סגור
מייסדי הייטקזון דגן רונן ו נעם בוסידן
מייסדי הייטקזון דגן רונן ונועם בוסידן (עמית שעל)

בלעדי
מפעילת מועדון הצרכנות הייטקזון רוכשת את וואלה שופס בכ-20 מיליון שקל

קבוצת היי ביז תרכוש את אתר המסחר המקוון הוותיק בישראל מקבוצת לבנת; במסגרת העסקה יעברו כ-50 עובדי וואלה שופס, בהם המנכ"ל ירון בן אלי, לחברה הרוכשת

קבוצת היי ביז, המפעילה את מועדון הצרכנות הייטקזון, רוכשת מקבוצת לבנת את אתר וואלה שופס בשווי המוערך ב-20 מיליון שקל. כך נודע ל"כלכליסט".
וואלה שופס הוא אתר הסחר הוותיק בישראל, שנמצא בבעלות מלאה של משפחת לבנת ומוכר מגוון מוצרים, ממוצרי חשמל ועד אופנה. החברה מפעילה שתי חנויות באילת שיעברו לידי היי ביז, ולמעשה זו תהיה הפעם הראשונה שהקבוצה, המתמחה בפעילות סחר באונליין, תפעיל חנויות פיזיות. כמו כן לוואלה שופס יש מחלקה עסקית המפעילה מערך מכירות לארגונים.
במסגרת העסקה יעברו כ-50 עובדי וואלה שופס, בהם המנכ"ל ירון בן אלי, לחברה הרוכשת.
בעיצומה של מגפת הקורונה, בשנת 2020, רכשה וואלה שופס את אתר האמהות מאמא גורו שהקימו דני כרמון והיי ביז במיליוני שקלים בודדים. באותה העת הוערך מחזור העסקים של מאמא גורו בכ-20 מיליון שקל. כעת, במסגרת העסקה, חוזר מאמא גורו להייטקזון אך אין ודאות כי זו תמשיך להפעיל אותו כאתר סחר עצמאי.
הייטקזון הוא מועדון צרכנות של עובדים בתחום ההייטק שנוסד בשנת 2009 על ידי נועם בוסידן ודגן רונן. בשנה שעברה נכנסה חברת הביטוח מנורה מבטחים לשותפות בהייטקזון ורכשה 20% ממניות החברה לפי שווי של 350-400 מיליון שקל. המחזור השנתי של מועדון הצרכנות מוערך כיום ביותר מ-500 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
ירון בן אלי מנכ"ל וואלה שופס
ירון בן אלי מנכ"ל וואלה שופס
ירון בן אלי, מנכ"ל וואלה שופס
( צילום: ירון בן אלי)
וואלה שופס נוסד בשנת 1999 וידע שנים רבות של שגשוג. אך בשנים האחרונות הוא ייצר הפסדים למשפחת לבנת שפעילות האונליין לא נמצאת בליבת העסקים שלה. לפי הערכות, בשנים האחרונות הפסידה שופ מיינדס, המפעילה את וואלה שופס, מיליוני שקלים בכל שנה.
מרבית השחקנים הקטנים בענף המסחר המקוון מגלגלים מחזור מכירות של בין 50 ל-100 מיליון שקל בשנה ומפסידים כסף, בעיקר בגלל עלויות הפרסום בגוגל ופייסבוק. מי שמצליח לשרוד הם שחקני אונליין שיש להם חנויות פיזיות שמפצות על ההפסדים באונליין.
היי ביז קונה את וואלה שופס כדי להשיג יתרון לגודל באמצעות איחוד עם הפלטפורמה של הייטקזון. העסקה היא חלק ממהלך אסטרטגי של התרחבות הייטקזון בתחום, שילוב מערך חנויות פיזיות בפעילות האונליין הקיימת של החברה, והרחבת המכירות למאות חברות וארגונים.