• תפריט
בארץ

מיום ראשון הקרוב - מסילת הרכבת מתחברת לעיר נתיבות

לפי משרד התחבורה, זמן הנסיעה מהעיר הדרומית לתל אביב יארך כשעה. תושבי נתיבות יוכלו לצאת מהעיר ברכבת החדשה בחינם למשך שלושה חודשים. תעריפי הנסיעה הסופיים יקבעו לאחר הבחירות

ליאור גוטמן 19:3512.02.15
רכבת ישראל תפתח ביום ראשון הקרוב את המסילה החדשה לעיר נתיבות. לפי משרד התחבורה, זמן הנסיעה מהעיר הדרומית לתל אביב יארך כשעה בלבד, כאשר הנסיעה מנתיבות לאשקלון תארך 22 דקות. בקו יופעלו (בשעות השיא) שתי רכבות בשעה.
בדומה לפטור שניתן בזמנו לתושבי שדרות, גם תושבי נתיבות יוכלו לנסוע ברכבת החדשה חינם אין כסף למשך שלושה חודשים מיום השקה. הנסיעה חינם היא רק ליוצאים מהעיר, ואילו מי שנוסע אליה (מכל תחנה) ישלם מחיר מלא, כך שנסיעה הלוך וחזור מנתיבות תשקף למעשה הנחה של 50%. תעריפי הנסיעה הסופיים יקבעו לאחר הבחירות. "מדובר בקו שיקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה, בין הפריפריה למרכז, ויאפשר לאזרחים רבים יותר, חופש רב בבחירת מקומות התעסוקה והמגורים שלהם", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

 

חיבור נתיבות לרשת המסילות הארצית מתבצע במסגרת הקמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע, שצפוי לחבר לקראת סוף השנה גם את העיר את אופקים. עלות הפרויקט נאמדת בכשני מיליארד שקלים. מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר הוסיף שרכבת ישראל נמצאת בשנים האחרונות בתנופת פיתוח ומחברת יותר ויותר ישובים וקהילות לרשת המסילות הארצית. "פיתוח הרכבת ימשך גם בשנים הקרובות ועד לסוף העשור צפויה חברת הרכבת להכפיל את מספר לקוחותיה ואת מספר הרכבות המופעלות. הפעלת תחנת נתיבות מביאה עימה צמיחה ושגשוג לעיר, עם הגעתם של יזמים רבים ואוכלוסייה חדשה", אמר צפריר.

 

חטיבת המטענים עדיין מושבתת

 

בתוך כך, ועד עובדי הרכבת, הנהלת החברה והסתדרות העובדים הכללית המשיכו היום (ה') בהאשמות שונות בדבר השאלה מי אחראי להשבתת חטיבת המטענים. החטיבה הושבתה אתמול וזאת לאחר שהנהלת הרכבת טענה שעובדי החברה השביתו על דעת עצמם שני צמתים עיקריים בכניסה לנמלים, ובכך גרמו להקפאת כלל פעילות החטיבה. "מעל 2,000 משאיות משא נוספות נוסעות בכבישים בשל שביתת הועד. הנזק היומי שנגרם הוא 800 אלף שקל הכנסה ביום למדינת ישראל, כאשר אלף מכולות לא מועברות באמצעות הרכבת כמו גם 1,400 טון אשפה לא מפונים. מעל 15 אלף טון מחצבים מוסעים במשאיות במקום ברכבת", אומרים בהנהלת החברה, ומחדדים ש"הנהלת רכבת ישראל שומרת על הקופה הציבורית ולא משלמת שכר על ימי שביתה ועיצומים. בגין העיצומים והשביתה נגרמים לעובדים נזקים כספיים גדולים, בזמן שחברי הועד ממשיכים לקבל שכר מלא, דבר המעלה תהיות לגבי דאגתם לעובדים ששבתו בהנחייתם".

 

רכבת ישראל, שביתה בחטיבת המטענים; ההנהלה: נזק של 800 אלף שקל ביום רכבת ישראל, שביתה בחטיבת המטענים; ההנהלה: נזק של 800 אלף שקל ביום צילום: ערן יופי כהן

 

ההסתדרות מצידה שלחה הבוקר מכתב אזהרה לרכבת עם דרישה להפעיל מיד את חטיבת המטענים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי התריע שהצעדים שההנהלה נקטה אינם חוקיים ואסורים. "ההסתדרות וועדי העובדים ברכבת פועלים בצעדים ארגוניים מידתיים ומתונים ומנגד נדמה שהנהלת החברה פועלת להקצין את האירועים עד כדי פגיעה בחברה, בציבור לקוחותיה ובעובדיה. הנהלת רכבת ישראל איבדה כל כיוון ודרך בעולם יחסי העבודה. ראשי החברה מחפשים בכל יום מחדש לחרחר מריבה ולפגוע בעובדים דרך ציבור הנוסעים. עצם השבתת מסוף המטענים הוא צעד שפוגע באופן חמור בתעשייה בישראל. ההסתדרות לא תיתן יד להתנהגות בריונית שכזו מצד הנהלת הרכבת".

 

ועד עובדי החברה מצידו מסר בתגובה ש"הנהלת רכבת ישראל משביתה בעצמה את חטיבת המטענים ברכבת מזה יומיים. לא בכדי ההנהלה בוחרת להכפיש את הוועד ולא לפנות לבית הדין שכן התנהלותה אינה חוקית.

 

מזה ימים שההנהלה מאיימת בהשבתות כאלה ואחרות מתוך מטרה להכפיש את הוועד ללא שום מחשבה על הנוסעים או על הפסדים כספיים ניכרים לרכבת שהיא עצמה מסבה בהתנהלותה הבלתי חוקית והבלתי אחראית. האבסורד מדבר בעד עצמו: צעד מחאתי, חוקי ומידתי של השבתת ארבעה עובדים הביא את הרכבת להשבית חטיבה שלמה של 500 עובדים. צר לנו שההנהלה בוחרת שוב בשקרים ובסילופים במקום לנהל משא ומתן עם העובדים. זו אינה הדרך לשמור על הקופה הציבורית".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x