סגור

טיב טעם הציגה קפיצה ברווח והודיעה על רכישת מניות עצמית

חברת הסופרמרקטים רשמה ברבעון השלישי צמיחה של 5.1% במכירות ל-411 מיליון שקל; העלייה במכירות לצד הקטנת העלויות הובילה לקפיצה של 39% ברווח הנקי, שעמד על 19 מיליון שקל; טיב טעם תרכוש מניות של עצמה ב-20 מיליון שקל

טיב טעם חותמת רבעון עם עלייה במכירות וקפיצה של 39% ברווח הנקי שהסתכם ב-19 מיליון שקל. החברה תחלק עבור הרבעון דיבידנד בגובה 5.7 מיליון שקל.
במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה שמפעילה רשת סופרמרקטים על תוכנית רכישת מניות עצמית בהיקף של 20 מיליון שקל. טיב טעם נימקה את ההחלטה בכך שמדובר בהזדמנות עסקית וכלכלית ראויה וציינה כי הרכישה העצמית מהווה חלופה ראויה לשימוש ביתרות המזומנים שבקופת החברה, כך שהיא עשויה להגדיל את התשואה למניה לטובת בעלי המניות של החברה וכן מהווה הבעת אמון בחברה.
1 צפייה בגלריה
בעקבות בהלת קורונה מדפים ריקים תורים ועומסים כבדים ב סופר טיב טעם רמת החייל 1
בעקבות בהלת קורונה מדפים ריקים תורים ועומסים כבדים ב סופר טיב טעם רמת החייל 1
סופרמרקט של טיב טעם
(צילום: דנה קופל)
בניגוד למגמת הירידה במכירות המאפיינת את שוק המזון מתחילת השנה, חתמה טיב טעם את הרבעון השלישי עם עלייה של 5.1% במכירות שהסתכמו ב-411 מיליון שקל. מדובר בעלייה אורגנית ברובה, שכן העלייה במכירות הסניפים הזהים - אלו שפעלו גם ברבעון השלישי אשתקד - עמדה על 3.5%.
לעלייה במכירות תרם עיתוי חגי תשרי שחלו במלואם ברבעון, בעוד אשתקד נמשכו גם לתחילת הרבעון הרביעי. מכירות רשת המזון צמחו ברבעון ב-4.9% והסתכמו ב-360 מיליון שקל ואילו מכירות זרוע התעשייה צמחו ב-6.7% ל-50.8 מיליון שקל. בנוסף, רשמה זרוע התעשייה מכירות לרשת המזון בהיקף של 33 מיליון שקל. זרוע התעשייה של טיב טעם משווקת מוצרים (בין היתר נקניקים, יין ומוצרים יבשים) לשוק המוסדי.
הרווח הגולמי של החברה, עלה בשיעור נמוך (3.7%) מזה של המכירות, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-32.7% מהמכירות לעומת 33.1% בתקופה המקבילה אשתקד.
מהלכי התייעלות שהוביל חגי שלום, מנכ"ל ובעל השליטה בחברה, צמצמו ב-2.2% את הוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, כך ששיעורן מהמכירות ירד ל-25.2% לעומת 27.2% בתקופה המקבילה אשתקד. השילוב בין עלייה במכירות לירידה בהוצאות, איפשר לחברה לרשום עלייה של 30.9% ברווח התפעולי שהסתכם ב-30.4 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות טיפס ל- 7.4% לעומת 6% אשתקד.
הרווח הגולמי ברשת המזון עלה ב-4.3% ושיעורו נשחק ל-31.6% לעומת 31.8% בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה מסבירים את שחיקת הרווחיות במהלך להורדת מחירים שקידמה בשנתיים האחרונות ושהורחב השנה.
המהלך, שכלל את ביטול התשלום עבור חברות במועדון הלקוחות של הרשת ופתיחת הנחות המועדון לכלל הלקוחות, הוביל השנה לעלייה של 37% במספר חברי המועדון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ל-430 אלף חברים.
טיב טעם פועלת להוספת כלים טכנולוגיים, שיאפשרו לה להציע לחברי המועדון הטבות שיבדלו אותה ממתחרותיה. במקביל, פועלת הרשת להרחיב את המענה בזרוע האונליין, שהיום פועלת ב-16 סניפים ברחבי הארץ. בעקבות העלייה במכירות וצמצום ההוצאות, הרווח התפעולי ברשת המזון עלה ב-10.1% ושיעורו מהמכירות עלה ל-6.3%.
המנכ"ל ובעל השליטה שלום מסר: "המשכנו להעמיק את מהלך הוזלת מחירים אשר בא לחזק את הכדאיות לקניה יומיומית ברשת. מגמה זו תמשיך גם בעתיד ותיתן ביטוי עמוק יותר לכך, בחנויות שבפריפריה, כפי שהדבר נעשה עד כה".
הרשת המונה 43 סניפים, פתחה מתחילת השנה ארבע חנויות חדשות ונערכת לפתוח בשנה הקרובה שבעה סניפים נוספים ועוד שמונה סניפים בהמשך.