סגור
חנות קסטרו ב קניון רמת אביב

הכנסות קסטרו נחלשו, אבל הרווח עלה ב-8% ל-33.5 מיליון שקל

קבוצת האופנה סיכמה את הרבעון השני עם ירידה של 2.3% בהכנסות ל-459 מיליון שקל; הרווח הנקי עלה הודות לצעדי התייעלות וצמצום עלויות האחסון והלוגיסטיקה

קבוצת קסטרו-הודיס הציגה היום (ד') שיפור ברווח התפעולי של הרבעון השני של 2023, אחרי שמבצע החיסול שערכה בינואר השנה (שלושה פריטים ב-100 שקל) פגע בתוצאות הרבעון הראשון. מניית קסטרו מתחזקת בכ-10% בבורסת תל אביב.
מבצע החיסול חסר התקדים בתחילת השנה עזר לקבוצת האופנה לצמצם את עלויות האחסון והלוגיסטיקה, ויתרות המלאי בחברה ירדו ברבעון השני ב-67 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל, ל-375 מיליון שקל. המבצע גם סייע בהורדת ימי המלאי של הקבוצה ל-216 לעומת 282 ברבעון השני של השנה שעברה.
ההכנסות ברבעון נחלשו ב-2.3% ל-459 מיליון שקל בשל עיתוי חג הפסח, שמכירותיו ברבעון היו במרץ ורק שלושה ימים באפריל, בעוד בשנה שעברה הוא היה כולו באפריל. למרות זאת, ועל אף שחיקה ברווח הגולמי, הצליחה קסטרו לסיים את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 8.4% ברווח הנקי שעמד על 33.5 מיליון שקל.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה עלה ל-120 מיליון שקל נכון לסוף יוני 2023, לעומת 39 מיליון שקל ביוני 2022.
הפדיון החודשי למ"ר בחנויות הזהות (חנויות שפעלו הן ברבעון המדווח והן בתקופה המקבילה אשתקד המשמשת להשוואה) ירד ברבעון ב-2.5% ל-1,724 שקל.
לעומת זאת, בסיכום חצי-שנתי מציגה החברה עלייה של 8% בפדיון למ"ר בחנויות הזהות ל-1,588 שקל, הודות למבצע המכירות שבו מכרה פריטים בהנחות ענק.
עליית שער הדולר פגעה לקסטרו בשיעור הרווח הגולמי, אך הודות לירידה במחירי ההובלה הימית שחזרו לרמת המחירים של לפני הקורונה היא הציגה בסוף הרבעון עלייה של 1% בשיעור הרווחיות ל-60.4%.
הרווח הגולמי של קבוצת האופנה ירד ב-1% ל-277 מיליון שקל. המבצע שצמצם את עלויות האחסון והלוגיסטיקה וירידה בהוצאות השיווק והפרסום במסגרת צעדי התייעלות שביצעה החברה שיפרו את הרווח התפעולי ב-13% ל-54 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות צמח ב-2% ל-12%.
קסטרו, שמנוהלת על ידי רון רוטר, מפעילה 360 חנויות ודוכנים בישראל על שטח של 111 אלף מ"ר, ושש נקודות מכירה של קרולינה למקה בפנמה ותאילנד מופעלות באמצעות זכיינים.
במהלך הרבעון השני של השנה נוספו לרשתות מותגי הקבוצה בישראל תשע חנויות (שלושה דוכנים של מותג הקוסמטיקה איב רושה, שתי חנויות של המותג אורבניקה, חנות אחת של המותג טופ טן, חנות אחת של קרולינה למקה, חנות אחת של הודיס וחנות אחת של קסטרו). במקביל נסגרו שתי חנויות של קסטרו וחנות אחת של הודיס. החברה מעסיקה כ-5,000 עובדים.
תחום אופנת ההלבשה, שכולל את רשתות האופנה קסטרו, הודיס ואורבניקה, רשם ירידה של 4% בהכנסות, שהסתכמו ב-321 מיליון שקל, בשל העיתוי המוקדם של חג הפסח וירידה של 3.5% במכירות החנויות הזהות. למרות זאת, מגזר הפעילות מציג שיפור של 25% ברווח התפעולי, שעמד על 33 מיליון שקל, ועלייה של 2% ברווחיות התפעולית ל-10%. השיפור מיוחס לעלייה בשיעור הרווח הגולמי ולהתייעלות שהקטינה את הוצאות התפעול.
תחום אביזרי האופנה, בו פועלת קסטרו עם המותגים טופ טן, קרולינה למקה בישראל וחלק ממוצרי אורבניקה, ירד ברבעון השני ב-1%, ומכירותיו עמדו על 124 מיליון שקל. הרווח של המגזר ירד ב-4% ל-20.8 מיליון שקל, ושיעור הרווח התפעולי נותר ללא שינוי על 17%.
לעומת פעילות האופנה ואביזרי האופנה, בתחום הקוסמטיקה נהנתה החברה ברבעון השני מזינוק של 31% במכירות. קסטרו מפעילה בישראל חנויות של מותג הקוסמטיקה האיטלקי המוזל קיקו מילנו ושל המותג איב רושה.
חנויות הקוסמטיקה הזהות הציגו עלייה של 23.5% בפדיון למ"ר, הכנסות הפעילות כולה עלו ל-12.5 מיליון שקל, והיא עברה מהפסד לרווח תפעולי של 100 אלף שקל. קסטרו מתכננת להרחיב את מותג איב רושה ולהוסיף במחצית השנייה 10 חנויות שיתווספו ל-11 חנויות המותג שפועלות כיום.