סגור
alo yoga אלו יוגה
בגדים של אלו יוגה. "טייץ במאות שקלים זו קנייה נבונה"

המותג אלו יוגה משיק חנות ראשונה בישראל

מותג האקטיב הפופולרי השקיע מיליון דולר בחנות שתיפתח בשבוע הבא בקניון TLV. שתי חנויות נוספות יהיו בקניון רמת אביב ובדיזנגוף

מותג האקטיב הפופולרי אלו יוגה (alo yoga) יפתח בשבוע הבא חנות ראשונה בישראל בקניון TLV בתל אביב. ישראל היא הראשונה בעולם המערבי בה החליטה הנהלת אלו העולמית לפתוח חנויות מחוץ לגבולות ארצות הברית וקנדה. החברה כבר פועלת בערב הסעודית ובאמירויות.
החנות תהיה בשטח של 500 מ"ר, וחנות שנייה תיפתח בקניון רמת אביב, כן מתוכננת חנות ברשת סטורי בכיכר דיזנגוף. בכל חנות עצמאית שתיפתח בישראל תשקיע החברה כמיליון דולר, והתוכנית העסקית קבעה פתיחה של חמש עד שש חנויות בישראל בשלב ראשון של החדרת המותג.
על המותג הפופולרי בקרב צעירות ישראליות התחרו קמעונאים רבים, ומי שקיבלה את הזיכיון היא חברת האופנה 911, שייסד אורי רייז ומפעילה 14 חנויות של רשת story. החברה משיקה את המותג בישראל בסמוך לכניסתו הקרובה של מותג אקטיב פופולרי נחשק אחר — לולולמון. לדברי רייז, מה שמייחד את אלו הוא חדירתו גם לתחום האופנה: "זה מותג שהלך הרבה יותר רחוק מכל מותג ספורט אחר לתוך תחום האופנה, ויצא מסטודיו היוגה גם לקולקציות של אופנת רחוב".
מה אסטרטגיית המחירים שלכם?
"מחירי המותג בישראל יהיו זהים למחירי אלו יוגה העולמית, למעט שינויי שערי מטבע. לא כל המבצעים יהיו אחד לאחד כמו באתר הבינלאומי, אבל לאורך זמן המדיניות שלנו היא שתהיה אחידות בהצעות לצרכן".
מחירי המותג נעים בין 60 שקל לזוג גרביים ועד 1,300 שקל למעילים, כאשר מחירם של הטייצים הפופולריים עומד על מאות שקלים לפריט. אך לטענת רייז זו קנייה נבונה: "טייץ הוא לא פריט חובה, אבל בסוף אם נחשב את השווי פר שימוש, אז מותג כמו אלו יהיה הרבה יותר זול אל מול מותגים אחרים. הוא לא יותר יקר אם מחשבים כמה עולה כל שימוש. זה לא מותג יוקרה שלוקח פרמיית מחיר על מיתוג".
זה זמן טוב לפתוח חנות כזו בזמן שיש האטה בצריכה?
"אני חושב שהדרך הנכונה לצרוך בכל תקופה, ובמיוחד במיתון, היא לא לקנות הרבה מוצרים שעולים מעט ולזרוק הרבה פריטים, אלא לקנות מעט ואיכותי שיישאר להרבה זמן כי הבלאי הרבה יותר נמוך".
המותג אלו יוגה נוסד ב־2007 בלוס אנג'לס על ידי דני האריס ומרקו דיג'ורג' לבגדי יוגה, תוך שמירה על ערכים סביבתיים וקהילתיים. הוא מתאפיין בעיצובים חדשניים, ידידותי לסביבה, פועל במפעלים ירוקים ושומר על זכויות עובדים. לאחר שצד את עינם של סלבריטאים כמו ג'יג'י חדיד, היילי ביבר, ג'ניפר לופז ואחרים, הוא הפך למותג הכי צומח בעולם בקטגוריית האקטיב ספורט. "אלו הצליח לייצר משהו שהצמיח אותו מאפס והכפיל את עצמו שוב ושוב", אומר רייז .
עד כמה האמריקאים אחראים לפיתוח בארץ?
"החברה העולמית דואגת לכל פרט ופרט. הכל נעשה על פי החלטתם, וגם החנויות מעוצבות על ידי החברה האמריקאית. ההתפתחות הגלובלית מתנהלת על ידי הכתבה של המותג בלבד".
אלו פונה בעיקר לנשים אך גם לגברים. הוא התפתח בשנים הראשונות רק באתר אונליין, שנחשב מאוד חזק, ובסיטונאות למספר בודד של רשתות נבחרות. אך עיקר המיקוד והאסטרטגיה שלו הם עבודה ישירה מול הצרכן. "המותג חדש בריטייל", אומר רייז. "ב־2018 היו לו שלוש חנויות, ב־2021 עלה ל־15 חנויות, ב־2022 גדל ל־40 חנויות, ועוד 50 ייפתחו ב־2023. מרגע שהוא התפתח הם רואים שלחנויות יש כוח אדיר".
צרכניות ישראליות רוכשות אותו באתר מחו"ל. תשיקו למותג גם אתר אונליין מקומי?
"בשלב זה לא. המכירות באונליין מהאתר בחו"ל לישראל משמעותיות, ומגיעות למכירות של רשת קמעונאית לא גדולה".