סגור
מכונית אוטו רכב דגם ATTO של BYD
דגם ATTO של BYD

בלעדי
אחרי ג'ילי: גם BYD יוצאת במבצע מכירות

יבואנית הרכב החשמלי הסיני פותחת בקרוב במבצע מכירות למועדון "חבר" על מספר דגמים חשמליים. כך, נודע לכלכליסט. ההחלטה להוזיל את המחיר של הדגמים המבוקשים, במקביל למצעי המכירות של יבואנית הרכב המתחרה גיאו מוביליטי אינה מקרית

יבואנית BYD יוצאת היום (ה') במבצע מכירות למועדון "חבר" על מספר דגמים חשמליים של היצרנית הסינית, כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת המבצע תוצע 3 ATTO ברמת גימור קומפורט ב- 157,500 שקל במקום 164 אלף שקל (מחיר מלא על הכביש). הגרסה הבכירה של 3 ATTO תוצע ב-169,500 שקל במקום 176 אלף שקל (מחיר מלא על הכביש) לצד ה- 3 ATTO יוצעו דגמים נוספים בהנחות לחברי המועדון.
המבצע של BYD לחברי מועדון "חבר" מתרחש במקביל למבצע אחר של יבואנית הרכב המתחרה גיאו מוביליטי שמציעה כעת את מכוניות ג'ילי החדשות במבצע לעמיתי חבר. ההחלטה של צמד יבואניות הרכב הסיני החשמלי לקיים מבצע בו זמני במועדון צרכנות אינה מקרית: כפי שפורסם ב"כלכליסט" במהלך חודש מרץ חלה רגיעה בהתנפלות הציבור על המכוניות הסיניות, הן בשל המצב הפוליטי בישראל והן בשל "עייפות הצרכנים". מאידך יבואני הרכב הסיני שנהנים ממכוניות ששוחררו ממכס בשער דולר, רואים בשוק הרכב הישראלי שוק יעד שבו אפשר לכבוש נתחי שוק נאים.
הנתונים שנחשפו השבוע ב"כלכליסט" ממחישים כי הצרכנים הפסיקו לנהור לסוכנויות הרכב הסיני החשמלי במהלך חודש מרץ: BYD וגם ג'ילי מסרו עד אתמול פחות מ-500 מכוניות כל אחת בחודש. מספרים נמוכים ביחס למסירות בינואר ובפברואר (אם כי יש לדייק שהיום (חמישי) יבואני הרכב ימסרו מאות מכוניות כדי להספיק לסגור את מסירות הרבעון).
כאמור, המבצעים של ג'ילי ושל BYD הם למועדוני לקוחות בלבד. כניסת יצרני הרכב החשמלי הסינים למבצעים והנחות היה עניין של זמן בגלל נסיבות השוק שנוצרו אבל ההנחות הן בשלב זה רק למועדוני צרכנות, וכך המחיר הרשמי של הרכב לא נפגע, היחסים עם חברות הליסינג אינם מתערערים ואין כל "סכנה" של חזרה למחירי 2022, כלומר לפני ההתייקרות של תחילת 2023 בגלל עליית מיסי הקנייה.
ראוי להדגיש: מבצעי המכירות עשויים לנבוע גם מסיבות נוספות: ג'ילי ג'יאומטרי C הוצגה בסין כבר בגרסה מעודכנת. MG4-שחקנית סינית חדשה וחשובה עתידה להתחיל שיווק בישראל בקרוב. טסלה צפויה להציג טסלה 3 מעודכנת בקרוב, ולמרות שטסלה 3 אינה מתחרה ישירות בתוצרת הסיני, עדיין קיימת זליגה של לקוחות בין המותגים.