סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת Deel גייסה 156 מיליון דולר, בין המשקיעים מנכ"ל אובר

חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקאית פיתחה פלטפורמה ליצירת חוזי העסקה ותשלומי שכר לשכירים. הגיוס הנוכחי נעשה לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר; המנכ"ל: "אנו נהיה חברה של 100 מיליארד דולר"

חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקאית Deel גייסה 156 מיליון דולר בסבב C, לפי הערכת שווי של 1.25 מיליארד דולר (אחרי הכסף).

סך גיוסי החברה עד היום עומדים על כ-206 מיליון דולר אשר גויסו ב-11 החודשים האחרונים ב-3 סבבי גיוס.
את הסבב הובילה הקרן YC Continuity (קרן הצמיחה של האקסלרטור היוקרתי Y-Combinator), וכן השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים, ביניהם הקרנות a16z אנדריסן הורוביץ ו-Spark Capital. בין המשקיעים הפרטיים שלקחו חלק בסבב הנוכחי גם דארה קוסרשאהי, מנכ״ל Uber.
החברה פיתחה פלטפורמה ליצירת חוזי העסקה ותשלומי שכר לשכירים. הפתרונות שלה מתחרים בשתי חברות ישראליות מובילות - חברת הפינטק פיוניר ופאפאיה גלובל.

2 צפייה בגלריה
אלכס בואזיז Deel
אלכס בואזיז Deel
אלכס בואזיז, מנכ"ל Deel
(צילום: יח"צ)

הפלטפורמה מבוססת על שותפויות עם מעל 200 משרדי עו״ד ורו״ח מובילים מכל העולם והתאמה של חוזי ההעסקה לדיני העבודה ולרגולציה המקומית ביותר נ-150 מדינות. החברה מעסיקה 120 עובדים (מתוכם 20 בישראל).
החברה דוגלת במודל עבודה מבוזר (fully distributed team) ולכן לחברה אין משרדים ועובדיה פרוסים על פני 26 מדינות שונות. הם מועסקים ומקבלים משכורת על גבי הפלטפורמה של החברה.
"נהיה חברה של 100 מיליארד דולר"
מייסד ומנכ"ל החברה, אלכס בואזיז, אמר לכלכליסט שהכנסות החברה עולות על 10 מיליון דולר בשנה וכי הגיוס האחרון כולו באקוויטי ללא סקנדרי. "אנחנו נהיה חברה של 100 מיליארד דולר, אף אחד לא רוצה למכור את המניות שלו אצלנו".

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי Dara Khosrowshahi קונה Postmates
מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי Dara Khosrowshahi קונה Postmates
מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי
(צילום: בלומברג )

לגבי פיוניר אמר בואזיז: "הם שותף גדול שלנו ואנחנו עובדים איתנו בצורה צמודה". וביחס לפאפיה גלובל ציין שהיא חברה מצויינת ושונה מאוד מהחברה שלו. "אנחנו לא נגייס כסף בזמן הקרוב אבל אם תבוא הזדמנות ראויה בעוד כשנה נשקול את זה. יש לנו עכשיו הזדמנות וכסף ואנחנו צריכים לנצל אותה ולהגדיל את החברה בצורה משמעותית", הדגיש.
סבב הגיוס הנוכחי ישמש את החברה להמשך ההתרחבות שלה בעולם באמצעות טיפוח שווקים קיימים ופיתוח שווקים חדשים, גיוס עשרות עובדים נוספים, צמיחה ושיפור היצע המוצרים שלה על גבי הפלטפורמה. בנוסף, החברה צפויה לנצל חלק מההשקעה לטובת מיזוגים ורכישות.
המעבר לעבודה מהבית הגדילו את ההכנסות
מהחברה נמסר שהגבלות הקורונה ומעבר למודל עבודה מהבית האיצו את הצמיחה של Deel ובשנת 2020 צמחו הכנסות החברה פי 20, וכעת Deel תומכת בלמעלה מ-1,800 עסקים וחברות וב-15,000 שכירים ויועצים ברחבי העולם אשר מועסקים ומקבלים משכורת באמצעות הפלטפורמה, ברבעון האחרון שולמו באמצעות הפלטפורמה שפתחה Deel משכורות בסכום העולה על 100 מיליון דולר. החברה שהוקמה בסוף 2018 על ידי אלכס בואזיז בוגר הטכניון ו-MIT ואת לימודי התיכון שלו סיים בגיל 16. בואזיז מכהן כמנכ"ל גם שותפתו להקמת Deel, היזמת הסינית שו וונג, היא בוגרת MIT ואחראית על הצד העסקי בתפקיד Chief revenue officer.
דארה קוסרשאהי, מנכ״ל Uber שלקח חלק בסבב הגיוס הנוכחי: ״המוצר של Deel מייעל ומפשט את התהליך המורכב ורווי-הרגלוציה של העסקה ותשלום לעובדים מרחוק. אני נרגש להשקיע בחברה שתסייע לחברות ברחבי העולם להעסיק את העובדים הטובים ביותר ולאו דווקא את העובדים הקרובים ביותר.״