סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לוגו אמזון
לוגו אמזון (רויטרס)

אמזון מעלה את דמי המנוי עבור שירותי פריים באירופה בשיעור של עד 43%

החברה פרסמה את ההודעה, שמגיעה בהמשך להעלאת מחירים דומה בארה"ב, ימים ספורים לפני פרסום הדו"ח הרבעוני שלה. ההתייקרות נובעת לדברי החברה מהאינפלציה העולה, עלויות התפעול, הגברת מהירות המשלוחים והוספת תכנים לשירות הסטרימינג

אמזון תעלה את דמי המינוי של שירות פריים למשלוחים וסטרימינג באירופה בשיעור של עד 43%, כך הודיעה ענקית המסחר המקוון. זאת, כחלק מהמאמצים לקזז את העלויות הגבוהות. ההודעה התפרסמה ימים ספורים לפני שהחברה מתוכננת לפרסם את התוצאות הרבעוניות שלה.
העלאת המחירים באירופה מגיעה לאחר מהלך דומה מצד אמזון בארה"ב בפברואר ומשקפת את הלחץ המתגבר מצד וול סטריט על המנכ"ל אנדי גאסי להעלות את הרווחים נוכח העלייה בשיעור האינפלציה וההאטה הפוטנציאלית.
לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מנוי פריים שנתי של אמזון בגרמניה, השוק השני בגודלו של חברה אחרי ארה"ב, יעלה ב-30% ל-89.90 יורו (91.88 דולר). בבריטניה, השוק השלישי של החברה, תירשם העלאה של 20% ל-95 פאונד (114.47 דולר) לשנה. באמזון בספרד, איטליה וצרפת מחיר המנוי יעלה בין 39%-43%.
השינויים ייכנסו לתוקף החל מה-15 בספטמבר למצטרפים חדשים או לכאלה המחדשים את המינוי. באמזון ציינו את "האינפלציה העולה ועלויות התפעול" וכן משלוחים מהירים יותר ותכנים נוספים בסטרימינג כסיבות להעלאת המחירים - הראשונה מאז 2018 עבור חלק מהמדינות המושפעות. "אנחנו נמשיך לעבוד כדי להבטיח ששירות פריים מציע ערך יוצא מהכלל למנויים", נמסר בהודעה שפרסמה החברה.
באפריל דיווחה אמזון על הפסד רבעוני ראשון מזה שבע שנים על רקע גורמים כמו שכר גבוה יותר, מחירי הדלק הגבוהים והפסד לא ממומש מהאחזקה בחברת ריויאן אוטומוטיב (Rivian Automotive). ברבעון האחרון שהסתיים ביוני שווי ההשקעה נפל ב-4 מיליארד דולר. ובכל זאת, באמזון הדגישו שהם נותרו מחוייבים לריויאן המוגדרת כ"שותפה חשובה" שמסייעת להעלות השנה אלפי רכבי משלוחים חשמליים לכבישים בארה"ב.
להערכת האנליסטים אמזון תדווח ביום חמישי על רווח נקי של 1.38 מיליארד דולר עבור הרבעון. אתמול פרסמה היריבה וולמארט אזהרת רווח לשנה כולה בשל מחירי הדלק והמזון הגבוהים, שפוגעים בכוח הצריכה של הלקוחות.
לאחר שהרווח התפעולי טיפס לשיא במהלך המגפה, אמזון השיקה כעת תוכנית לחיסכון בהוצאות. בחלק מהמחסנים החברה לא מילאה משרות פנויות ובנוסף היא הקפיאה תוכנית לבניית מתחם משרדים בוושינגטון והאטה את קצב פתיחת המחסנים החדשים. החברה גם העלתה את המחירים לחלק מהמוצרים הנמכרים בפלטפורמה. בחודש מאי הטילו באמזון תת תשלום של דלק ואינפלציה בשיעור ממוצע של 4.3% על מוכרים המאחסנים ושולחים את המוצרים שלהם לשווקים האירופיים הגדולים. עוד קודם לכן היא ביצעה מהלך דומה בארה"ב.
האנליסטים חוששים שהאטה כלכלית עלולה לפגוע בעיקר ברווחים של חטיבת הענן (AWS). "ההכנסות בחטיבת הענן חשופות יותר למצב הכלכלי מאשר היריבה מיקרוסופט בהתחשב בכך שאחוז גדול יותר של הלקוחות הן מתחום הסטארט-אפ, עליו מופעל לחץ", כתבו האנליסטים בחברת המחקר ברנסטיין.
בשלב זה עוא לא ברור כיצד ישפיעו עליות המחירים על המנויים. חודשים לאחר העלאת המחיר בארה"ב עלה שיעור הלקוחות שהם מנויים לשירות פריים, כך לדבריו של קולין סבסטיאן מ- Baird Equity Research לאחר אירוע המכירות פריים דיי.