• תפריט
בארץ

קבוצת אלקטרה זכתה במכרז לחשמול מסילת הרכבת המהירה לירושלים

עלות המכרז 760 מיליון שקל והוא כולל הקמת 46 ק"מ מסילות. חוזה התחזוקה הוא ל-10 שנים; זמן הנסיעה ממרכז תל אביב ועד לבניני האומה ברכבת המהירה אמור להיות פחות מחצי שעה

ליאור גוטמן 16:4505.02.15

קבוצת Electra Bogl JV היא הזוכה במכרז חברת רכבת ישראל לחשמול מסילת הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים. הקבוצה מורכבת מחברות אלקטרה, חופרי השרון, SIGNON SCHWEIZ AG ו-MAX BOGL, שתיהן לדברי רכבת ישראל מגרמניה.

פרויקט הקו מתל אביב לירושלים (A1) אמור להיות אחד מקווי הרכבת החשמליים הראשונים שיופעלו בישראל. זמן הנסיעה בין שתי הערים, ממרכז תל אביב ועד לבניני האומה, נאמד בפחות מחצי שעה. המכרז הנוכחי, בעלות של כ-760 מיליון שקל, כולל "הקמת כ-46 ק"מ מסילות, מערכות אלקטרו-מכאניות", כמו גם "ניהול, תיאום, פיקוח ביצוע אינטגרציה של כלל המערכות המותקנות לרבות חשמול ומערכות תשתית רכבתיות אחרות". אורך חוזה התחזוקה הוא 10 שנים. מנכ"ל הרכבת בועז צפריר אמר לאחר הזכייה ש"פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים, ממשיך להתקדם בצעדי ענק ונכנס כעת לישורת האחרונה, בו תוקמנה תשתיות המסילה ומערכות האיתות והחשמל".

 

רכבת לירושלים, בקרוב בתוך חצי שעה מתל אביב? רכבת לירושלים, בקרוב בתוך חצי שעה מתל אביב? צילום: מאור סוויסה

 

פרויקט הקו המהיר בין תל אביב לירושלים זכה בעבר לביקורת חריפה של משרד מבקר המדינה. הפרויקט יצא לדרכו לפני יותר מעשור ובעלות מקורית של כ-3 מיליארד שקל. לאחר עיכובים רבים, חלקם מצד ארגוני סביבה שהתנגדו לתוואי המסילה, התברר שעלות הפרויקט כבר מגיעה לכ-7 מיליארד שקל. באוקטובר האחרון פרסם מבקר המדינה דו"ח נוסף על פרויקט זה שם הוא חשף שבמקור המדינה תכננה להשיק את הקו ב-2008, אולם כאמור זה יפתח רק 10 שנים לאחר מכן. עוד התגלה שבינואר 2009, עוד לפני שהמועצה הארצית אישרה את התכנון המפורט של הקו, הרכבת חתמה על הסכם עם קבוצה קבלנית לביצוע עבודות מנהור. ברכבת טוענים היום שהעבודות יסתיימו בסוף 2017 כאשר ההפעלה המסחרית מתוכננת לרבעון הראשון של 2018.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x