סגור
משרפה ניידת לפסולת קנאביס חברת לוגיסטיקר של ממן
משרפה ניידת לפסולת קנאביס של חברת לוגיסטיקר מקבוצת ממן (צילום: דנה פרידלנדר)

בלעדי
משפחת לבנת ואיציק סוארי נכנסים לתחום הקנאביס

לוגיסטיקר, החברה־הבת של קבוצת ממן שבשליטת תעבורה של משפחת לבנת ואלייד בראשות סוארי, תקים משרפה ניידת שתטפל בהשמדת פסולת הקנאביס ועודפיו. החברה קיבלה היתר מהרגולטור להפעלת המשרפה

קבוצת ממן הבורסאית, שבשליטת משפחת לבנת (65.9%) וקבוצת אלייד שמוביל איציק סוארי (21.8%), נכנסת לתחום הקנאביס. החברה־הבת של ממן, לוגיסטיקר, החלה להקים, בהשקעה של מאות אלפי דולרים, משרפה ניידת שתטפל בהשמדת פסולת קנאביס. שריפת הקנאביס נדרשת בשל הפער בין כמויות הייצור שלו לבין היקף הצריכה. לדוגמה, ב־2021 נצרכו בארץ כ־40 טון קנאביס, בעוד שהיקף הגידול עמד על 100 טון.
הפער הזה מאלץ את חוות הגידול להשמיד את הקנאביס העודף. מדובר על יתרות התפרחת וחלקי צמח הקנאביס. לפי כללי הרגולציה של משרד הבריאות והיחידה לקנאביס רפואי (היק"ר), עם הצטברות כמות מספקת של יתרות קנאביס מיועד להשמדה, או כאשר עבר פרק הזמן המרבי המותר בחוק (4 חודשים), נדרש מנהל התפעול של האתר להשמיד את הקנאביס העודף ואת המוצרים הנלווים שבאו עימו במגע.
עד היום, הפתרון היחיד להשמדת הקנאביס שעמד בתנאי הרגולציה היה שליחתו במשאיות עם ליווי של מאבטחים לאתר ייעודי ברמת חובב. באתר הושמד החומר בתהליך שריפה מבוקר. בענף יודעים לספר גם על מקרים של שריפה לא מבוקרת בשטח או בגריסה.
לוגיסטיקר קיבלה לאחרונה מהרגולטור היתר להתאמות שביצעה להפעלת המשרפה הניידת.
1 צפייה בגלריה
עופר בלוך מנכל חברת החשמל
עופר בלוך מנכל חברת החשמל
עופר בלוך מנכ"ל קבוצת ממן
(אוראל כהן)
המשרפה ניתנת להעמסה על משאית ומאפשרת שריפה בשטח בהיקף של עד 200 ק"ג חומר לשעה בטמפרטורה של 850 מעלות. מנגנון הסינון במשרפה מורכב משלושה מסננים מתקדמים, שמאפשרים לה לעמוד בהיתר הפליטה לפי חוק אוויר נקי התשס"ח 2008, המאושר ע"י המשרד להגנת הסביבה. הבקרה בשטח נעשית תחת פיקוח של היק"ר וללא תלות באספקת חשמל. העלות אמורה להיות זולה בעשרות אחוזים בהשוואה לאלטרנטיבה הקיימת כיום.
לוגיסטיקר, המנוהלת על ידי זאב מנצור, פועלת בשוק הלוגיסטיקה, החל מלוגיסטיקה במיקור חוץ, ועד לאחסון, ניהול מלאי, ליקוט הזמנות, שינוע והפצה לחברות ובתי עסק. המערך הלוגיסטי של לוגיסטיקר כולל 100 מ"ר מבנים ב־13 אתרי אחסון ובהם מרכזים לוגיסטיים, מחסני ערובה (לאחסון סחורה המחויבת במסי יבוא) ומסוף מכולות.
מחסני החברה, שמעסיקה למעלה מ־500 עובדים, פעילים באשדוד ובלוד ומהשנה גם בחפץ חיים. בנוסף, החברה מחזיקה במערך הפצה הכולל צי משאיות רחב.
ממן, שנסחרת בבורסת ת"א לפי שווי של כ־455 מיליון שקל, מצויה כאמור בשליטת קבוצת תעבורה, שמוחזקת בידי משפחת לבנת, הפניקס ובנק לאומי. יחד עם תעבורה שותפה בחברה גם קבוצת אלייד של איציק סוארי ובנו גארי. ממן מנוהלת ע"י עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל לשעבר, והיו"רית נחמה רונן.
סקטור השירותים הלוגיסטיים של ממן רשם בתשעת החודשים הראשונים של 2022 עלייה של 5.9% בהכנסות ל־472 מיליון שקל, לעומת 445 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2020.
עלייה זו נבעה מפתיחת מרכזים הלוגיסטיים החדשים, מקליטת לקוחות חדשים ומצמיחה בפעילות הלוגיסטית מול לקוחות קיימים, כמו גם כתוצאה מרכישת חברה בתחום הארכיב. הרווח תפעולי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הגיע ל־42.5 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח תפעולי של כ־40 מיליון שקל אשתקד ‑ עלייה של 6.6%.