סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
חוזה ייצור ראשון ליצרנית מכ"ם הרכב ארבה: כ-60 מיליון דולר

AutoX הסינית, שמתחרה בוויימו של גוגל בפיתוח שירותי מוניות אוטונומיות, תרכוש מ-Arbe הישראלית 400 אלף מכ"מים בחמש השנים הקרובות

חברת ארבה (Arbe) הישראלית, שפיתחה מכ"ם מתקדם לרכב, תמכור 400 אלף יחידות ממנו בחמש השנים הקרובות ל-AutoX הסינית, שמפתחת מונית אוטונומית. שווי העסקה מוערך בכ-60 מיליון דולר.
החברה הסינית היתה השנייה שקיבלה היתר להפעלת מוניות אוטונומיות בקליפורניה, אחרי ויימו של גוגל. היא כבר מפעילה בסין צי של 100 רובוטקסים, בערים שנגחאי, שנזן ו-ווהאן - האחרונה מוכרת יותר כעיר שממנה פרצה לעולם מגפת הקורונה.
ארבה צפויה להתחיל להיסחר בקרוב בנאסד"ק לאחר מיזוג עם הספאק האמריקאי Industrial Tech Acquisitions, Inc.
המכ"ם של ארבה מבוסס על שבב שפיתחה, והוא בעל טווח ארוך יחסית ובעיקר מסוגל ליצור תמונה ברזולוציה גבוהה - דבר שמאפשר לו לזהות גם הולכי רגל ורוכבי אופניים ואופנועים, שמכ"מים אחרים אינם מסוגלים לגלות. ייצור ערכות המכ"מים עבור אוטו איקס צפוי להתבצע באמצעות ספקיות של תעשיית הרכב.
1 צפייה בגלריה
קובי מרנקו Arbe
קובי מרנקו Arbe
מנכ"ל ארבה קובי מרנקו
(צילום: יובל חן)
"פתרון הרדאר של ארבה ישפר באופן משמעותי את הבטיחות של כלי הרכב שלנו", אמר דיוויד ליו, מהנדס הדמיה בכיר ב-AutoX. "ארבה מספקת את פתרון הרדאר המתקדם ביותר בשוק, הדרוש עבור רכב אוטונומי בדרגה 4. זאת בזכות הרזולוציה הגבוהה שלו וכוח העיבוד המתקדם בזמן אמת, החיוני לצי המוניות האוטונומיות הפועל בסין, בסביבות העירוניות הצפופות והמאתגרות בעולם לנסיעה אוטונומית".
קובי מרנקו, מנכ"ל ארבה, אמר ל"כלכליסט", כי "AutoX היא אחת מחברות הרכב החדשניות ביותר בעולם, דבר המומחש באמצעות העובדה שהם קיבלו היתר להפעיל רכב אוטונומי ללא נהג בקליפורניה. רובוטקסים וכלי רכב אחרים בדרגה 4 יזדקקו לכמה מכ"מים בכל רכב, כדי להשיג כיסוי מלא של סביבתם".