סגור

תוך שעתיים: רכבת מהירה תחבר את לאס וגאס לקליפורניה

חברת הרכבות הפרטית בריטליין ווסט תשיק בשבוע הבא את הפרויקט בעלות של 12 מיליארד דולר; הוא יחבר בין לאס וגאס לפרברי לוס אנג'לס כבר בראשית 2028 - מועד פתיחת האולימפיאדה

חברת הרכבות הפרטית בריטליין ווסט תפתח בשבוע הבא בפרויקט להקמת רכבת מהירה בעלות 12 מיליארד דולר שתחבר בין לאס וגאס לדרום קליפורניה, וזאת בנסיעה של כשעתיים. על כך דווח לראשונה בעיתון לאס וגאס ריוויו ג'ורנל.
שר התחבורה פיט בוטיג'ג' יצטרף למנהלי החברה ולבכירים נוספים לטקס פתיחת העבודות בלאס וגאס ביום שני, כך אישר משרד התחבורה.
בריטליין ווסט זכתה ב-3 מיליארד דולר בכספי מענקים פדרליים לפי חוק התשתיות של הנשיא ג'ו ביידן. הרכבות עשויות להתחיל לפעול כבר בתחילת 2028, לקראת אולימפיאדת הקיץ בלוס אנג'לס.
לפי התכנון, הרכבות החשמליות בקו יצאו כל 45 דקות מתחנה בלאס וגאס דרומית לרצועת הבידור המפורסמת של העיר, ומתחנה בדרום קליפורניה בראנצ'ו קוקמונגה (Rancho Cucamonga), פרבר של לוס אנג'לס כ-65 ק"מ מזרחית למרכז העיר. הרכבות ינועו במהירות של עד 300 קמ"ש - גבוהה מכל רכבת אחרת בארצות הברית.
"אנחנו בונים את פרויקט רכבת המהירה הראשון בהיסטוריה של ארצנו", אמר ביידן בדצמבר, "דיברנו על הפרויקט הזה במשך עשרות שנים. עכשיו אנחנו באמת מוציאים אותו לפועל".
פרויקטים נוספים של רכבות מהירות נמצאים בתכנון להקמה, בין היתר בקליפורניה ובטקסס.
לפי גוגל מפות, הנהיגה בין ראנצ'ו קוקמונגה ללאס וגאס אורכת כיום לפחות שלוש שעות ללא פקק. רכבות בריטליין ווסט ייעצרו בשתי תחנות ביניים בקליפורניה: אחת בהספריה (Hesperia) ואחת באפל וואלי.
המהירות לא תהיה הסיבה היחידה לנסוע בבריטליין וסט. מערך הפעילות של החברה בפלורידה, המחבר בין מיאמי לאורלנדו ונפתח בספטמבר, נותן ללקוחות העתידיים במערב המדינה רעיון למה לצפות. שכן לפני הגעת בריטליין, לאמטרק היה המונופול על נסיעות רכבת בין-עירוניות במשך עשרות שנים.
החברה מעריכה שללא הרכבת, כ-75% מהנוסעים שלה היו בוחרים לנהוג במכוניותיהם בין דרום קליפורניה ללאס וגאס. 15% נוספים היו טסים, והיתר פשוט לא היו נוסעים בכלל.