סגור

ריבוק לא עמדה בקצב של אדידס: מותג הנעליים נמכר בהפסד

15 שנה אחרי שרכשה את ריבוק ב-3.8 מיליארד דולר, תמכור אדידס הגרמנית את מותג הנעליים לחברת Authentic Brands האמריקאית, הבעלים של Forever 21 ומותגים נוספים, בעבור 2.5 מיליארד דולר בלבד

אדידס מוכרת את המותג הכושל ריבוק (Reebok) לקבוצת אותנטיק ברנדס (Authentic Brands) תמורת 2.5 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2022, ואדידס תקבל את רוב הסכום במזומן. אותנטיק ברנדס רכשה בעבר מותגים פושטי רגל כמו ברוקס בראדרס, אירופוסטל, ופוראבר 21, והגישה מסמכים להנפקה בחודש שעבר.



1 צפייה בגלריה
נעלי ספורט אדידס ריבוק
נעלי ספורט אדידס ריבוק
אדידס וריבוק. נפרדו אחרי 15 שנה
(צילום: איי)

אדידס רכשה את ריבוק ב-2006 תמורת 3.8 מיליארד דולר. באותה תקופה המותג היה פופולרי, ועשה עסקאות עם ליגות ה-NBA וה-NFL. אדידס הודיעה על כוונתה להתחיל את תהליך המכירה של ריבוק כבר בדצמבר, ומסרה אז שהיא מעוניינת למכור את ריבוק כדי להתמקד בחיזוק המותג שלה בשוק לבוש הספורט הגלובלי.
החברה הגרמנית קנתה את ריבוק ב-2006 בניסיון להרחיב את נתח השוק שלה בארצות הברית ולהתחרות עם נייק בשוק הביתי שלה. אך בשנים האחרונות המותג הראה ביצועים ירודים, לא הצליח לרכוב על הפופולריות הגואה של ביגוד ספורטיבי, והפסיד נתח שוק ללולולמון, נייק ומותגים אחרים.
ריבוק היתה אחראית לכ-7% ממכירותיה של אדידס בסוף 2020, ירידה מ-18% ב-2010. "חלק מהבעיה היה חוסר בהירות לגבי מה אדידס רצתה שריבוק תהיה. כתוצאה מכך היא לא נתפסה כמותג לספורטאים מקצוענים מחד, ולא כמענה לחובבי ביגוד ספורט מאידך", אמר ניל סונדרס מחברת GlobalData Retail. הוא אמר שמדובר ברכישה משמעותית עבור אותנטיק ברנדס, אשר "מחזקת את מעמדה כשחקנית מרכזית בשוק הקמעונאות האמריקאי".