סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אינסטגרם לייט
בני נוער באינסטגרם. "לרשתות יש תמריצים כלכליים משמעותיים להמשיך ולהימנע מנקיטת צעדים להגנה על ילדים" (צילום: אינסטגרם)

דו"ח: הרשתות החברתיות הכניסו אשתקד 11 מיליארד דולר מפרסומות לקטינים

על פי דו"ח שחיברו חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד, סנאפצ'ט היא הרשת החברתית עם שיעור ההכנסות הכי גבוה שמגיע מקטינים - 41% ואחריה טיקטוק עם 31% מההכנסות. יוטיוב מכניסה הכי הרבה ממשתמשים בני פחות מ-12 ואחריה אינסטגרם

חברות המדיה החברתית רשמו ב-2022 הכנסות בסך 11 מיליארד דולר מהצגת פרסומות לקטינים בארה"ב – כך עולה מדו"ח של חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד, שפורסם אתמול. לדברי החוקרים, הממצאים מדגישים את הצורך ברגולציה ממשלתית של חברות מדיה חברתית, לאור הכישלון שלהן לבצע רגולציה עצמית של שימוש קטינים בפלטפורמות שלהן.
"למרות שפלטפורמות מדיה חברתית טוענות שהן יכולות לבצע רגולציה עצמית של הפעילות שלהן על מנת להפחית את הנזק לאנשים צעירים, הן טרם עשו זאת", אמר ל-AP פרופ' ברין אוסטין מהרווארד, החוקר הבכיר בדוח. "המחקר שלנו מעלה שיש להם תמריצים כלכליים משמעותיים להמשיך ולהימנע מנקיטת צעדים להגנה על ילדים".
לצורך הדוח נעזרו החוקרים בנתוני מפקד האוכלוסין של ארה"ב וסקרים של המכונים Common Sense Media ו-Pew על מנת להעריך את מספר המשמשים בני פחות מ-18 בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, X (לשעבר טוויטר) וסנאפצ'ט. באמצעות מידע מחברת המחקר Insider Intelligence ואפליקציית הבקרה ההורית Qustodio העריכו החוקרים את ההכנסות מפרסומות בארה"ב של כל פלטפורמה, ואת הזמן שילדים נמצאים בה מדי יום. על בסיס מידע זה יצרו החוקרים מודל שמבצע סימולציה של היקף ההכנסות מהצגת פרסומות לקטינים של כל פלטפורמה.
לפי הממצאים, יוטיוב רושמת את ההכנסות הגדולות ביותר ממשתמשים בני 12 ומטה (959.1 המיליון דולר), ואחריה אינסטגרם (801.1 מיליון) ופייסבוק (137.7 מיליון). בקרב בני 13 עד 17 מרבית ההכנסות זרמו לאינסטגרם (4 מיליארד דולר), ואחריה טיקטוק (2 מיליארד) ויוטיוב (1.2 מיליארד).
החוקרים גם העריכו כמה מכלל הכנסות כל פלטפורמה מגיעות מבני 18 ומטה. כאן, סנאפצ'ט מובילה, כש-41% מהכנסותיה מגיעות מקטינים, ואחריה טיקטוק עם 35% מההכנסות, יוטיוב עם 27%, ואינסטגרם עם 16%.