטפוליו פעילות (חברת אחת בלבד נסגרה). "אני חושב שבחברות המנופחות שגייסו יותר מדי כסף עם מעט מכירות נראה פיטורים השנה", אומר לכלכליסט יואב לייטרסדורף, השותף המנהל של YL Ventures. "חברה צריכה למכור ולהגדיל מכירות בלי קשר להיקף הגיוסים, והרבה פעמים גיוס יתר גורם לשאננות. הבעיה בולטת במיוחלד בחברות שקיבלו שווי גבוה מאוד בלי מכירות. החברות האלה, שגייסו הרבה מאוד עובדים בלחץ המשקיעים תיאלצנה להערכתי לפטר עובדים בשנה הקרובה. אצלי אין כמעט גיוסים מנופחים. לא יהיה מצב שחברה גייסה יותר מדי בהשוואה למכירות שלה. חברות מגייסות בהתאם ליכולתן לקלוט את הכסף ולא מגייסות עובדים בקצב גבוה מדי. לכולן יש תוכניות קדימה והן לא עושות מהלכים לא אחראיים".
נכון להיום, השקיעה הקרן בכ-10 חברות סייבר בשלבי הסיד וגם בקרן החדשה שגדולה משמעותית, אין כוונה לשנות אסטרטגיה. בידיעה שהפיצה הקרן היא מעדכנת על חלק מנתוני הקרנות שהיא גייסה עד כה. הקרן השלישית שלה, גויסה ב-2017, השקיעה יותר מ-130 מיליון דולר בשבע חברות פורטפוליו, ביניהן Hunters ,Medigate ,Orca Security, Axonius, ו-Cycode. בתוך חמש שנים, קרן זו הניבה תשואה כוללת של יותר מפי 5 נטו על הכסף המושקע ושיעור החזר שנתי משוקלל למשקיעים (Net IRR) של 110% - מעל ה-IRR הגבוה ביותר של קרנות הון סיכון בארה"ב לשנה הרלוונטית (84%), על פי Preqin. עוד מודיעה YL Ventures על מינוי שני שותפים חדשים: שרון זימן (סמנכ"לית השיווק) ומייקל קורטז (חבר בצוות ההשקעות).
1 צפייה בגלריה
צוות YL Ventures
צוות YL Ventures
צוות YL Ventures
(צילום: YL Ventures)
"הסנטימנט השתנה לגמרי והכל נובע מהשווקים הציבוריים שמחלחלים מאוד מהר להון סיכון, כשזה מתחיל בשלבים מאוחרים ומגיע לסיד", מוסיף לייטרסדורף. "יזמים שמגייסים כסף חייבים לראות מי הגוף הפיננסי מאחורי ההשקעה כי העתיד לא נראה מזהיר. אני שומע על הרבה סיבובים שכוללים בתוכם מבני השקעה מיוחדים עם תנאי השקעה מאוד קשים. נדיר היום למצא שווי תואם למציאות".
בנוגע לגיוס הגדול, אומר לייטרסדורף: "פשוט הבנו מה קורה בשוק. אנחנו צריכים לשמור פי 2 או פי 3 כסף כדי לתמוך בחברות בעתיד. אני יכול להבטיח שלא נשים אף פעם הגבלות או מבנים או תנאים קשים ליזמים שלנו. שוק הסייבר צומח בטירוף. יש לנו 115 יועצים שהם מנהלי אבטחה בארגונים גדולים שרק קונים יותר ויותר. רוסיה תוקפת על ימין ועל שמאל ואין להם ביטוח, אז הם קונים הגנות מחברות ישראליות. עם זאת, יש הרבה חברות שלא מגיע להן לגייס. אני מסתכל על 200 צוותים בשנה ומשקיע ב-2-3 בלבד. חייבים למצא איכות".