סגור

למרות מחאת תושבי הסביבה, טסלה חנכה את מפעלה באזור ברלין

לאירוע שבו השתתפו אלפים הגיע הבעלים אלון מאסק ואמר כי המפעל החדש מיועד לייצר כ-500 אלף מכוניות חשמליות בשנה, יותר מכל יצרן רכב אירופי אחר

נחשים, פצצות, בעלי חיים נדירים ושאר עניינים לא הצליחו למנוע מטסלה לקיים השבוע ממזרח לברלין את ה"ג'יגה פסט", פסטיבל חגיגי שארגנה יצרנית הרכב האמריקאית כדי להציג את המפעל החדש לתושבי ברלין והסביבה.
המפעל החדש של טסלה יצר בקרב התושבים לא מעט תמיכה בגלל שפע המשרות שיביא, אבל גם לא מעט התמרמרות בעידן בו איכות הסביבה חשובה לגרמנים במיוחד.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק, בחנוכת המפעל בברלין טסלה
אילון מאסק, בחנוכת המפעל בברלין טסלה
אילון מאסק בחנוכת מפעל טלסה ממזרח לברלין
(AP)
האטרקציה הראשית בפסטיבל, שכלל הפעלות, גלגל ענק ומוזיקה חיה היה כמובן בעלי טסלה אלון מאסק, שהגיע במיוחד לאתר שבו התארחו 9,000 איש מבקרים, לאחר שהמארגנים קיבלו אישור מיוחד מהרשויות שוויתרו באופן חד פעמי על מגבלת 5,000 הנוכחים אך הגבילו את השעות במקום לשעה וחצי.
לפי מאסק, המפעל החדש מיועד לייצר כ-500 אלף מכוניות חשמליות בשנה, יותר מכל יצרן רכב אירופי אחר, אבל בשלב הראשון, שמיועד להתחיל בעוד שלושה שבועות, יפעל המפעל החדש בקיבולת מצומצמת. עוד ציין מאסק, כי הדגם הראשון שיירד מפס הייצור של המפעל החדש יהיה טסלה מודל Y, שיהיה מיועד לשיווק באירופה.
נכון לימים אלה, עיקר התפוקה של מודל Y שמגיעה לאירופה מיוצרת בסין. גם המסמכים של טסלה שנחשפו בכלכליסט מצביעים על כך שמודל Y שמגיעות לישראל לפחות כעת הן מכוניות מהמפעל בסין.