סגור
מבחן רכב פולסטאר 2
רכב פולסטאר (צילום: טל אזולאי)

אחרי הפרסומים השליליים: פולסטאר תפטר 15% מהעובדים

יצרנית הרכב החשמלי תקצץ 450 משרות ברחבי העולם; פולסטאר לא עמדה בתחזיות המכירות שלה לפי הדוחות האחרונים, וישנן הערכות כי החברות האם שלה - וולוו וג'ילי הסינית עשויות למחוק אותה מהבורסה ולהפוך אותה לחברה פרטית; מניית פולסטאר צנחה ב-82% אשתקד בוול סטריט

יצרנית הרכב החשמלי פולסטאר תקצץ 15% ממצבת כוח האדם, כך הודיעה החברה. לפי פולסטאר מדובר ב-450 משרות ברחבי העולם שיקוצצו "לנוכח תנאים מאתגרים" לפי הודעת היצרנית.
השבוע, לאחר שהיצרנית פרסמה דוחות לפיהם לא עמדה בתחזיות המכירות שלה, הודיעה חברת הברוקראז' ברנשטיין שלפי הערכותיה, החברות האם של פולסטאר - וולוו וג'ילי הסינית יצטרכו להפוך את פולסטאר, שהונפקה ב-2022, לחברה פרטית.
לפי הפרסומים בארה"ב, אנליסט ברנשטיין דניאל ברוקה ציין כי "החברה בדרך לשום מקום". לפי פרסומים בתקשורת האמריקאית ציין ברוקה כי "אנו אוהבים את החדשנות ואת האסטרטיה ואת הגישה, אנו אוהבים את המכוניות אך איננו סבורים שהחברה יכולה לעמוד ברשות עצמה".
לפי נתוני ברנשטיין, מניית פולסטאר צנחה בשיעור של מעל 82% אשתקד. לפי פרסומים באירופה, בימים האחרונים בוצעו מספר שינויים בהנהלת פולסטאר, זאת לאחר שהיצרנית לא עמדה ביעדי המכירות של 2023 שעמדו על 60 אלף מכוניות. במסגרת זו הוחלפו מנהל המכירות העולמי וה-CFO.
פולסטאר מוצאת עצמה כיום במצב בעייתי: היתה במקור חטיבת הרכב הספורטיבי של וולוו, אבל בעשור הנוכחי היא מותג עצמאי שמייצר רכב חשמלי בלבד. מטרתה המקורית של פולסטאר היתה להתחרות בטסלה ודומותיה, אך היקפי המכירות שלה לא הגיעו אפילו ל-60 אלף מכוניות אשתקד בעוד שטסלה מסרה 484 אלף מכוניות רק ברבעון האחרון של השנה שעברה.
בנוסף, שוק הרכב החשמלי העולמי נכנס למלחמת מחירים מאסיבית ששוחקת את שולי הרווח של יצרניות הרכב. רק השבוע ציין קרלוס טווארס, מנכ"ל סטלאנטיס, החברה האם של פיג'ו, פיאט, ג'יפ ואלפא רומיאו כי יצרני הרכב החשמלי נקלעו למלחמת מחירים שגוררת הנחות שפוגעות ברווחיות באופן קשה וכי סטלאנטיס לא תצטרף למלחמה. אבל בניגוד לפולסטאר, סטלאנטיס לא צריכה להתחרות ישירות בטסלה שכבר הורידה בשבוע שעבר מחירים בגרמניה.